Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z wysokim spalaniem, spadkami mocy i szarpaniem w A4 B7 2.0 TFSI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam problem z wysokim spalaniem, szarpaniem i spadkami mocy. Ogólnie to jest kilka problemów, samochód na zimnym ciężko odpala (muszę pokręcić tak z 2-3 sekundy zanim odpali) na ciepłym nie ma problemu odpala od razu, po jeździe i zatrzymaniu samochodu na jałowych obrotach samochód wkręca się z 800 na 1100 obrotów i tak sobie faluje (od razu po odpaleniu nie ma takiego problemu tylko problem występuje po zakończonej jeździe), spadek mocy szczególnie ze startu od zera, jak jadę około 20km/h i dam gaz w podłogę to jakoś idzie i wgniecie w fotel, nierównomiernie się wkręca na obroty tzn. nie wkręca się płynnie tylko się tak jakby zawiesza, czuć szarpanie przy przyśpieszaniu no i oczywiście co za spadkami mocy idzie, czyli zwiększone spalanie o jakieś 2-3 litry/100km. Wszystko to oczywiście stało się po pojawieniu się kontrolki check engine.

 

Kody błędów to:

P0441 - Nieprawidłowy przepływ odmulania w układzie kontroli emisji par (EVAP)

P0171 - Zbyt uboga mieszanka bank 1

 

Po usunięciu błędów, wracają one po około 100km i zawsze razem. Oprócz tych błędów żadnych innych nie ma.

 

Od tego czasu wymieniłem jeden wtrysk bo było wypadanie zapłonu na 4 cylindrze, świece, cewki, odmę i wszystkie filtry.

Dodam, że ciśnienie na cylindrach wyszło na każdym po 12 bar.

Opublikowano

Dzisiaj wymieniłem zawór odpowietrzający bak paliwa i problem niestety ten sam, jedynie zniknął problem z obrotami na jałowym biegu, już się sam nie wkręca i nie faluje. 

Opublikowano

Sprawdziłem dzisiaj błędy z silnika i są takie:

 

00051 - Footwell temperature sensor in the rear left of the car-G309; Rear left footwell temperature sensor-G309; Air recirculation valve for turbocharger electrical failure

08801 - Air circulation valve for turbocharger-N249 mechanical failure

08567 - Bank 1, fuel metering system System too lean from idle speed

 

Dodam, że wcześniej jak sprawdzałem tych błędów z silnika było więcej jak między innymi wypadanie zapłonu na 1-szym cylindrze (wypadanie zapłonu jest cały czas bo jest to odczuwalne) i jakiś błąd od rozrządu, ale usunąłem te wszystkie błędy i teraz pokazują się tylko te trzy które opisałem.

 

Dodam, że po wymianie zaworu odpowietrzającego bak paliwa błąd od zbyt ubogiej mieszanki i nieprawidłowego przepływu odmulania w układzie kontroli emisji par już się nie pokazują i check się nie pali no ale auto jeździ i chodzi zdecydowanie gorzej niż chodziło jak był check.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...