mateuszoo Opublikowano 18 Listopada 2023 Opublikowano 18 Listopada 2023 Witam, Auto: Audi Q5 80A 2018 2.0tdi DETA Pojawił się komunikat o usterce AdBlue - brak możliwości uruchomienia silnika za 1000km. Kody usterek w silniku i J880(sterownik Adblue): 196688 - Sterowanie pompy 1 czynnika redukującego P208B 00 [013] - niewiarygodny sygnał Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów Ramka zamrożona: Stan błędu: 00000001 Priorytet błędu: 2 Częstość błędu: 2 Wew.licznik błędów: 109 Przebieg: 130248 km Data: 2023.10.23 Czas: 16:52:00 Napięcie zacisku 30A: 14.78 V Napięcie zacisku 30B: 14.70 V Napięcie zasilania zewnętrznych elementów: 5.00 V Napięcie zasilania zewnętrznych elementów: napięcie zacisk 31: 0.00 V Pompa środka redukującego: prędkość obrotowa: 0 /min Pompa środka redukującego: prąd: 0.00 A Pompa środka redukującego: tryb pracy: Szybka regulacja ciśnienia Pompa środka redukującego: status: sterowanie końcówki mocy: nieaktywne Pompa czynnika redukującego: sterowanie: 65.20 % Pompa środka redukującego: temperatura końcówek mocy: 16 °C Czujnik ciśnienia czynnika redukującego: zmierzone ciśnienie: 6564 mbar Czujnik jakości środka redukującego: stężenie mocznika: 31.50 % Czujnik 1 poziomu środka redukującego: 109 mm Czujnik 2 temperatury środka redukującego: wartość rzeczywista: 15.50 °C Czujnik 2 poziomu środka redukującego: 57 mm Czujnik jakości środka redukującego: status diagnozy-Zasilanie napięciowe: OK. Czujnik jakości środka redukującego: status diagnozy-Czujnik temperatury: OK. Czujnik jakości środka redukującego: status diagnozy-Temperatura: status: OK. Czujnik jakości środka redukującego: status diagnozy-Status pomiaru: Stężenie nieważne Czujnik jakości środka redukującego: status diagnozy-Przebieg pomiaru: Pomiar trwa Czujnik jakości środka redukującego: status diagnozy-Czujniki ultradźwiękowe: status usterki: OK. Czujnik jakości środka redukującego: status diagnozy-ASIC usterka: OK. Czujnik jakości środka redukującego: status diagnozy-Czujnik ultradźwiękowy 2: status: Ważne Obwód grzejny 1 ukł.dozowania śr.redukującego: temp.końc.mocy: 14 °C Obwód grzejny 1 ukł.dozow.środka redukującego: prąd rzecz.: 0.00 A Obwód grzejny 1 środka redukującego: ograniczenie mocy: 144 W Obwód grzejny 2 ukł.dozow.środka redukującego: prąd rzecz.: 0.00 A Obwód grzejn.2 ukł.dozow.śr.reduk.: status: ster. Końcówka mocy: nieaktywne Obwód grzejny 2 układu dozowania środka redukującego: moc: 0 W Obwód grzejny 3 środka redukującego: prąd: 0.00 A Obwód grzejny 3 środka redukującego: wartość wymagana mocy: 0 W Obwód grzejny 3 środka redukującego: moc: 0 W Obwód grzejny 3 środka redukującego: ograniczenie mocy: 144 W Napięcie zasilania 2 zewnętrznych elementów: 14.35 V Czujnik jakości środka redukującego: napięcie zacisku 31: 0.00 V Pompa środka redukującego: czujniki-Czujnik 1: 1 Pompa środka redukującego: czujniki-Czujnik 2: 1 Pompa środka redukującego: czujniki-Czujnik 3: 0 Obwód grzejny 1 środka redukującego: wartość wymagana mocy: 0 W Obwód grzejny 1 środka redukującego: moc: 0 W 67589 - Czujnik położenia silnika pompy środka redukującego P2AD7 00 [013] - niewiarygodny sygnał SCR_HAL_Sensor_Shortcut_phases Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów Ramka zamrożona: Stan błędu: 00000001 Priorytet błędu: 2 Częstość błędu: 1 Wew.licznik błędów: 111 Przebieg: 130295 km Data: 2023.10.24 Czas: 12:30:20 Napięcie zacisku 30A: 13.05 V Napięcie zacisku 30B: 12.99 V Napięcie zasilania zewnętrznych elementów: 5.00 V Napięcie zasilania zewnętrznych elementów: napięcie zacisk 31: 0.00 V Pompa środka redukującego: prędkość obrotowa: 0 /min Pompa środka redukującego: prąd: 0.00 A Pompa środka redukującego: tryb pracy: Regulacja prędkości obrotowej Pompa środka redukującego: status: sterowanie końcówki mocy: nieaktywne Pompa czynnika redukującego: sterowanie: 35.20 % Pompa