lukpie Opublikowano 23 Marca Opublikowano 23 Marca Witam Chcialbym sie dowiedziec co moze byc odpowiedzialne za skrzypienie z tylu samochodu. Slychac to tylko przy ruszaniu i nie wazne czy jest sucho czy mokro. Praktycznie zawsze jak sie rusza i jak sie jedzie powoli to jest to slyszalne. Nie robi sie glosniejsze jak sie wpada w dziure czy cos. Po prostu jedziesz powoli i skrzypi jak stary tapczan. Jest po bardzo denerwujace i chcialbym to zweryfikowac i naprawic. Przy bujaniu samochodem nic nie slychac. Auto bylo sprawdzane na stacji diagnostycznej i nic nie znalazl. A wiec jakie elementy moga powodowac z tylu skrzypienie gdy sie jedzie powoli?!
lukpie Opublikowano 23 Marca Autor Opublikowano 23 Marca 7 minut temu, Muskel1 napisał(a): Wszystkie ruchome wlementy zawieszenia. ta odpowiedz bardzo zawęża zakres diagnostyki:) ale dzieki!
Muskel1 Opublikowano 23 Marca Opublikowano 23 Marca (edytowane) Taka jest prawda, to Ty jesteś na miejscu i słyszysz skąd dobiega odgłos. Potencjalnie może to być każdy element zawieszenia, mocowania przegubów, dolne mocowania amorótyzatorów, wszystkie gumki zawieszenia (wahacze) itd. itp. Na odległość postawienie diagnozy co skrzypi to strzelanie. Edytowane 23 Marca przez Muskel1
lukpie Opublikowano 23 Marca Autor Opublikowano 23 Marca chodzi o to ze teraz wiem co powinienem diagnozowac:) ciezko jest to zweryfikowac bo to trzeba jechac i raczej szarpaki czy bujanie na postoju nie zweryfikuja problemu.
lukpie Opublikowano 2 Kwietnia Autor Opublikowano 2 Kwietnia (edytowane) W dniu 23.03.2024 o 16:15, Muskel1 napisał(a): Taka jest prawda, to Ty jesteś na miejscu i słyszysz skąd dobiega odgłos. Potencjalnie może to być każdy element zawieszenia, mocowania przegubów, dolne mocowania amorótyzatorów, wszystkie gumki zawieszenia (wahacze) itd. itp. Na odległość postawienie diagnozy co skrzypi to strzelanie. Dobra przy wymianie opon na letnie sam tam zajrzalem. Mimo ze dwoch mechanikow mialo to zdiagnozwac to juz jestem pewny ze nawet nie zajrzeli do tego. Obaj od razu powiedzieli ze to skrzypia te skrecone sprezyny bo jest gwint a prawda jest taka ze to skrzypia odboje..Kurde zebym sam wymienial na zimowe to juz dawno bym to ogarnal a tak sie bujalem po mechanikach. Zrobilem zdjecie i jeden jakby spalony:D moze to od szybkosci:D bo raczej do ogniska nim nie wjezdzalem. Patrzylem na allegro i tego jest od groma i sa rozne i niby kazdy do mojego modelu..hmm czyli nie wazne ktore kupie beda pasowac?! Edytowane 2 Kwietnia przez lukpie
lukpie Opublikowano 2 Kwietnia Autor Opublikowano 2 Kwietnia 3 minuty temu, Muskel1 napisał(a): Musisz po VINie dobrać. ok tak zrobie.
swIP Opublikowano 3 Kwietnia Opublikowano 3 Kwietnia A w jakim stanie są tuleje w aluminiowym wahaczu? Zamienniki wprasowane w stary wahacz aluminiowy powodują skrzypienie.
lukpie Opublikowano 3 Kwietnia Autor Opublikowano 3 Kwietnia 12 godzin temu, swIP napisał(a): A w jakim stanie są tuleje w aluminiowym wahaczu? Zamienniki wprasowane w stary wahacz aluminiowy powodują skrzypienie. ciezko mi stwierdzic bo sprawdzali to niby mechanicy i niby wszystko w porzadku ale ostatnio jak zmienialem kola i wlasnie zobaczylem w jakim stanie jest odboj i nim poruszalem to wlasnie wydawal z siebie takie skrzypienie ktore slysze przy maluch predkosciach wiec obstawiam ze to wlasnie to. Pytanie jest nastepujace. jak to wymienic?!
