Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Płyn G13, a silikat w A4 B9


Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez Bullet777,

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam .

 

Mam pytanie .

 

Czy w a4 b9 w zbiorniczku jest sylikat ? Skoro leje sie plyn g13 ? 

 

Jezeli jest czy w zamiennikach zbiorniczka  rowniez bedzie silikat ?

Opublikowano

Nie ma. W pojazdach z silikatem na zbiorniczku z płynem jest widoczna informacja o obecności silikatu.

Opublikowano (edytowane)

W takim razie to jest bardzo dziwne... dzisiaj zdemontowalem zbiorniczek i cos tam w nim sie znajduje jezeli potrzasniesz nim gora dol cos sie przemieszcza konkretna zawartosc.co.to.moze byc ? No i jak g13 plyn to tez mocno zastanawia .. zastosowali cos innego niz silikat ?

Edytowane przez Bullet777
Opublikowano

Jeszcze raz, nie masz silikatu w B9, a co masz w zbiorniczku, to Ty musisz widzieć mając go przed sobą.

  • Rozwiązanie
Opublikowano

Powiem tak... Rozmawialem z kumatym kolesiem z audi.. sylikat byl owszem i u mnie jest. Na zbiorniczku jest napisane G13 a z tym plynem wymagany jest wklad sylikatu. Ale w polowie 2018 roku zmieniono w grupie vag i sylikatu juz nie ma stosuje sie plyn g12 evo . Zamowilem nowy zbiorniczek plynu chlodzacego po moim numerze vin i przyszedl bez sylikatu. . Temat uwazam za zamkniety.

Opublikowano

Gdybyś miał silitat w zbiorniczku musiałaby na zbiorniczku widnieć informacja o tym.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Ostatnio zdemontowałem zbiorniczek u siebie, bo ciekło z dolnego krućca i w środku jest woreczek z silikatem.

 

Na zbiorniczku nie ma informacji, jedynie napis G13 - jeśli widnieje ten napis to jest to właśnie zbiorniczek z silikatem i należy go wymienić. Było kilka poprawionych wersji tego zbiorniczka, to numery zastępcze ustawione chronologicznie:

8W0 121 405E

8W0 121 405F - od tej wersji już nie ma silikatu

8W0 121 405G

8W0 121 405L

Dane z ETKI

 

W starych jest nakrętka niebieska, w nowszych wersjach czarna.

 

Ja osobiście kupiłem używkę z literką L z 2023r.

Nowy kosztuje 240zł/ używkę zamówiłem za 99zł.

 

Po zmianie zbiorniczka można zostawić stary płyń w układzie (on ma już w sobie te dodatki z magicznego woreczka), albo zrobić płukankę i zalać układ najnowszym płynem G12evo (który według producenta jest mieszalny z G12+ G12++ oraz G13 bo wiele osób ma obawy że coś się stanie po zmieszaniu).

 

Ja na razie zostawię stary płyn, latem przy okazji serwisu olejowego dodam płukankę-zleję stary-wleję G12evo (koncentrat z FEBI wydaje mi się rozsądnym wyborem).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...