Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nietypowa usterka modułu SOS i systemu My Audi w A4 B9


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry - w moim Audi A4 B9 2022 rok nie działa moduł SOS , przy czym na ekranie/desce rozdzielczej nie ma żadnego błędu/ żótej ikonki. Nie świeci dioda, która powinna świecić zasadniczo na zielono (nie świeci także na czerwono, jest po prostu "martwa"). Jednocześnie nie działa część funkcji w My Audi np. lokalizacja. Błędy po sczytaniu komputerem sugerują, że nie została zdjęta ochrona komponentu - modułu, jednak ASO ( auto jest na gwarancji, jestem pierwszym właścicielem) jest bezradne. Sprawdzili instalację elektryczną, ich zdaniem jest OK. Zamówili nowy moduł - to samo . teraz przymierzają się do podmiany głównego komputera.Może ktoś z Was miał podobny przypadek i może coś poradzić. Bo w ASO jakoś nie wierzę ... Załączam zdjęcie pojawiających się błędów.

VCDS.jpg

Opublikowano
2 godziny temu, Tomasz24 napisał(a):

teraz przymierzają się do podmiany głównego komputera.

Tzn? który sterownik chcą teraz wymienić? Gateway?

Opublikowano
38 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Tzn? który sterownik chcą teraz wymienić? Gateway?

Tak sądzę. Z rozbrajająca szczerością przyznali, że jeszcze przedtem być może importer każe im podmienić na próbę ten moduł z innego pojazdu (bo jest b.drogi - dwadzieścia parę tysięcy). I tak się zastanawiam czy przypadkiem nie było tak i z moim autem- przed wydaniem nie posłużył jako dawca modułu, którego potem nie zakodowali (jestem pewien że nie działał od zakupu - usterka wyszła przypadkiem kiedy na innym serwisie podłączyli auto pod komputer.

Opublikowano

Raczej nie będą podmieniali, bo podmiana Gateway w B9 polifcie to nie takie hop siup, wymiana jak sterownika drzwiowego. Przez Gateway kontrolowane są wszystkie aktywne funkcje i wyposażenia włącznie z Audi Connect i przypisanym VINem itd itp. Dlatego podmiana na nowy jest taka droga, bo wszystko to musi być później dopsaowane, także wątpię aby na próbę inny podpinali bo bez dopasowania i tak nie będzie działał.

Opublikowano

w sumie to nie masz sie co przejmowac... cos zrobic musza, tylko pilnuj udokumentowania zgloszen itp

Opublikowano
11 godzin temu, Koalakm napisał(a):

w sumie to nie masz sie co przejmowac... cos zrobic musza, tylko pilnuj udokumentowania zgloszen itp

I tu masz rację (co do pilnowania dokumentacji) - mają otwarte cały czas jedno zlecenie i nie kwapią sie do wydania jego kopii. Skoro tak tak to ja za każdym razem dopisuję ,że odbieram pojazd niesprawny , nienaprawiony i robię fotografię tego zlecenia wraz z kolejnymi moimi adnotacjami. Już mają trzy takie wpisy.  Muszę też dokładnie przestudiować warunki gwarancji - jakie mają terminy i.t.p.. Natomiast potrafię sobie wyobrazić sytuację, gdzie powiedzą ,że są bezradni i zostanę z problemem, zwłaszcza jeżeli w międzyczasie miną terminy na odstąpienie od umowy sprzedaży z rękojmi (2 lata a gwarancja 4). Ale nie chciałbym tego robić bo to spór na lata a po odstąpieniu nie sposób dalej użytkować pojazdu. Pozostało mi 3/4 roku rękojmi więc muszę ich cisnąć. Raczej -jak nie usuną - będę chciał powierzyć usunięcie niezależnemu warsztatowi (bo przecież jakiś sposób do diabła musi istnieć) i ewentualnie sądzić się z gwarantem o koszty.

Opublikowano
12 godzin temu, Muskel1 napisał(a):

Raczej nie będą podmieniali, bo podmiana Gateway w B9 polifcie to nie takie hop siup, wymiana jak sterownika drzwiowego. Przez Gateway kontrolowane są wszystkie aktywne funkcje i wyposażenia włącznie z Audi Connect i przypisanym VINem itd itp. Dlatego podmiana na nowy jest taka droga, bo wszystko to musi być później dopsaowane, także wątpię aby na próbę inny podpinali bo bez dopasowania i tak nie będzie działał.

Też mam taką nadzieję :), na marginesie - w życiu miałem ponad 40 samochodów a realne kłopoty i koszty tylko z nowymi. Z perspektywy czasu najlepiej oceniam ASO KIA, owszem nie było to auto bezawaryjne ale ASO przykładało się. Na marginesie - we wszystkich nowych samochodach kłopoty były z elektroniką a nie mechaniką. Uważasz, że przyczyna może tkwić w Geteway-u, np z powodu jego usterki nie można zdjąć ochrony z komponentu? Mogło tak być już w fabryce?

Opublikowano
6 minut temu, Tomasz24 napisał(a):

Uważasz, że przyczyna może tkwić w Geteway-u, np z powodu jego usterki nie można zdjąć ochrony z komponentu?

Możliwe.

Opublikowano
9 godzin temu, Tomasz24 napisał(a):

I tu masz rację (co do pilnowania dokumentacji) - mają otwarte cały czas jedno zlecenie i nie kwapią sie do wydania jego kopii. Skoro tak tak to ja za każdym razem dopisuję ,że odbieram pojazd niesprawny , nienaprawiony i robię fotografię tego zlecenia wraz z kolejnymi moimi adnotacjami. Już mają trzy takie wpisy.  Muszę też dokładnie przestudiować warunki gwarancji - jakie mają terminy i.t.p.. Natomiast potrafię sobie wyobrazić sytuację, gdzie powiedzą ,że są bezradni i zostanę z problemem, zwłaszcza jeżeli w międzyczasie miną terminy na odstąpienie od umowy sprzedaży z rękojmi (2 lata a gwarancja 4). Ale nie chciałbym tego robić bo to spór na lata a po odstąpieniu nie sposób dalej użytkować pojazdu. Pozostało mi 3/4 roku rękojmi więc muszę ich cisnąć. Raczej -jak nie usuną - będę chciał powierzyć usunięcie niezależnemu warsztatowi (bo przecież jakiś sposób do diabła musi istnieć) i ewentualnie sądzić się z gwarantem o koszty.

auto kupiles na firme czy na osobe prywatna?

 

Opublikowano
14 godzin temu, Koalakm napisał(a):

auto kupiles na firme czy na osobe prywatna?

Na firmę ale przepisy od jakiegoś czasu chronią także także pewną grupę małych przedsiębiorców, którzy danym towarem nie handlują a używają w działalność, analogicznie jak osoby prywatne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...