Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Test przelewowy a wskazania vcds w A4 B7 2.5TDI


Siwy audi A4 b7

Rekomendowane odpowiedzi

Witam zrobiłem właśnie w audi z silnikiem BDG 2.5 TDI test przelewowy na biegu jałowym rozgrzanym do 90stopni. Silnik pracował przez godzinę i dopiero w strzykawkę od wtrysku trzeciego licząc od chłodnicy po prawej stronie zaczął się napełniać potem drugi wtrysk licząc od chłodnicy po prawej stronie...

Dla mnie dziwne zaskoczenie bo vcds pokazuje że to 3 wtrysk leje -2,2mg/suw

Wtrysk nr 2 nie jest pokazany w vcds.

Albo zmyliła mnie numeracja wtrysków i liczymy od prawej strony stojąc na wprost silnika 123 a po lewej 456 gdzie 6 byłby sterujący. Proszę o szybką odpowiedź bo to nie ma sensu. W strzykawkach pojawia się paliwo na wtyskach które są ok w vcds.

 

To jak to wreszcie liczyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Siwy audi A4 b7 napisał(a):

liczymy od prawej strony stojąc na wprost silnika 123 a po lewej 456 gdzie 6 byłby sterujący.

Strona pasażera przy chłodnicy wtrysk nr 1, wtrysk przy ścianie grodziowej nr 3.

JzR-37Fqfb99XWpS.59.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 100% jest tak jak na rysunku?

 

Nie może być 

 

6----3

5----2

4----1

?

Tak by mi się zgadzał test z vcds

Gdzie 6 jest sterujący

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Siwy audi A4 b7 napisał(a):

Na 100% jest tak jak na rysunku?

Tak. Wrtysk sterujący jest na 3 cylindrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrysk sterujący ma jako jedyny wtyczkę i kabel. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dlaczego jest tak:

Vcds

Pokazuje

1. 1,0mg/suw

2. brak

3. -2,2mg/suw

4. 0,8mg/suw

5. -0.5mg/suw

6. -0.5mg/suw

 

A test przelewowy jak na zdjęciu pokazuje że 5 i 6 leje

 

O co chodzi

To wreszcie mam wyjąć 2 i 3

Czy 5 i 6

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym test przelewowy wykonuje aię w silnikach CR, a nie silnikach na pompach wtryskowych i tak na marginesie, nadmiernie napełniające się pojemniki na paliwo oznaczają za małą dawkę wtryskiwannego paliwa na danym wtryskiwaczu (w porównaniu do innych), nie nadmierną (lanie wtryskiwaczy).

Gdy jedna fiolka w porównaniu do innych ma dużo mniej paliwa, oznacza to, że dany wtrysk wtryskuje za dużo paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko rozumiem

To znaczy że jak na 3 mam -2,2mg/suw to znaczy że jest na nim zmniejszona dawka paliwa wtryskiwanego a nie oznacza to że ma lać na przelew jak diabli?

 

Wg pana mam się sugerować vcds i wyjąć

3 i 2 .

Mam kilka wtrysków na podmiane które własnie czyszczę w myjce ultradźwiękowej.

 

Czy lepiej wyjąć te które nalały jako jedyne do strzykawek w czasie godzinnego testu i je podmienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miarodajne sprawdzenie wtrysków jest tylko na maszynie. Wyciągnij wszystkie i oddaj do sprawdzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To by było najłatwiej.

A czy fakt że test przelewowy trwał 60minut i dopiero na 5 i 6 się pojawiło paliwo to nie za długo? Może wcale nie oznacza to że leją na powrót jak to tyle zajęło czasu?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałeś co napisałem odnośnie testu przelewowego i VEP?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...