xeroseh Opublikowano 7 Maja Opublikowano 7 Maja (edytowane) Siemka, Zwracam się do Was z takim problemem. Otóż bardzo często mam podwyższone obroty ~dochodzące pod 1000 obr./min. co mogłoby mi sugerować wypalanie się DPF. Obecnie mam na liczniku trochę ponad 350 tyś km. Równo przy 300 tyś km był czyszczony mechanicznie filtr DPF. Mam sczytane wartości od DPF, i chciałbym Was się zapytać o granice zapchania DPF, w jakiej kondycji jest ten DPF, bo przejechanie zaledwie 50 tyś km by sprawiło że DPF ponownie do czyszczenia?( z czego 40 tyś km zrobione było w trasie). Mam też wartości wtrysków - czy ktoś mógłby zobaczyć jak one się przedstawiają? Pytałem się dwóch mechaników, to oni odpowiedzieli że nie znają jakie wartości są OK do wtrysków. A jeszcze niedawno miałem komunikat od cyfrowej miarki żeby obniżyć poziom oleju (obniżyłem, wylałem ok 1,5litra oleju) - kupiłem bagnet, na którym jest ok. w połowie miarki.- i nie jest tożsame z wartością która pokazywana jest na wyświetlaczu - co domniemam, że czujnik też może być wadliwy, ale na pewno nie o 1,5l oleju bo tyle realnie zlałem i bagnet po tym był w połowie zapełniony. Pytanie skąd najprawdopodobniej dolewka paliwa do oleju. Wie ktoś jaka jest minimalna i maksymalna wartość mm poziomu oleju? - bo mogę jeszcze mieć dodatkową opcję na sprawdzenie ilości oleju. tylko potrzebuje znać granice. Silnik CAGC Dziękuję Edytowane 7 Maja przez xeroseh
Muskel1 Opublikowano 7 Maja Opublikowano 7 Maja Brak najważniejszych wartości na zdjęciach, a mianowicie odczytu różnicy ciśnień na pracującym na wolnych obrotach silniku, oraz przy 2500 rpm na biegu jałowym. Nadmiar oleju jest skutkiem częstych cyklów regeneracji dpf. Jeżeli jeździsz krótkie odcinki dpf nie może dokończyć procedury regeneracji i zaczyna ją co chwila od nowa.
xeroseh Opublikowano 7 Maja Autor Opublikowano 7 Maja 6 minut temu, Muskel1 napisał(a): Brak najważniejszych wartości na zdjęciach, a mianowicie odczytu różnicy ciśnień na pracującym na wolnych obrotach silniku, oraz przy 2500 rpm na biegu jałowym. Dzięki za odpowiedź, Chciałbym doprecyzować - chodzi o brak różnicy ciśnień to odnośnie zdjęć z wartościami wtrysków, czy to odnosi się do DPFa?
Muskel1 Opublikowano 7 Maja Opublikowano 7 Maja Różnica ciśnień odnosi sie do wskazań czujnika różnicy ciśnień, mających związek z poprawnym funkcjonowaniem i pracą DPF. Na zdjęciu masz wartości 0 hPa, co wskazuje na to, że silnik nie pracował w momencie wykonania screenu.
xeroseh Opublikowano 7 Maja Autor Opublikowano 7 Maja Rozumiem, Ale w momencie robienia screena tych wartości silnik był rozgrzany po powrocie z drogi (z podwyższonymi obrotami na biegu jałowym), i właśnie wtedy były wykonane te pomiary, silnik był uruchomiony i działał na biegu jałowym. Czyli to że pokazuje wartość 0 hPa, to może świadczyć o jakimś problemie z DPF?? (czujnika?elektronika?)
Muskel1 Opublikowano 7 Maja Opublikowano 7 Maja (edytowane) Na biegu jałowym na wolnych obrotach różnica ciśnień na niezapchanym dpf wynosi ok. 4-7 hPa. 0 hPa to za mało. Edytowane 7 Maja przez Muskel1
lukpie Opublikowano 7 Maja Opublikowano 7 Maja polecam kupic dpf control ktory bedzie Ci sygnalizowal kiedy wypala sie DPF i bedziesz wiedzial zeby nie wylaczac silnika wtedy. Naprawde to dobrze wydane pieniadze.
xeroseh Opublikowano 8 Maja Autor Opublikowano 8 Maja 22 godziny temu, Muskel1 napisał(a): Na biegu jałowym na wolnych obrotach różnica ciśnień na niezapchanym dpf wynosi ok. 4-7 hPa. 0 hPa to za mało. Okej, czyli co, DPF po przejechaniu 50 tyś km znowu do czyszczenia? Bo nie da się określić zapchania filtru DPF po wartościach sadzy czy popiołu w jakim jest stanie? Chciałbym wykluczyć inne prawdopodobieństwa, i ograniczyć koszty usługi jakby nie miałoby to być spowodowane zapchaniem się tego filtra Przypomniałem sobie, że miałem wymieniany czujnik różnicy ciśnień, ale jestem prawie pewny, że nie był on adaptowany za pomocą vcdsa przez mechanika. Może to mieć na to wpływ?
Muskel1 Opublikowano 8 Maja Opublikowano 8 Maja Gdyby wartość różnicy ciśnień była za wysoka, mogło by to świadczyć o zapchaniu dpfa. U Ciebie sytuacja jest odwrotna. Nie ma w ogóle oporu przepływu spalin, tak jakby albo nie było wkładu w dpfie lub byłby uszkodzony/pęknięty i miałby przelot. Czujnik różnicy ciśnien możesz swoją drogą przyuczyć, nic nie zaszkodzi lub nie popsuje. Raczej nic to nie wniesie bo wartość offset jest moim zdaniem taka jaka ma być.
xeroseh Opublikowano 16 Maja Autor Opublikowano 16 Maja (edytowane) Wracam z tematem, Nie wiem na ile to zadziało, na ile to przypadek, czy efekt placebo - najprościej to powiedzieć: trochę poruszałem czujnikiem różnicy ciśnień. I obecnie mam wartości. Na biegu jałowym, i na wysokich obrotach na biegu jałowym. i Czy wniosek jest jeden: filtr DPF do ponownego czyszczenia? Jeżeli porównać skale 1-10 kondycji DPF to mój przypadek w jakim przedziale? Jest źle, jest bardzo źle? Jakieś zabiegi typu dodatek do paliwa, warto próbować? Auto, silnik tuż po powrocie z drogi, na zegarach 90 st. C Dzięki, pozdrawiam 🖐️ Edytowane 16 Maja przez xeroseh
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się