Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z DPF w A4 B8 2.0TDI CGLC


fericze

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam a4 z 2014r silnik cglc w manualu. Mam je od 2 lat. Przebieg 220tys. Mój problem polega na tym że dpf wypala się co 300km w trasie. W mieście nie wiem te auto użytkuje tylko w trasach. Rury wydechowe całe czarne ale nie widać żeby puszczał dyma. Obstawiam że pewnie przepuszcza. Korekty wtrysku od 0.54 do -0.77. Zawartość popiołu w oleju 0.16l. Czy jakiś zamiennik na rynku nadaje się do montażu? Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadne zamienniki.

Całkiem możliwe, że spala olej. Nic nowego w CGLC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muskel jak mi dołożysz to będzie ori 🤣. Możliwe że olej wpierdziela , wymieniam co 10 tys. Leję na maks po 10 tys jest tak 2/5 a ile go ropą jeszcze rozrzedzi to nie wiem. To jeżeli je olej to nawet przez nowy dpf będzie przepuszczał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw należy naprawić przyczynę spalania oleju, dopiero wymiana dpf, bo bez tego zapchasz kolejny dpf.

Zamienniki dpf to szrot. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie na ori nie uśmiecha mi się zapłacić ponad 5 tys, więc nic innego mi nie zostaje jak kupno zamiennika. Co do spalania oleju to po świętach oddam do mechanika niech sprawdza. Gorzej jak tuleje bo naprawa będzie nie opłacalna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki masz soft? Bo przeciez te po dieselgate sprawiały, ze dpf wypala sie po około 300km. Bys musiał zobaczyc jaki masz soft i ewentualnie zrobic downgrade softu. Bo na starym sofcie wypala sie po około 600km.
U mnie tez CGLC i tez wypala sie w granicach 300-350, koncówki wydechów okopcone - tylko podejrzewam, ze u mnie wkład w dpf jest pękniety, bo strasznie smierdzi spalinami. Ale niestety posiadam ten nowszy soft i dlatego tak mi sie czesto wypala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Soft mam 9977. No właśnie mam tak samo jak ty. Raz wypalałem przez vcds do zera to zrobiłem z 380km. To że wypala co te 300-350 to jeszcze nie problem. Wkurzają mnie te czarne końcówki. Jak wchodzę w parametry dpf to wszystko wygląda ok tylko popiołu już dużo wiadomo od przebiegu. A ty kolego GARBATY co zamierzasz zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To masz ten sam soft, co ja, czyli juz nowszy - trzeba byloby zrobic downgrade. Co do czarnych koncówek, to czesta przypadlosc w CGLC i ludzie mowia, ze ten typ tak ma. Ale jest grupa ludzi, ktorzy maja CGLC i nie maja zakopconych koncówek. Okopcony wydech w CGLC to pęknięty wkład w DPF i przepuszcza, lejące wtryski, a nawet ostatnio ktos pisał, ze jak przerywa sie procedure wypalania, czyli podczas wypalania zgasisz auto, to wtedy koncowki wydechu tez robia sie czarne - ile w tym prawdy? Nie wiem.
Ja narazie z tym nic nie robie, bo mam wiekszy, bardziej irytujacy problem. Jak go rozwiaze, to wtedy bede myslec. Podejrzewam, ze dam do mechanika, zeby mi go wyjał i dam do sprawdzenia. Jak bedzie wkład pekniety, to bede szukac dobrej uzywki i dam ją do prania i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to oddam do mechanika. Niech mi sprawdzi wtryski i ten dpf bo na korektach dużo się nie dowiem. Korekty nie są najgorsze ale daleko im do ideału. Kupić ori używkę dpf to chyba trudno bo na portalach aukcyjnych nawet za dużo ich nie ma. Mój szef ma robocze cglc w a6 c7 dpf się rozsypał założył dpf bosal były z nim problemy, udało mu się jakoś to wymienić po bardzo długim czasie na jmj czy jakoś tak. Wydech prawie czysty po 2 wypalaniach wydech ma odrobinkę sadzy  dpf wypala się co 400-450km i zrobił na tym 40tys. Muszę najpierw znaleźć czas i oddać do mechanika żeby wtryski wywalił i dał do sprawdzenia później będę myślał co dalej . Dzięki Garbaty 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem na JMJ i okazało sie że auto ma problem z poborem oleju. Teraz normalnie konczy procedurę i nie dolewa ropy. JMJ jako zamiennik sprawuje się dobrze, nie ma z nim problemów. W trasie wypala co 400km , lecz myśle ze ma to zwiazek z poborem oleju i wiecej syfu sie do niego dostaje. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemo1989 a końcówki czarne ?

Ja dodałem teraz lm 2650 i wypalił przy 410km i zauważyłem że na koncówkach bardzo mała ilość sadzy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...