Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B8 - problem z MMI, gaśnie wyświetlacz


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ochrony komponentu VCDSem nie da się ściągnąć. Kodowanie i adaptacje muszą być zawsze dopasowane pod dany pojazd, nawet gdy numer części danego sterownika jest taki sam, ze względu na to, że każdy pojazd ma indywidualne wyposażenie i pod nie radio (czy inne sterowniki) musi (muszą) być dopasowane. 

Musiałbyś mieć 2 bliźniaczo identyczne pojazdy wtedy nie trzeba by dopasowywać kodowań i adaptacji, tylko ściągnąć ochronę komponentu, gdyż sterowniki dopasowane są do VINu.

Zawartość dodana 16 minuty później

Zanim kupisz inny tuner sprawdź jeszcze dla pewności przy starym czy w miejscu gdzie wpinasz światłowód do tunera, nie ma jakiegoś przedmiotu (kirzu, brudu paprocha) w tym gnieździe. Zaświeć tam latarką czy jest czyściutko. Bo po kablach jest łączność z tunerem ale po magistrali optycznej już nie.

Opublikowano (edytowane)

No właśnie, po magistrali optycznej łączności nie ma. Kable same z siebie też się nie przerwały, wygląją naprawdę bardzo dobrze, a auto też wiekiem stosunkowo młode. Kable światłowodu więc raczej odpadają. Może rzeczywiście zrobię jak radzisz, czyli sprawdzę najpierw wtyczki itd.

Wymontuję cały tuner z auta i spróbuję jeszcze suszarką dobrze wysuszyć. Może gdzieś podeszła wilgoć po prostu...

tymbardziej, że w aucie było trochę wody. Oby to było problemem, bo kupno nowego tunera i jego adaptacja potem to domyślam się, ze pewnie przez ASO już trzeba robić. Chyba ze jeszcze uda się jakoś naprawić obecny tuner. Wysuszę, oczyszczę i dam znać czy pomogło. Dzięki @Muskel1 za Twoją aktywność na forum i pomoc. Bardzo mi pomogłeś

Edytowane przez barry1969
Opublikowano
1 minutę temu, barry1969 napisał(a):

bo kupno nowego i jego adaptacja potem to domyślam się, ze pewnie przez ASO trzeba robić.

Nie musi być ASO, są warsztaty i usługodawcy oferujący takie usługi lub dopsażający różne komponenty. Poszukaj na google w okolicy W-wy jest ich paru.

Opublikowano

Radio wysuszyłem. Wtyki są czyściutkie, żadnych zabrudzeń. Niestety dalej nie działa. Z tego co już się rozglądałem za nowym, to cena jest niestety spora, nawet za sprawną używkę. Jest jeszcze jakiś sposób, aby wykluczyć awarię samego tunera? Nie chciałbym wydawać pieniędzy, że potem okazało się, że zakup nowego nie rozwiązał problemu. A jeszcze jedno pytanie mi się nasunęło: gdzie dokładnie biegnie ten światłowód z radia? Do jakiego urządzenia?

Opublikowano (edytowane)

Dokładnie sprawdzić może tylko ktoś zajmujący się naprawą takich urządzeń.

W Twoim przypadku światłowód idzie z Gateway do 5F, z 5F do tunera, z tunera do Gateway i tak zamyka się okrąg. Jest gdzieś łączenie T2bg w okolicy schowka na odcinku tuner<->Gateway.  U Ciebie po wpięciu pętli okrąg się zamknął więc nie jest to wina światłowodu.

Dla wyjaśnienia jak to działa:

Magistrala optyczna tworzy ze wszystkimi wpiętymi w niej urządzeniami okrąg. Każde urządzenie w nim odbiera sygnał i następnie wysyła go dalej. W przypadku gdy jedno z urządzeń ma usterkę, lub światłowód jest uszkodzony okrąg zostaje przerwany i sygnał nie może osiągnąć innych urządzeń, z tego powodu cały system MOST jest deaktywowany.

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

@Muskel1 dzięki za wyjaśnienie. Już mniej więcej wiem jak to jest z tym obiegiem, Po tym co piszesz rozumiem, że możemy na 100% wykluczyć przerwę w światłowodzie lub awarię innego urządzenia? Mój tuner dziś w świetle dziennym zauwazyłem, że ma trochę pordzewiałe wtyki tam gdzie idzie kabel (ten zielony wtyk), wtyk od światłowodu czyściutki, ale postaram się jeszcze przeczyścić każdy z wtyków dokładnie. Jeśli to nie pomoże, to chyba nie zostanie nic innego jak oddać radio do kogoś kto się zajmuje naprawą takich rzeczy.

Może znajdzie się ktoś na forum, kto może kogoś polecić?

Opublikowano

Wszystko wskazuje na uszkodzenia tunera. Zardzewiałe wtyki mogą świadczyć o dostaniu się wody/wilgoci i tu pewnie nie tylko na gniazdo ale pewnie też na płycie głównej, co mogło spowodować jej uszkodzenie. Niestety nie polecę nikogo z PL bo od 25 lat mieszkam w Niemczech i nie znam tam nikogo takiego. 

Zawartość dodana 47 minuty później

Na auto-scanie wykasowałeś VIN ale po dalszych informacji zawartych w auto-scanie widzę, że jest to auto z USA więc na 99% było uderzone. Nie przypadkiem w lewy tył? gdzie siedzi tuner?