swIP Opublikowano 4 Kwietnia Opublikowano 4 Kwietnia (edytowane) 8 godzin temu, lukpie napisał(a): Pytanie jest nastepujace. jak to wymienic?! Przerabiałem temat u siebie niedawno. 1. Możesz wymienić tuleje w wahaczu aluminiowym ale będą powodować skrzypienie 2. Możesz kupić nowy wahacz od Seata Exeo do audi już nie produkują. Sztuka kosztuje ok 1000 zł. (jak dobrze pamiętam) 3. Możesz kupić wahacz w dobrym stanie używany. Ja tak zrobiłem i ejstem zadowolony z używki. PS. jeśli masz tylko odbój do wymiane (w co wątpię) to musisz odkręcić 2 sruby na górze od tego mocowania górnego i jedną dolną śrubę. Edytowane 4 Kwietnia przez swIP
lukpie Opublikowano 4 Kwietnia Autor Opublikowano 4 Kwietnia (edytowane) rozumiem ze musze go wyciagnac tak?nie da sie np rozkrecic gory i wsadzic od gory tego odboju?! Czy potem jest koniecznosc ustawinia np zbieznosci?czy sa jakies rzeczy o ktorych powinienem wiedziec przed rozkreceniem tego? zaczne od odbojow bo sa po prostu jakies spalone. Nie wiem dlaczego i jak to sie stalo ale sa a na pewno jeden. Jesli to nie pomoze to sprawdze ten wahacz o ktorym piszesz ale to bylo podobno sprawdzane i przez mechanikow i 10 miesiecy temu na przegladzie. Edytowane 4 Kwietnia przez lukpie
Muskel1 Opublikowano 4 Kwietnia Opublikowano 4 Kwietnia 14 minut temu, lukpie napisał(a): rozumiem ze musze go wyciagnac tak Tak najlepiej. 14 minut temu, lukpie napisał(a): Czy potem jest koniecznosc ustawinia np zbieznosci? Nie. 16 minut temu, lukpie napisał(a): czy sa jakies rzeczy o ktorych powinienem wiedziec przed rozkreceniem tego? Momenty dokręcania śrub. Dolną śrubę amortyzatora dokręcasz ostatecznie odpowiednim momentem gdy auto stoi już na kołach, dociążone własnym ciężarem, a nie na podnośniku.
Muskel1 Opublikowano 4 Kwietnia Opublikowano 4 Kwietnia (edytowane) Dobrze jest mieć specjalny klucz do rozkręcenia amortyzatora u góry, a dokładnie mówiąc tego łożyska siedzącego na górze amortyzatora. Edytowane 4 Kwietnia przez Muskel1
Muskel1 Opublikowano 4 Kwietnia Opublikowano 4 Kwietnia https://youtu.be/l5NAnefHv68?si=5dLYdUayt_pu3Iwm
Muskel1 Opublikowano 4 Kwietnia Opublikowano 4 Kwietnia 3 godziny temu, swIP napisał(a): . jeśli masz tylko odbój do wymiane (w co wątpię) Jestem tego samego zdania.
lukpie Opublikowano 5 Kwietnia Autor Opublikowano 5 Kwietnia (edytowane) W dniu 4.04.2024 o 11:45, Muskel1 napisał(a): Jestem tego samego zdania. Dzieki za film!wydaje sie to proste do zrobienia. Problem jest taki ze takiego klucza nie mam i hmm sie zastanawiam czy podolam. No dwoch specow szukalo przyczyny. Byl na przegladzie i nikt nie znalazl tego skrzypienia a niby bylo sprawdzane wszystko i to trzy razy. A ja zdjalem kolo i Popatrzylem na odboj i w jakim jest stanie i poruszalem nim i dokladnie w taki sam sposob zaczal skrzypiec jak mi skrzypi podczas jazdy. Czy tylko to jest odboj dowiem sie jak go wymienie. Wlasciwie to jestem pewny ze to tylko on bo z drugiej strony jest w lepszym stanie i mi nic nie skrzypi. z Tej gdzie jest taki spalony skrzypi. Edytowane 5 Kwietnia przez lukpie
Muskel1 Opublikowano 6 Kwietnia Opublikowano 6 Kwietnia Bez klucza też da radę, ale klucz to niewielki wydatek i jest bardzo pomocny. https://allegro.pl/oferta/klucz-nasadowy-amortyzatora-15035480383
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się