LeszekJ. Opublikowano 9 Maja Autor Opublikowano 9 Maja 4 minutes ago, Muskel1 said: DRL nie ma zewnętrznego sterownika na lampie. Wszystko znajduje się w lampie. To nie kontroler odpowiada za "animacje" kierunków?
Muskel1 Opublikowano 9 Maja Opublikowano 9 Maja Nie ma zewnętrznego sterownika do DRL i do kierunkowskazów. Cały czas tu o tym piszę. Elektronika do tych funkcji jest w środku lampy.
Muskel1 Opublikowano 9 Maja Opublikowano 9 Maja 15 minut temu, LeszekJ. napisał(a): Przy okazji, nie wiem czy losowe, znikające błędy na CAN'ie, nie są powodowane przez ten kontroler. Bez podpięcia auta pod komputer diagnostyczny to tylko zgadywanie co może powodować wyświetlanie komunikatów na FISie. Podepnij auto pod komputer, wykonaj pełny auto-scan i go tu wrzuć. W sterownikach powinny być zapisane błędy , które mogą pomóc w zdiagnozowaniu problemu.
LeszekJ. Opublikowano 9 Maja Autor Opublikowano 9 Maja 23 minutes ago, Muskel1 said: Nie ma zewnętrznego sterownika do DRL i do kierunkowskazów. Cały czas tu o tym piszę. Elektronika do tych funkcji jest w środku lampy. Nie chcę się spierać 😉 Staram sobie zbudować jakeś wyobrażenie w oparciu o to co wiem juz o CAN i co wiem o elektronice. Ale zapominając o tym. Wyobraź sobie, że jednak zamieniam kontrolery. To czego wg Twojej wiedzy mogę się spodziewać? Potwierdź, czy dobrze rozumuję: - oba kontrolery są przypisane do swoich adresów więc dalej będą tak samo widziane przez CAN (prawda?) - oba są takie same, więc mają takie same gniazd w lampach, więc elektrycznie będą "pasowały" do lamp (nadal) - jeśli jeden jest decyzyjny o DRL i kierunkach (jak czytałem lewy) - to nadal będzie rozgłaszał na CAN np. "włącz lewy kierunek" - oba odbiorą to "polecenie", ale tylko jeden z nich "wysteruje" swoją lampę aby włączyła kierunek. Podobnie będzie z DRL z tą różnicą, że oba "polecą"lampie zapalić DRL'a
Muskel1 Opublikowano 9 Maja Opublikowano 9 Maja 34 minuty temu, LeszekJ. napisał(a): oba kontrolery są przypisane do swoich adresów więc dalej będą tak samo widziane przez CAN (prawda?) Zestaw danych decyduje o tym, jak sterownik identyfikuje się w sieci CAN w sterowniku Gateway. Masz tutaj wycinek z auto-scanu obu sterowników. Adres D6: Sterow.oœw.LED lewy 2 (A31) Plik etykiet: 7PP-941-572.clb Oznaczenie elementu SW: 4K0 941 572 DD HW: 4K0 941 572 D Komponent: LMS_MLBevo H06 0040 Numer zestawu danych: 8W0909471F 0013 Zbiór danych ASAM: EV_LMSLeftHELLAAU58X 001015 ROD: EV_LMSLeftHELLAAU58X.rod VCID: 73B3DFD17B36D642029-8026 Nie znaleziono b³êdów. ------------------------------------------------------------------------------- Adres D7: Sterow.oœw.LED prawy 2 (A27) Plik etykiet: 7PP-941-572.clb Oznaczenie elementu SW: 4K0 941 572 DD HW: 4K0 941 572 D Komponent: LMS_MLBevo H06 0040 Numer zestawu danych: 8W0909472F 0012 Zbiór danych ASAM: EV_LMSRightHELLAAU58X 001015 ROD: EV_LMSRightHELLAAU58X.rod VCID: 73B3DFD17B36D642029-8026 39 minut temu, LeszekJ. napisał(a): oba kontrolery są przypisane do swoich adresów więc dalej będą tak samo widziane przez CAN (prawda?) Tak powinny. 40 minut temu, LeszekJ. napisał(a): oba są takie same, więc mają takie same gniazd w lampach, więc elektrycznie będą "pasowały" do lamp (nadal) Tak 40 minut temu, LeszekJ. napisał(a): jeśli jeden jest decyzyjny o DRL i kierunkach (jak czytałem lewy) - to nadal będzie rozgłaszał na CAN np. "włącz lewy kierunek" Żaden z tych zewn. sterowników nie jest odpowiedzialny za DRL i kierunkowskaz. 42 minuty temu, LeszekJ. napisał(a): oba odbiorą to "polecenie", ale tylko jeden z nich "wysteruje" swoją lampę aby włączyła kierunek. Podobnie będzie z DRL z tą różnicą, że oba "polecą"lampie zapalić DRL'a Jak zamienisz miejscami lampy i włączysz lewy kierunkowskaz, to podpięta lampa po lewej stronie uruchomi kierunkowskaz, obojętnie czy jest to lewą czy prawa lampa.
