MałySzaryCzłowiek Opublikowano 29 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia Witam. [Historia] Mam drogi problem z przepływomierzem powietrza w 1.8t AJL. Mianowicie padł mi przepływomierz, mechanik podał cenę 6000zł + robocizna lub chińczyk za 100 + robocizna. Prosta kalkulacja chińczyk i po temacie. Niestety padł po poł roku, następny (niby lepszy za 300) tak samo. Żeby nie wywalać kasy w błoto wypiąłem przepływke i jeżdżę bez. Jednak jest to dość uciążliwe. Auto ma mniej mocy dusi się i szarpie co jakiś czas. Nie mogę dodać więcej gazu bo zaraz szarpie, pod większe wzniesienia jest masakra. Na lpg bardzo ciężko się jeździ (dodam że jeździłem na regulację żeby wykluczyć temat źle ustawionego gazu), na benzynie wcale nie jest lepiej. Chciałbym temu jakoś zaradzić. Poszukałem trochę w sieci i faktycznie oryginał bosch-a do AJL-a 5000-7000 zł zamienniki 200-700 zł. Natomiast przepływka do a4b5 AWT, a4b6 BEX, a4b6 BFB kosztuje 350 zł. Jest tylko jeden problem do AJL jest na 4 piny a do wyżej wymienionych na 5. Nie wiem jak ze średnicą ale to mniejszy problem. Nie znalazłem nigdzie podobnego tematu na tym forum i na innych, a grzebię się z tym już jakiś czas. [Pytania] I teraz kilka pytań. 1.Czy istnieje jakiś łatwy sposób na adaptację przepływki z 5 pinami jeżeli w oryginale mam 4? Np. jakiś adapter/ przerobienie wtyczki i wykorzystanie 4 pinów/ jakiś dodatkowy przetwornik pomiędzy przepływką a komputerem ? 2.Czy przy zmianie przepływomierza wymagana jest jakaś kalibracja/ wyskalowanie czy coś tego rodzaju i czy jest to w ogóle możliwe (oczywiście żaden producent nie udostępnia parametrów swoich części żebym przez przypadek nie mógł zaoszczędzić paru groszy) 3. Jako że nie znalazłem w necie żadnych rzetelnych informacji, poza artykułami "Jak sprawdzić czy masz uszkodzony przepływomierz". Czy ktoś może podesłać jakieś linki, strony, fora gdzie mógł bym znaleźć odpowiedź na moje pytania ? Lub czy ktoś posiada jakieś ciekawe materiały na ten temat? 4. Ostatecznie czy ktoś może mnie nakierować na jakiś warsztat (Lubelskie) który zna się na takich tematach i byłby wstanie pomóc/doradzić. Nie chcę mi się już "pukać" od drzwi do drzwi i być odsyłanym z kwitkiem (wiem że jest taki dział na forum) Na koniec dodam tylko, że to wszystko ma na celu poprawienie komfortu jazdy. I cena jak wiadomo gra rolę, 5000-7000 zł to już wartość tego samochodu a nie części. Załączam screenshot przepływek o których mowa. Na innych stronach ceny są podobne. Z góry dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukaa5 Opublikowano 29 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia (edytowane) Wychodzi na to że 4y piny nie ma pomiaru temp Edytowane 29 Sierpnia przez Lukaa5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MałySzaryCzłowiek Opublikowano 6 Września Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września Widocznie nie ma prostej odpowiedzi na to pytanie 🙂 Ciekawy materiał, nie trafiłem na niego wcześniej. Sam pomiar temperatury byłby do pominięcia ale wychodzi na to że 4 pin jest inaczej zasilany. Plus minus na zasilanie, sygnał i masa sygnału. Co bez dodatkowego modułu może być ciężkie do ominięcia 😶 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się