Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4b7 1,8 T BFB Ciężko odpala na ciepłym po krótkim postoju


eric20
Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez eric20,

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć 1,8T BFB 163km kilka lat temu po  małym podniesieniu mocy. 
Auto na zimnym pali, na ciepłym pali, na ciepłym po 30/45 min trzeba pokręcić żeby odpalił. Jak odpali i zagasisz i ponownie odpalasz to jest Ok. 
Gaz-Ok czyli wypalony i zdjęty przewód z wtrysków gazu butla zakręcona 

czujnik temperatury nowy 

czujnik wału podmieniony Ok 

rozrząd pasek i łańcuch ok

 ciśnienie paliw 3,9 bara

filtr paliwa nowy oem 

Problem nie występuje gdy przed zgaszeniem na PB wyciągnę bezpiecznik od pompy i wypalę paliwo aż zgaśnie sam. 
Wtedy pompuje od zera i odpala na strzał.

Po postoju jak już odpali po 3-4 sekundowym kręceniu to można zgasić i odpala bez problemu. 
Wtryski PB Ok podmienione . Jakieś pomysły ? Temat poruszany ale nie zawsze rozwiązany. 
 

Edytowane przez eric20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto jak w profilu? Lpg sprawdzane? po zakręceniu butli i wypaleniu z przewodów też taki problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto jak w profilu, Dopisałem Gaz-Ok czyli wypalony i zdjęty przewód z wtrysków gazu butla zakręcona 

Edytowane przez eric20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź, czy nowy czujnik pokazuje poprawną temperaturę w ECU. Bym przyjrzał się pompie paliwa. Może i daje ciśnienie ale blokuje się. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temperatury w ECU Ok, pompa trzyma ciśnienie przy odpalaniu, robiłem tez mostek na przekaźniku pompy przed odpaleniem.

Jak jest problem z odpaleniem po krótkim postoju i pokręcę rozrusznikiem  za krótko to odpala i chodzi ale nie na wszystkie cylindry i po 2-3 sekundach normalnie pracuje.

Auto mogę zgasić i wtedy przy drugim odpaleniu jest Ok. 
Rok temu wyciągałem kolektor do wymiany termostatu i króćca odmy i odnoszę wrażenie że to od tego czasu się dzieje. 

Edytowane przez eric20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem info od kolegi do podmiany czujnik wałka oraz zawór kombinowany czyli tzw. Egr do zaślepienia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Rozwiązanie

Problem wydaje się być rozwiązany, dwa

razy odpalałem było Ok. Elektro zawór N112 ten który steruje podciśnieniem kombizaworu jest na stałe otwarty. 
Na obecna chwile zacisnąłem przewód podciśnienia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry wieczór okazało się że przyczyną był tzw. kombi zawór. Zawór odpowiedzialny jest za doprowadzenie świeżego powietrza do katalizatora. Po wymianie na nowy zawór Auto jest bardziej dynamiczna oraz nie ma problemu z odpalaniem. 
Ja wymieniłem na zawór Pierburg 7.22560.43.0 Zawór, system pompy powietrza wtórnego. Wszystkich tych którzy mają problem z odpalaniem auta na ciepło zalecałbym zalecałbym sprawdzić ten właśnie zawór. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...