Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kodowanie modułu światła LED w A4 B9


LeszekJ.

Rekomendowane odpowiedzi

4 minutes ago, Muskel1 said:

DRL nie ma zewnętrznego sterownika na lampie. Wszystko znajduje się w lampie.

To nie kontroler odpowiada za "animacje" kierunków?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma zewnętrznego sterownika do DRL i do kierunkowskazów. Cały czas tu o tym piszę. Elektronika do tych funkcji jest w środku lampy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, LeszekJ. napisał(a):

Przy okazji, nie wiem czy losowe, znikające błędy na CAN'ie, nie są powodowane przez ten kontroler.

Bez podpięcia auta pod komputer diagnostyczny to tylko zgadywanie co może powodować wyświetlanie komunikatów na FISie.

Podepnij auto pod komputer, wykonaj pełny auto-scan i go tu wrzuć. W sterownikach powinny być zapisane błędy , które mogą pomóc w zdiagnozowaniu problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minutes ago, Muskel1 said:

Nie ma zewnętrznego sterownika do DRL i do kierunkowskazów. Cały czas tu o tym piszę. Elektronika do tych funkcji jest w środku lampy.

Nie chcę się spierać 😉
Staram sobie zbudować jakeś wyobrażenie w oparciu o to co wiem juz o CAN i co wiem o elektronice. Ale zapominając o tym.
Wyobraź sobie, że jednak zamieniam kontrolery. To czego wg Twojej wiedzy mogę się spodziewać?
Potwierdź, czy dobrze rozumuję:
- oba kontrolery są przypisane do swoich adresów więc dalej będą tak samo widziane przez CAN (prawda?)
- oba są takie same, więc mają takie same gniazd w lampach, więc elektrycznie będą "pasowały" do lamp (nadal)
- jeśli jeden jest decyzyjny o DRL i kierunkach (jak czytałem lewy) - to nadal będzie rozgłaszał na CAN np. "włącz lewy kierunek"
- oba odbiorą to "polecenie", ale tylko jeden z nich "wysteruje" swoją lampę aby włączyła kierunek.
Podobnie będzie z DRL z tą różnicą, że oba "polecą"lampie zapalić DRL'a
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, LeszekJ. napisał(a):

oba kontrolery są przypisane do swoich adresów więc dalej będą tak samo widziane przez CAN (prawda?)

Zestaw danych decyduje o tym,  jak sterownik identyfikuje się w sieci CAN w sterowniku Gateway. Masz tutaj wycinek z auto-scanu obu sterowników.

 

Adres D6: Sterow.oœw.LED lewy 2 (A31)       Plik etykiet: 7PP-941-572.clb
   Oznaczenie elementu SW: 4K0 941 572 DD    HW: 4K0 941 572 D
   Komponent: LMS_MLBevo    H06 0040  
   Numer zestawu danych: 8W0909471F  0013
   Zbiór danych ASAM: EV_LMSLeftHELLAAU58X 001015
   ROD: EV_LMSLeftHELLAAU58X.rod
   VCID: 73B3DFD17B36D642029-8026

Nie znaleziono b³êdów.

-------------------------------------------------------------------------------
Adres D7: Sterow.oœw.LED prawy 2 (A27)       Plik etykiet: 7PP-941-572.clb
   Oznaczenie elementu SW: 4K0 941 572 DD    HW: 4K0 941 572 D
   Komponent: LMS_MLBevo    H06 0040  
   Numer zestawu danych: 8W0909472F  0012
   Zbiór danych ASAM: EV_LMSRightHELLAAU58X 001015
   ROD: EV_LMSRightHELLAAU58X.rod
   VCID: 73B3DFD17B36D642029-8026

 

39 minut temu, LeszekJ. napisał(a):

oba kontrolery są przypisane do swoich adresów więc dalej będą tak samo widziane przez CAN (prawda?)

Tak powinny.

40 minut temu, LeszekJ. napisał(a):

oba są takie same, więc mają takie same gniazd w lampach, więc elektrycznie będą "pasowały" do lamp (nadal)

Tak

 

40 minut temu, LeszekJ. napisał(a):

jeśli jeden jest decyzyjny o DRL i kierunkach (jak czytałem lewy) - to nadal będzie rozgłaszał na CAN np. "włącz lewy kierunek"

Żaden z tych zewn. sterowników nie jest odpowiedzialny za DRL i kierunkowskaz.

42 minuty temu, LeszekJ. napisał(a):

oba odbiorą to "polecenie", ale tylko jeden z nich "wysteruje" swoją lampę aby włączyła kierunek.
Podobnie będzie z DRL z tą różnicą, że oba "polecą"lampie zapalić DRL'a

Jak zamienisz miejscami lampy i włączysz lewy kierunkowskaz, to podpięta lampa po lewej stronie uruchomi kierunkowskaz, obojętnie czy jest to lewą czy prawa lampa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minutes ago, Muskel1 said:

Żaden z tych zewn. sterowników nie jest odpowiedzialny za DRL i kierunkowskaz.

Jak zamienisz miejscami lampy i włączysz lewy kierunkowskaz, to podpięta lampa po lewej stronie uruchomi kierunkowskaz, obojętnie czy jest to lewą czy prawa lampa.

