Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak podciśnienia z N75 do gruszki i niedziałająca turbosprężarka w A6 C5 1.9 TDI AWX


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam
Samochód A6 C5 1.9 TDI 130KM 2003r AWX.
Turbina nie działa w samochodzie.
Problem jest następujący: Turbina nie ma sterowania - nie działa przez brak podciśnienia.
Nie posiadam podciśnienia od zaworu N75 do gruszki turbiny. 
Łopatologicznie - podciśnienie wchodzi mi do zaworu N75, ale już nie wychodzi mi do sterowania gruszką (po prostu jest zero podciśnienia).
Wymieniłem wszystkie przewody układu podciśnienia, zawór N75 na oryginalny nowy z pierburga + pompa vacuum też niedawno jest wymieniona.
Samochód na zimnym powiedzmy 1 na 10 razy ma podciśnienie do przejechania około 0.5-1km i później stale turbo jest wyłączone czyli podciśnienie znika.
Sprawdziłem czy nie ma nieszczelności w kierunku przewodów podciśnienia do hamulców -> brak nieszczelności.
Przemierzyłem napięcie na wtyczce do zaworu N75 i posiadało jakoś 13.5 V.
Przeczyściłem już przepływomierz oraz MAP sensor(posiadam drugie auto z tym samym silnikiem 1.9 TDI AWX i dla sprawdzenia podmieniałem map sensor o tych samych numerach i było bez rezultatu)
Po odczytaniu błędów z komputera:
-G71 czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym
Otwarty lub zwarcie do masy (nr błędu p1156)

Proszę o pomoc i jeśli ktoś ma jakąś radę to chętnie wysłucham.

Edytowane przez meningos
Opublikowano

Prosimy o logi odpowiednich grup. 

Na początek 003+011 ("+" - wykonywane razem w jednej próbie dynamicznej).

I 003 w trybie BS.

Opublikowano
8 godzin temu, meningos napisał(a):

Po odczytaniu błędów z komputera:
-G71 czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym
Otwarty lub zwarcie do masy (nr błędu p1156)

Toć sam sobie odpowiedziałeś, zacznij od naprawy instalacji przy tym czujniku.

Opublikowano
15 godzin temu, RaThek napisał(a):

Toć sam sobie odpowiedziałeś, zacznij od naprawy instalacji przy tym czujniku.

Ok. Ale wyjaśnij mi co ma ciśnienie w dolocie wspólnego z brakiem podciśnienia na układzie podciśnienia a dokładnie między N75 a gruszką turbiny ?

Opublikowano

Sterownik silnika steruje wychyleniem geometrii turbiny a w efekcie ciśnieniem jakie powstaje w dolocie. Jeżeli jest błąd w obwodzie czujnika ciśnienia sterownik nie będzie sterował turbiną bo zwyczajnie nie wie ile ją trzeba ruszyć i dlatego zawór N75 nie puszcza podciśnienia na gruszkę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...