bdrezek91 Opublikowano 22 Czerwca Opublikowano 22 Czerwca Cześć wszystkim. Na początku pragne zaznaczyć, że przeszukałem to forum, polskie oraz zagraniczne fora w poszukiwaniu rozwiązania mojego problemu. Jeśli przeoczyłem jakiś temat to z góry przepraszam i prosiłbym o linka do podobnego tematu. Otóż pacjentem jest moje Audi 2.0TFSI BGB z 2005 roku. Mam taki problem, że bardzo ale to bardzo śmierdzi spalonym olejem na wolnych obrotach. Samochód nie ma katalizatora, ma nowe oryginalne turbo (dalem 4200 zł za samo turbo, ponieważ mechanik doradził mi, że regeneracje nie zawsze zostaja dobrze wykonane i on stara sie wsadzać tylko nowe turbiny do samochodów, które on naprawia). Odma dwa razy wymieniana, leciutko przepuszcza zaworek w odmie jak sie w niego dmucha ale dosłownie minimalnie, na poprzedniej odmie nie przepuszczał nic i też śmierdziało. Zużycie oleju aktualnie od wymiany mam 7000 km i spalił dokładnie 0,5 litra. Pamiętam także, że jak miałem katalizator to także śmierdziało tym spalonym olejem. Końcówki wydechu mam po tygodniu czarne. W VCDS korekty w bloku pomiarowym 032 na poziomie +- 0,5%. Intercooler od strony pasażera suchutki a od strony kierowcy w oleju. Już nie wiem co mam robić z tym samochodem. Samochód ma moc ładnie sie zbiera niedawno byłem za granica, bez problemu udało mi się osiągnąć 255 km/h licznikowe (samochod po programie na 265hp) Bardzo dziękuję za zainteresowanie tematem oraz za pomoc. Mam nadzieje, że uda mi sie rozwikłać ten problem. Wstyd zostawić samochód gdzieś odpalony na dłużej, bo spaliny tak śmierdzą, że to jest szok.
Langista Opublikowano 22 Czerwca Opublikowano 22 Czerwca Co to za odma, że dwa razy wymieniana i przepuszcza nadal? Jaka jest sama rurka z odmy? Jaka kompresja? Jak turbo nowe dobrej firmy, nie chińczyk i odma też, to zostały pierścionki lub uszczelniacze zaworowe. Chociaż wtedy większy pobór oleju by był.. nie masz nigdzie nieszczelności i nie kapie olej na wydech? Jak wyglądają świece?
afroo. Opublikowano 23 Czerwca Opublikowano 23 Czerwca To na pewno olej śmierdzi? Jak nie masz kata to będzie specyficzny zapach z wydechu, gryzące spaliny. Uszkodzona plecionka lub jakieś przedmuchy na wydechu też poczujesz w kabinie. Zobacz, czy pod pokrywą wariatora z tyłu silnika nie masz mokro, lubi tam puszczać pokrywa i kapie na skrzynie, może też coś na wydech leci. Spod pokrywy zaworów gdzieś na kolektor kapie. Obejrzyj dobrze z góry i z dołu komorę silnika, może jakieś wycieki gdzieś zauważysz. A co do odmy to tylko i wyłącznie oryginał, żadnych zamienników.
bdrezek91 Opublikowano 1 Lipca Autor Opublikowano 1 Lipca Dziękuję bardzo za odpowiedź, odma jest oryginalna kupiona w ASO Skody. Kompresji nie mierzyłem jeszcze, świece raz wymieniałem a nie dawno tak profilaktycznie sprawdziłem jak wyglądają no i wyglądają w normie, nie są czarne ani przypalone zbytnio, lekki biały nalocik coś podobnego do tej świecy z internetu. Rurki z odmy mam wszystkie nowe, zastanawiam się nad zmianą systemu odmy na ten żeby zaworek był w "rear breather tube" ta rurka co idzie z pokrywy zaworów do turbo i dokupić odpowiedni wypust odmy. Martwi mnie to właśnie, że jest sporo oleju w tym IC od strony kierowcy, tak jakby własnie spływało z odmy do kolektora a z kolektora do IC i tu bym szukał właśnie problemu, ogólnie silnik suchutki jest brak wycieków, jedynie lekko się sączy z korka spustowego ale to naprawde zapocenie malutkie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się