A4B9 Opublikowano 23 Czerwca Autor Opublikowano 23 Czerwca (edytowane) 19 minut temu, Muskel1 napisał(a): Zmierzyć pod obciążeniem, bo tylko wtedy jest 100% pewność, że wiązka nie jest gdzieś uszkodzona. Jak jest gdzieś pęknięta to takie mierzenie, które dokonałeś tego nie wykaże, i rezystancja czy napięcie pokaże normalnie. Tylko pod obciążeniem wyjdzie szydło z wora. 1. Czy to dotyczy przewodu zasilającego sterownik sondy czy także przewody na odcinku sterownik sondy/silnika? 2. W jaki sposób można to robić? Jest to o tyle problematyczne że ten błąd nie pojawia się odrazu po skasowaniu , występuje co jakiś czas i ciężko będzie „uchwycić” moment np. Spadku napięcia Edytowane 23 Czerwca przez A4B9
Muskel1 Opublikowano 23 Czerwca Opublikowano 23 Czerwca 1. Wszystkie przewody od sterownika do wtyczki sterownika. 2. Wypinasz wtyczkę od sterownika silnika oraz wtyczkę od czujnika NOx i podajesz na odpowiednie piny napięcie. Do obwodu podpinasz szeregowo żaróweczkę 10-15W i woltomierz.
Muskel1 Opublikowano 23 Czerwca Opublikowano 23 Czerwca (edytowane) Tutaj taki schemat jak podłączyć. Edytowane 23 Czerwca przez Muskel1
A4B9 Opublikowano 23 Czerwca Autor Opublikowano 23 Czerwca 8 minut temu, Muskel1 napisał(a): Tutaj taki schemat jak podłączyć. Dzięki 🙂 Czyli na wtyczce od sterownika podać 12v (+,-)a na wtyczce czujnika podłączyć odbiornik w postaci żarówki czy samego czujnika ? Jeśli czujniku jest grzałką to pobór prądu może być duży
Muskel1 Opublikowano 23 Czerwca Opublikowano 23 Czerwca Do wtyczki sterownika silnika (oczywiście wtyczka wypięta ze sterownika) podajesz napięcie, a przy wtyczce czujnika podłączasz szeregowo żarówkę i woltomierz. Czujnik musisz wypiąć bo go spalisz lub uszkodzisz podając na wszystkich pinach 12V. Tutaj chodzi o sprawdzenie tylko wiązki od wtyczki sterownika silnika do wtyczki sterownika czujnika. 1
Muskel1 Opublikowano 23 Czerwca Opublikowano 23 Czerwca Wiesz co, patrzę właśnie na schemat i widzę, że ten schemat nic nie da, bi czujnik NOx nie jest wpièty do sterownika silnika.
A4B9 Opublikowano 23 Czerwca Autor Opublikowano 23 Czerwca 9 minut temu, Muskel1 napisał(a): Do wtyczki sterownika silnika (oczywiście wtyczka wypięta ze sterownika) podajesz napięcie, a przy wtyczce czujnika podłączasz szeregowo żarówkę i woltomierz. Czujnik musisz wypiąć bo go spalisz lub uszkodzisz podając na wszystkich pinach 12V. Tutaj chodzi o sprawdzenie tylko wiązki od wtyczki sterownika silnika do wtyczki sterownika czujnika. Zaglądałem do schematu , przewody zasilające od sterownika czujnika do sterownika silnika jest poprowadzony bezpośrednio natomiast przewody sygnałowe są jeszcze poprowadzone do jakiegoś urządzenia i mam obawy że jak podam napięcie przy wtyczce sterownika silnika to mogą coś zjarać
A4B9 Opublikowano 23 Czerwca Autor Opublikowano 23 Czerwca (edytowane) 4 minuty temu, Muskel1 napisał(a): Wiesz co, patrzę właśnie na schemat i widzę, że ten schemat nic nie da, bi czujnik NOx nie jest wpièty do sterownika silnika. O tym samym napisaliśmy 🙂Do sterownika silnika wchodzą przewody sygnałowe ze sterownika czujnika (sprawdziłem miernikiem ) ale ona są jeszcze gdzieś „rozgałęzione” . Natomiast ze schematu wynika że zasilanie nie jest ze sterownika silnika Edytowane 23 Czerwca przez A4B9
Muskel1 Opublikowano 23 Czerwca Opublikowano 23 Czerwca Sterownik NOx wisi na magistrali CAN i tam się komunikuje ze sterownikiem silnika. Możesz sprawdzić tylko obwód zasilania sterownika NOx.