środka redukującego: temperatura końcówek mocy: 16 °C Czujnik ciśnienia czynnika redukującego: zmierzone ciśnienie: -78 mbar Czujnik jakości środka redukującego: stężenie mocznika: 31.00 % Czujnik 1 poziomu środka redukującego: 101 mm Czujnik 2 temperatury środka redukującego: wartość rzeczywista: 15.50 °C Czujnik 2 poziomu środka redukującego: 57 mm Czujnik jakości środka redukującego: status diagnozy-Zasilanie napięciowe: OK. Czujnik jakości środka redukującego: status diagnozy-Czujnik temperatury: OK. Czujnik jakości środka redukującego: status diagnozy-Temperatura: status: OK. Czujnik jakości środka redukującego: status diagnozy-Status pomiaru: Stężenie nieważne Czujnik jakości środka redukującego: status diagnozy-Przebieg pomiaru: Pomiar trwa Czujnik jakości środka redukującego: status diagnozy-Czujniki ultradźwiękowe: status usterki: OK. Czujnik jakości środka redukującego: status diagnozy-ASIC usterka: OK. Czujnik jakości środka redukującego: status diagnozy-Czujnik ultradźwiękowy 2: status: Ważne Obwód grzejny 1 ukł.dozowania śr.redukującego: temp.końc.mocy: 14 °C Obwód grzejny 1 ukł.dozow.środka redukującego: prąd rzecz.: 0.00 A Obwód grzejny 1 środka redukującego: ograniczenie mocy: 144 W Obwód grzejny 2 ukł.dozow.środka redukującego: prąd rzecz.: 0.00 A Obwód grzejn.2 ukł.dozow.śr.reduk.: status: ster. Końcówka mocy: nieaktywne Obwód grzejny 2 układu dozowania środka redukującego: moc: 0 W Obwód grzejny 3 środka redukującego: prąd: 0.00 A Obwód grzejny 3 środka redukującego: wartość wymagana mocy: 0 W Obwód grzejny 3 środka redukującego: moc: 0 W Obwód grzejny 3 środka redukującego: ograniczenie mocy: 144 W Napięcie zasilania 2 zewnętrznych elementów: 12.61 V Czujnik jakości środka redukującego: napięcie zacisku 31: 0.00 V Pompa środka redukującego: czujniki-Czujnik 1: 1 Pompa środka redukującego: czujniki-Czujnik 2: 1 Pompa środka redukującego: czujniki-Czujnik 3: 0 Obwód grzejny 1 środka redukującego: wartość wymagana mocy: 0 W Obwód grzejny 1 środka redukującego: moc: 0 W Zacząłem od wymiany samej pompki (80A131971) wewnątrz zespołu pompy w zbiorniku adblue. Btw, część była swego czasu dostępna w ASO, z jakiegoś powodu została wycofana jako osobny element, aktualnie występuje jako cały zbiornik. Usterka wróciła po kilku godzinach jazdy. Następnie wymieniłem sterownik J880 - co prawda w Q5 jest umieszczony bagażniku i nie jest narażony na ciężkie warunki(jak np. w A5). Niestety brak poprawy, usterka wróciła po kilku przejazdach. Instalacja elektryczna wygląda dobrze, przejrzałem internet - brak podobnych problemów. Proszę o pomoc.
Muskel1 Opublikowano 18 Listopada 2023 Opublikowano 18 Listopada 2023 System AdBlue do wymiany (zbiornik z pompą).
mateuszoo Opublikowano 18 Listopada 2023 Autor Opublikowano 18 Listopada 2023 8 minut temu, Muskel1 napisał(a): System AdBlue do wymiany (zbiornik z pompą). @Muskel1 Dziękuje za odpowiedź. Czy to jest jakiś znany problem ? W samej pompie jest proste połączenie elektryczne pomiędzy zewnętrzną wtyczką a wymienioną pompką.
mateuszoo Opublikowano 21 Listopada 2023 Autor Opublikowano 21 Listopada 2023 Tylko tam już nie za bardzo ma się co popsuć, tak jak wspomniałem - pompka(część elektroniczna) w środku została wymieniona.
yaseeteer Opublikowano 27 Czerwca Opublikowano 27 Czerwca Cześć; czy udało Ci się rozwiązać problem? U mnie w podobnym samochodzie (Q5 2016 / 3.0TDI) również wyświetlił się ten błąd. Skasowałem go raz, drugi - po chwili zapala się ponownie. Zastanawiające jest to, że wyświetlił się chwilę po przeglądzie technicznym (wymiana olejów, filtrów itd.) - po odebraniu auta z serwisu pojechałem w niedaleką w sumie trasę (500km), następnego dnia rano wsiadam pod hotelem, odpalam silnik - i świeci się błąd. Poprzedniego dnia wieczorem jeszcze nie świecił.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się