Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Niedoładowanie turbo w A4 B6 1.8T


Gregory30

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w mojej b6 1.8t po wymianie n75 oraz odmy(trójnik) moc wróciła, turbo wstawało. Na trzeci dzień po wymianie rano na zimnym silniku w momencie wstawania turbo szarpało całą budą jak młot udarowy, auto nie przyśpieszało szczególnie na gazie, na benzynie było czuć osłabienie ale lepiej jechał. Gdy się rozgrzał nie było już problemu ani na LPG ani na PB. Na drugi dzień turbo przestało wstawać, jedyny błąd jaki był to przerwa w obwodzie n75 który szybko wyeliminowałem (wtyczka nie łączyła).W między czasie podmieniłem n75 na oryginał z drugiego na pewno sprawnego auta i nie zmieniło to nic. Jeździć dało się normalnie silnik pracował równo prawie jak zwykłe 1.8. Sprawdzałem szczelność pod kątem lewego powietrza (wdmuchałem pół bara w dolot za filtrem) i poza dwoma opaskami nie słyszałem żadnego głośniejszego syczenia, były dosłownie ledwie słyszalne. Postanowiłem oddać turbinę do sprawdzenia, okazało się że turbina sprawna, luzów praktycznie nie ma, gruszka pracuje dobrze i trzyma ciśnienie. Została wyczyszczona i założona z powrotem. I tutaj olśnienie, zaczęła dmuchać nagle ale wydaje mi się że słabiej niż powinna. Nie mam pomysłu gdzie szukać przyczyny. Jest szansa że jakimś cudem zapchał się któryś wężyk od n75 i podczas montażu demontażu i ruszaniu nimi turbo zaczęło wstawać? Jest szansa że to coś związanego z wystrojeniem LPG? Możliwe żeby zlutowana wtyczka podawała złe napięcie? Czy może jednak gdzieś lewe powietrze? Może przepływka ? Na kompie żadnych błędów nie ma. Wrzucam logi zrobione dziś. Zadanie doładowanie zwiększa się na 1900mbar a aktualne osiąga 1500mbar, przepływ do 100g/s doskakuje przy 5 tys obrotów. Z góry dzięki za pomoc.
 

VAGLOGS.COM

VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS / VAG-COM logs.

 

VAGLOGS.COM

VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS / VAG-COM logs.

02+33b.pdf 115+118b.pdf

Edytowane przez Gregory30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Godzinę temu, przem8 napisał(a):

Zrób poprawnie logi parami, głównie 2+33 i 115+118.

Dorzucam, robione na benzynie, mam nadzieje że w miarę okej.
Grupy 115+118
 

VAGLOGS.COM

VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS / VAG-COM logs.

Grupy 02+33

VAGLOGS.COM

VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS / VAG-COM logs.

 

Edytowane przez Gregory30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób jeszzce 115 z odpiętą wtyczką od n75. Z tego co widać to auto po sofcie, a turbo nie ma chęci dmuchać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, przem8 napisał(a):

Zrób jeszzce 115 z odpiętą wtyczką od n75. Z tego co widać to auto po sofcie, a turbo nie ma chęci dmuchać.

Nie powinna przepływka w takim układzie pokazywać więcej ? Później odepnę n75.

Być może w serwisie wyregulowana sztanga została na serię pompująca 0.6-0.5 bar i stąd to może być ?

Edytowane przez Gregory30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Gregory30 napisał(a):

Nie powinna przepływka w takim układzie pokazywać więcej ? Później odepnę n75.

Przepływ zależy od doładowania. Nie dmucha to bie ma przepływu, proste.

12 minut temu, Gregory30 napisał(a):

Być może w serwisie wyregulowana sztanga została na serię pompująca 0.6-0.5 bar i stąd to może być ?

Co ma soft w tym przypadku do sztangi? Ustawia się tak jak przewiduje producent. Na odpiętej n-ce ma dmuchac 0,3b. Jak jest mniej to sztanga do regulacji albo turbo trup.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, przem8 napisał(a):

Przepływ zależy od doładowania. Nie dmucha to bie ma przepływu, proste.

Co ma soft w tym przypadku do sztangi? Ustawia się tak jak przewiduje producent. Na odpiętej n-ce ma dmuchac 0,3b. Jak jest mniej to sztanga do regulacji albo turbo trup.

Turbo było w serwisie sprawdzane i czyszczone więc jest potwierdzone że jest sprawne, stąd moje pytanie to może coś zmienić. Gdzie w takim razie szukać przyczyny niedoładowania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Gregory30 napisał(a):

Gdzie w takim razie szukać przyczyny niedoładowania ?

Sztanga źle ustawiona, pęknięte żeliwo, dziurawa grucha, n75, źle podpięte podciśnienia itp.,itd. 

Zrób tego loga to się może wyjaśni. Zawór dv sprawdzales?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...