A4B9 Opublikowano 23 Czerwca Autor Opublikowano 23 Czerwca 8 minut temu, Muskel1 napisał(a): Sterownik NOx wisi na magistrali CAN i tam się komunikuje ze sterownikiem silnika. Możesz sprawdzić tylko obwód zasilania sterownika NOx. Musze poszukać gdzie lecą przewody od zasilania. Ale coś czuję że skończy się na wymianie . Ostatnio po zapaleniu silnika słychać było bardzo delikatne falowanie obrotów przez kilka pierwszych minut pracy silnika. Gdzieś czytałem że może to być objaw sondy nox.
Muskel1 Opublikowano 23 Czerwca Opublikowano 23 Czerwca 10 minut temu, A4B9 napisał(a): przewody sygnałowe są jeszcze poprowadzone do jakiegoś urządzenia i mam obawy że jak podam napięcie przy wtyczce sterownika silnika to mogą coś zjarać Dokładnie, na przewody CAN BUS nie wolno podawać napięcia.
A4B9 Opublikowano 23 Czerwca Autor Opublikowano 23 Czerwca Wpadłem na prosty sposób i wykluczyło się kilka możliwości . W przypadku przerwy zasilania/sygnału sterownika czujnika (nawet na ułamek sekundy) pojawia się zupełnie inny błąd (sensor CAN bus) a na desce rozdzielczej komunikat o awarii . Sądze więc że jest coś ze sterownikiem lub samym czujnikiem
A4B9 Opublikowano 23 Czerwca Autor Opublikowano 23 Czerwca Teraz, Muskel1 napisał(a): W najgorszym wypadku tak. Dziękuję za pomoc
A4B9 Opublikowano 24 Czerwca Autor Opublikowano 24 Czerwca @Muskel1 Jakie wartości (zakres) powinno pokazywać przy IDE04098? u mnie jest albo 0 albo wskoczy na 65535 a niekiedy działa „płynnie „ pokazując wartości w granicach 40ppm
Muskel1 Opublikowano 24 Czerwca Opublikowano 24 Czerwca (edytowane) 65535 jest to wartość obliczana czujnika NOx przed katalizatorem SCR, (na podstawie czego wiedzą tylko panowie w Ingolstadt), gdyż w naszych silnikach jest tylko jeden czujnik NOx za katlizatorem SCR. Wartość drugiego czujnika za katalizatorem to u mnie na screenie 2 ppm. Wartości te zależne są od stanu obciążenia silnika, obrotów silnika temperatury panującej w katalizatorze SCR. Katalizator SCR musi najpierw osiągnąć pewną temp. aby zachodziła reakcja chemiczna. Sprawność działania katalizatora SCR i czujnika NOx widać na wartościach na poniższym screenie. Rozgrzej auto tak aby temp. katalizatora SCR była powyżej 280 °C i sprawdź w czasie jazdy jak to u Ciebie wygląda ze sprawnością. Edytowane 24 Czerwca przez Muskel1 1
A4B9 Opublikowano 25 Czerwca Autor Opublikowano 25 Czerwca (edytowane) Dokładnie jest tak jak napisałeś @Muskel1 , po osiągnięciu temperatury scr czujnik pokazuje wartości. Zakładałem testowo dwa czujniki, błedow nie pokazuje ale co ciekawe mają diametralnie inne wskazania NOx przy mocnym wciśnięciu gazu (w podłogę) .Pierwszy z nich nie pokazuje wartości większych niż 250-260ppm natomiast drugi potrafi wskazywać nawet do 1400ppm . Są to wartości przy podobnych warunkach (temp.otoczenia,temp.SCR, te.silnika) . W 2.0 jest jeden czujnik przed katalizatorem SCR Teraz jestem w kropce bo zastanwiam się który czujnik założyć, czy są jakieś dostępne dane mówiące o zakresie ppm ? Edytowane 25 Czerwca przez A4B9
Rozwiązanie A4B9 Opublikowano 27 Czerwca Autor Rozwiązanie Opublikowano 27 Czerwca Problem rozwiązany- uszkodzony czujnik lub jego sterownik.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się