Opublikowano

Autem jezdżę od 3 lat i zrobiłem może już ze 40 tys km. Nie było bite. Wszystko działało perfekcyjnie, zero jakichkolwiek problemów z autem przez ten cały czas. Dopiero tydzień temu padło mi nagle bez żadnych wcześniejszych objawów MMI. Natomiast gdzies tam dostała mi się wilgoć w bagazniku ostatnio i trochę wody. Stawiam więc teraz ze to może mieć jednak jakiś związek. Może uda mi się znaleźć jakiegoś speca który naprawia radia. Będę szukał.

Rozumiem, że jak radio nie działa, to jest to jakoś połączone ze wszystkim? Bo teraz nawet płyty CD mi nie odtwarza, telefon w aucie działa, ale nie ma dźwięku z głośników. 

Opublikowano

No na to wskazuje też wynik z VCDS-a. Jeszcze ktoś mi tutaj doradził w temacie że niedziałający tuner, to może być kwestia spalonych bezpieczników. Dziś je sprawdzę przy okazji, ale czy to może być prawda? Test magistrali pokazał, że połączenia elektryczne są OK

Opublikowano

Nie sprawdzałeś jeszcze bezpieczników? Jest to pierwsza czynność jaką powinno się zrobić w przypadku niedziałania urządzeń elektrycznych. Wyszedłem z założenia, że bezpieczniki sprawdzone.

Sprawdź bezpiecznik nr 5 na poniższym rysunki (pod względem elektrycznym a nie optycznym).

20231030_162522.jpg

Opublikowano

Wcześniej oczywiście sprawdziłem bezpieczniki, ale tylko wizualnie  znajdujące się w bagażniku po prawej stronie te które odpowiadają za MMI. Natomiast też już słyszałem, aby sprawdzić je miernikiem. Zrobię to dzisiaj. @Muskel1Ten bezpiecznik, który zaznaczyłeś, u mnie nie występuje. Mam tam wolny slot. Generalnie w tym panelu E mam tylko jeden bezpiecznik nr 4, ale on odpowiada podobno za MMI. Może za radio u mnie odpowiada któryś z tych bezpieczników znajdujących się z przodu po stronie pasażera, ale nie wiem który.

Sprawdzę wszystkie

Opublikowano

Zgodnie ze schematami ten bezpiecznik odpowiada za radio.

Opublikowano

Wszystkie bezpieczniki sprawdzone. Wszystkie są OK. Wychodzi więc na to, że to nie bezpiecznik, tylko jednak tuner, tak jak stawialiśmy. Nie pozostaje chyba nic innego teraz, jak wysłać gdzieś te radio do sprawdzenia albo naprawy. Ewentualnie kupię nowe

Opublikowano (edytowane)
W dniu 28.10.2023 o 16:09, Muskel1 napisał(a):

Ochrony komponentu VCDSem nie da się ściągnąć. Kodowanie i adaptacje muszą być zawsze dopasowane pod dany pojazd, nawet gdy numer części danego sterownika jest taki sam, ze względu na to, że każdy pojazd ma indywidualne wyposażenie i pod nie radio (czy inne sterowniki) musi (muszą) być dopasowane. 

Musiałbyś mieć 2 bliźniaczo identyczne pojazdy wtedy nie trzeba by dopasowywać kodowań i adaptacji, tylko ściągnąć ochronę komponentu, gdyż sterowniki dopasowane są do VINu.

 

@Muskel1 radio wstępnie sprawdzone i potwierdziło się, że to jest przyczyna awarii. Dzięki za trafną diagnozę. Co do kosztów naprawy to zawołali ode mnie 1000 do 1400 zł, więc koszt dość spory. Na razie jeszcze się nie zdecydowałem na naprawę bo trochę koszty mnie zaskoczyły. Co prawda w serwisie dają gwarancję, ale z tego co patrzę na allegro to jest sporo tunerów używanych za kwoty nawet połowę niższe niż sam koszt naprawy. Mam pytanie związane jeszcze z tą ochroną komponentu i ewentualną zmianą tunera. Czy podmiana tunera na inny z tymi samymi numerami katalogowymi, sprawi, że wróci mi dźwięk i działanie samego audio?

Czy tutaj też trzeba robić adaptację i ściągać ochronę komponentu, żeby sam dźwięk wróci? Teraz zależy mi po prostu na tym, aby wróciło audio i dźwięk w nawigacji, które nie działają. Mam możliwość kupienia używki za 400 pln i chciałem sprawdzić na razie czy działa bez potrzeby sciągania ochrony komponentu, bo to pewnie też niemały koszt w serwisie

Edytowane przez barry1969
Opublikowano

Jeżeli kupisz używane radio nawet o tych samych numerach, będzie należało je poprawnie zakodować i zmienić adaptacje odpowiednio do Twojego auta/wyposażenia. Każde auto ma indywidualne wyposażenie i sterowniki muszą być pod to wyposażenie zakodowane. Musiałbyś mieć 2 identyczne/bliźniacze samochody aby przełożyć sterowniki, które działałyby bez zmiany kodowania i dopasowania adaptacji. 

Ochronę komponentu należy zawsze ściągnąć, gdyż sterowniki przypisane są do VINu i po podmianie do innego auta aktywuje się ona. W przypadku sterowników związanych z audio ochrona komponentu ogranicza ich funkcjonalność i tak np. może grać tylko prawa lub lewa strona w aucie. 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...