1. To znaczy, że lampy poza fizyczną różnicą, są takie same funkcjonalnie?

2. Chciałeś powiedzieć, że zapali się ta lampa, która będzie miała podpięty kontroler zakodowany jako "lewa lampa", tak?
PS
Z tego też wnioskuję, że nie ma żadnego ryzyka, aby przy takiej zamianie coś uszkodzić, po prostu chwilowo, lampy będa działał "na odwrót" w odniesieniu do funkcji, które nie są wspólne, prawda?
Przy okazji sprawdzę, czy złącza na lampie nie są zaśniedziałe, bo czytałem, że to też może wpływać na dziwne zachowanie kontrolerów..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, LeszekJ. napisał(a):

1. To znaczy, że lampy poza fizyczną różnicą, są takie same funkcjonalnie?

Tak są jakby odbiciem lustrzanym z różnica asymetrycznego oświetlenia drogi.

 

7 minut temu, LeszekJ. napisał(a):

2. Chciałeś powiedzieć, że zapali się ta lampa, która będzie miała podpięty kontroler zakodowany jako "lewa lampa", tak?

Obojętnie która lampę podepniesz na przykład na lewą stronę, powinna się zaświecić. Tak że wymiana lamp stronami jest możliwa i nic nie zepsuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy masz, wiesz gdzie znajdę, rozpiskę pinów na kontrolerze do świateł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plany instalacji elektrycznej znajdziesz na stronie erWin Audi, po utworzeniu konta oraz wykupieniu dostepu (ok. 8€ / 1 godz).

https://erwin.audi.com/erwin/showLogin.do

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie: jak się dowiedzieć, które kontrolery korzystają z tej samej magistrali CAN w Audi?
(Z tego co czytam, są trzy osobne CAN'y: napędu, komfortu i "rozrywki". Chciałbym sprawdzić czy światła są razem ze skrzynią biegów i np kontrolą ciśnienia w oponach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu magistrala CAN BUS, bez rozszerzenia. Na schematach elektrycznych jest opisana pinologia. Sterowniki lamp wpięte są w magistralę CAN BUS w sterowniki BCM1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, LeszekJ. napisał(a):

Chciałbym sprawdzić czy światła są razem ze skrzynią biegów i np kontrolą ciśnienia w oponach).

W B9 TPMS jest pasywny, czyli nie masz w kołach osobnych czujników ciśnienia, tylko obliczane jest to za pomocą sterownika ABS (obwód koła i jego prędkość obrotowa).

Sterownik ABS nie korzysta z żadnych wyżej wymienionych magistrali, tylko wisi na magistrali FlexRay-Bus.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 hours ago, Muskel1 said:

Tak są jakby odbiciem lustrzanym z różnica asymetrycznego oświetlenia drogi.

 

Obojętnie która lampę podepniesz na przykład na lewą stronę, powinna się zaświecić. Tak że wymiana lamp stronami jest możliwa i nic nie zepsuje.

Czy zamaina (testowa) kontrolerów nie wpłynie na kalibrację Matrixów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po demontażu lamp należy przeprowadzić nastawy podstawowe/kalibrację lamp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 hours ago, Muskel1 said:

Po demontażu lamp należy przeprowadzić nastawy podstawowe/kalibrację lamp.

Pytanie, czy jeśli się nie rusza śrub regulacyjnych dla "Master LED" - to czy przpięcie kontrolera i tak powoduje rozkalibrowanie reflektora?
(dlaczego). Rozumiem, że jeśli reflektor się sam nie skalibruje po włączeniu - to podobnie nie powinien się sam rozkalibrować, np: gdy się go włączy z wymontowanym zderzakiem (tam są chyba radary, etc). Jak by to się miało stać?
Podsumowując: czy i jak zamiana kontrolerów może wpłynąć na kalibrację? 
Jak mogę sprawdzić "po zamianie", czy reflektory są nadal dobrze skalibrowane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wyciągnięciu lamp konieczne jest wykonanie nastaw podstawowych/kalibracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śruby regulujące wiązkę światła przestawiają tylko soczewkę do świateł mijania. Światła drogowe czyli matrix, są nieruchome i bez możliwości regulacji, dlatego po demontażu lampy należy przeprowadzić nastawy podstawowe/kalibrację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minutes ago, Muskel1 said:

Śruby regulujące wiązkę światła przestawiają tylko soczewkę do świateł mijania. Światła drogowe czyli matrix, są nieruchome i bez możliwości regulacji, dlatego po demontażu lampy należy przeprowadzić nastawy podstawowe/kalibrację.

Czy to wynika z tego, że po "ruszeniu" świateł i ponownym montaży mogą być "osadzone" w nieco innym miejscu? (To by miało sens) Bo jak rozumiem, nie jest problemem przepięcie kontrolera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, możliwe że przy demontażu przestawisz i wtedy poszczególne segmenty matrix nie będą zaświecały się tam gdzie powinny.

Nastawy podstawowe/kalibracja matrix to zgranie kamery z wiązką światła matrix.

Tu masz pokazane jak i co, będzie prościej zrozumieć co mam na myśli.

 

https://youtu.be/Gzc_5h2d_Ig?si=TKd-gb_z5C2MVHd_

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak w skrócie to przy nastawach podstawowych matrix uruchamia wiązkę kontrolną, której pozycję odczytujesz na urządzeniu do ustawiania świateł. Następnie odczytaną pozycję x,y (minuty kątowe) wprowadzasz/zapisujesz w sterowniku kamery. 

 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...