Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przepływomierza powietrza w Audi A4 B5 1.8T AJL


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

[Historia]

 

Mam drogi problem z przepływomierzem powietrza w 1.8t AJL. Mianowicie padł mi przepływomierz, mechanik podał cenę 6000zł + robocizna lub chińczyk za 100 + robocizna. Prosta kalkulacja chińczyk i po temacie. Niestety padł po poł roku, następny (niby lepszy za 300) tak samo. Żeby nie wywalać kasy w błoto wypiąłem przepływke i jeżdżę bez. Jednak jest to dość uciążliwe. Auto ma mniej mocy dusi się i szarpie co jakiś czas. Nie mogę dodać więcej gazu bo zaraz szarpie, pod większe wzniesienia jest masakra. Na lpg bardzo ciężko się jeździ (dodam że jeździłem na regulację żeby wykluczyć temat źle ustawionego gazu), na benzynie wcale nie jest lepiej. Chciałbym temu jakoś zaradzić. Poszukałem trochę w sieci i faktycznie oryginał bosch-a do AJL-a 5000-7000 zł zamienniki 200-700 zł. Natomiast przepływka do a4b5 AWT, a4b6 BEX, a4b6 BFB kosztuje 350 zł. Jest tylko jeden problem do AJL jest na 4 piny a do wyżej wymienionych na 5. Nie wiem jak ze średnicą ale to mniejszy problem. Nie znalazłem nigdzie podobnego tematu na tym forum i na innych, a grzebię się z tym już jakiś czas.

 

[Pytania]

 

 I teraz kilka pytań.

 

1.Czy istnieje jakiś łatwy sposób na adaptację przepływki z 5 pinami jeżeli w oryginale mam 4? Np. jakiś adapter/ przerobienie wtyczki i wykorzystanie 4 pinów/ jakiś dodatkowy przetwornik pomiędzy przepływką a komputerem ?

 

2.Czy przy zmianie przepływomierza wymagana jest jakaś kalibracja/ wyskalowanie czy coś tego rodzaju i czy jest to w ogóle możliwe (oczywiście żaden producent nie udostępnia parametrów swoich części żebym przez przypadek nie mógł  zaoszczędzić paru groszy)

 

3. Jako że nie znalazłem w necie żadnych rzetelnych informacji, poza artykułami "Jak sprawdzić czy masz uszkodzony przepływomierz". Czy ktoś może podesłać jakieś linki, strony, fora gdzie mógł bym znaleźć odpowiedź na moje pytania ? Lub czy ktoś posiada jakieś ciekawe materiały na ten temat?

 

4. Ostatecznie czy ktoś może mnie nakierować na jakiś warsztat (Lubelskie) który zna się na takich tematach i byłby wstanie pomóc/doradzić. Nie chcę mi się już "pukać" od drzwi do drzwi i być odsyłanym z kwitkiem (wiem że jest taki dział na forum)

 

Na koniec dodam tylko, że to wszystko ma na celu poprawienie komfortu jazdy. I cena jak wiadomo gra rolę, 5000-7000 zł to już wartość tego samochodu a nie części. Załączam screenshot przepływek o których mowa. Na innych stronach ceny są podobne.

 

Z góry dzięki za pomoc

 

 

 

1.PNG

2.PNG

3.PNG

Opublikowano (edytowane)

 

Wychodzi na to że 4y  piny nie ma pomiaru temp

Edytowane przez Lukaa5
Opublikowano

Widocznie nie ma prostej odpowiedzi na to pytanie 🙂

Ciekawy materiał, nie trafiłem na niego wcześniej. Sam pomiar temperatury byłby do pominięcia ale wychodzi na to że 4 pin jest inaczej zasilany. Plus minus na zasilanie, sygnał i masa sygnału. Co bez dodatkowego modułu może być ciężkie do ominięcia 😶

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...