LeszekJ. Opublikowano 9 Maja Autor Opublikowano 9 Maja 7 minutes ago, Muskel1 said: Żaden z tych zewn. sterowników nie jest odpowiedzialny za DRL i kierunkowskaz. Jak zamienisz miejscami lampy i włączysz lewy kierunkowskaz, to podpięta lampa po lewej stronie uruchomi kierunkowskaz, obojętnie czy jest to lewą czy prawa lampa. 1. To znaczy, że lampy poza fizyczną różnicą, są takie same funkcjonalnie? 2. Chciałeś powiedzieć, że zapali się ta lampa, która będzie miała podpięty kontroler zakodowany jako "lewa lampa", tak? PS Z tego też wnioskuję, że nie ma żadnego ryzyka, aby przy takiej zamianie coś uszkodzić, po prostu chwilowo, lampy będa działał "na odwrót" w odniesieniu do funkcji, które nie są wspólne, prawda? Przy okazji sprawdzę, czy złącza na lampie nie są zaśniedziałe, bo czytałem, że to też może wpływać na dziwne zachowanie kontrolerów..
Muskel1 Opublikowano 9 Maja Opublikowano 9 Maja 5 minut temu, LeszekJ. napisał(a): 1. To znaczy, że lampy poza fizyczną różnicą, są takie same funkcjonalnie? Tak są jakby odbiciem lustrzanym z różnica asymetrycznego oświetlenia drogi. 7 minut temu, LeszekJ. napisał(a): 2. Chciałeś powiedzieć, że zapali się ta lampa, która będzie miała podpięty kontroler zakodowany jako "lewa lampa", tak? Obojętnie która lampę podepniesz na przykład na lewą stronę, powinna się zaświecić. Tak że wymiana lamp stronami jest możliwa i nic nie zepsuje.
LeszekJ. Opublikowano 9 Maja Autor Opublikowano 9 Maja Czy masz, wiesz gdzie znajdę, rozpiskę pinów na kontrolerze do świateł?
Muskel1 Opublikowano 9 Maja Opublikowano 9 Maja Plany instalacji elektrycznej znajdziesz na stronie erWin Audi, po utworzeniu konta oraz wykupieniu dostepu (ok. 8€ / 1 godz). https://erwin.audi.com/erwin/showLogin.do
LeszekJ. Opublikowano 9 Maja Autor Opublikowano 9 Maja Jeszcze jedno pytanie: jak się dowiedzieć, które kontrolery korzystają z tej samej magistrali CAN w Audi? (Z tego co czytam, są trzy osobne CAN'y: napędu, komfortu i "rozrywki". Chciałbym sprawdzić czy światła są razem ze skrzynią biegów i np kontrolą ciśnienia w oponach).
Muskel1 Opublikowano 9 Maja Opublikowano 9 Maja Po prostu magistrala CAN BUS, bez rozszerzenia. Na schematach elektrycznych jest opisana pinologia. Sterowniki lamp wpięte są w magistralę CAN BUS w sterowniki BCM1.
Muskel1 Opublikowano 9 Maja Opublikowano 9 Maja 32 minuty temu, LeszekJ. napisał(a): Chciałbym sprawdzić czy światła są razem ze skrzynią biegów i np kontrolą ciśnienia w oponach). W B9 TPMS jest pasywny, czyli nie masz w kołach osobnych czujników ciśnienia, tylko obliczane jest to za pomocą sterownika ABS (obwód koła i jego prędkość obrotowa). Sterownik ABS nie korzysta z żadnych wyżej wymienionych magistrali, tylko wisi na magistrali FlexRay-Bus.
LeszekJ. Opublikowano 9 Maja Autor Opublikowano 9 Maja 4 hours ago, Muskel1 said: Tak są jakby odbiciem lustrzanym z różnica asymetrycznego oświetlenia drogi. Obojętnie która lampę podepniesz na przykład na lewą stronę, powinna się zaświecić. Tak że wymiana lamp stronami jest możliwa i nic nie zepsuje. Czy zamaina (testowa) kontrolerów nie wpłynie na kalibrację Matrixów?
Muskel1 Opublikowano 9 Maja Opublikowano 9 Maja Po demontażu lamp należy przeprowadzić nastawy podstawowe/kalibrację lamp.
LeszekJ. Opublikowano 10 Maja Autor Opublikowano 10 Maja 19 hours ago, Muskel1 said: Po demontażu lamp należy przeprowadzić nastawy podstawowe/kalibrację lamp. Pytanie, czy jeśli się nie rusza śrub regulacyjnych dla "Master LED" - to czy przpięcie kontrolera i tak powoduje rozkalibrowanie reflektora? (dlaczego). Rozumiem, że jeśli reflektor się sam nie skalibruje po włączeniu - to podobnie nie powinien się sam rozkalibrować, np: gdy się go włączy z wymontowanym zderzakiem (tam są chyba radary, etc). Jak by to się miało stać? Podsumowując: czy i jak zamiana kontrolerów może wpłynąć na kalibrację? Jak mogę sprawdzić "po zamianie", czy reflektory są nadal dobrze skalibrowane?
Muskel1 Opublikowano 10 Maja Opublikowano 10 Maja Po wyciągnięciu lamp konieczne jest wykonanie nastaw podstawowych/kalibracji.
Muskel1 Opublikowano 10 Maja Opublikowano 10 Maja Śruby regulujące wiązkę światła przestawiają tylko soczewkę do świateł mijania. Światła drogowe czyli matrix, są nieruchome i bez możliwości regulacji, dlatego po demontażu lampy należy przeprowadzić nastawy podstawowe/kalibrację.
LeszekJ. Opublikowano 10 Maja Autor Opublikowano 10 Maja 51 minutes ago, Muskel1 said: Śruby regulujące wiązkę światła przestawiają tylko soczewkę do świateł mijania. Światła drogowe czyli matrix, są nieruchome i bez możliwości regulacji, dlatego po demontażu lampy należy przeprowadzić nastawy podstawowe/kalibrację. Czy to wynika z tego, że po "ruszeniu" świateł i ponownym montaży mogą być "osadzone" w nieco innym miejscu? (To by miało sens) Bo jak rozumiem, nie jest problemem przepięcie kontrolera.
Muskel1 Opublikowano 10 Maja Opublikowano 10 Maja Tak, możliwe że przy demontażu przestawisz i wtedy poszczególne segmenty matrix nie będą zaświecały się tam gdzie powinny. Nastawy podstawowe/kalibracja matrix to zgranie kamery z wiązką światła matrix. Tu masz pokazane jak i co, będzie prościej zrozumieć co mam na myśli. https://youtu.be/Gzc_5h2d_Ig?si=TKd-gb_z5C2MVHd_
Muskel1 Opublikowano 10 Maja Opublikowano 10 Maja (edytowane) Tak w skrócie to przy nastawach podstawowych matrix uruchamia wiązkę kontrolną, której pozycję odczytujesz na urządzeniu do ustawiania świateł. Następnie odczytaną pozycję x,y (minuty kątowe) wprowadzasz/zapisujesz w sterowniku kamery. Edytowane 10 Maja przez Muskel1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się