Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Uboga mieszanka w Audi A3 8L 1.8 LPG


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, od dłużeszgo czasu palił sie checkengine, kupiłem vcds sprawidzłem bład i okazało sie że uboga mieszanka.

Zrobiłem LOGA i wyglada na to że jest bardzo ubogo.  Sonda lamda długoterminowa 20%. 

Boję sie troche jeździć, żeby nie wypalić tłoków.

 

 


LOG-01-002-033-xxx.CSV

Pierwszy pomiar na gazie, drugi na benzynie.

Edytowane przez luckY102
Opublikowano

Przepływomierz zaniża.

Opublikowano
Godzinę temu, przem8 napisał(a):

Przepływomierz zaniża.

Jest możliwość jakoś go sprawdzić, czy wymienić go ?

Opublikowano

Jak masz od kogo to podmienić. To jest wolnossace 1.8? Powinien wskazywać przynajmniej o 10 g więcej przepływu.

Mozesz go przemyc izopropanolem albo czyms podobnym ale nie mechanicznie, bo całkiem go uszkodzisz. Może kilka gram przybedzie.

Opublikowano
7 godzin temu, przem8 napisał(a):

Jak masz od kogo to podmienić. To jest wolnossace 1.8? Powinien wskazywać przynajmniej o 10 g więcej przepływu.

Mozesz go przemyc izopropanolem albo czyms podobnym ale nie mechanicznie, bo całkiem go uszkodzisz. Może kilka gram przybedzie. Mógłbyś podac jaki przeplywcpowinien być ?

 

Tak, wolnossoncy. Dzisiaj spróbuję wyczyścić go. 

Opublikowano

Wyczyściłem przepustnice, na biegu jałowym przy 3k RPM  z 7.5gs wzrosło do ponad 8 g/s przepływu. Jutro zrobię logo.

Przy okazji sprawdziłem dolot do przepustnicy wyglądał ok, jedynie co mnie zastanawiało to że dmucha z odmy trochę, może przy większym obciążeniu tamtędy dostaje się wiesza ilość powietrza. 

Opublikowano
14 minut temu, luckY102 napisał(a):

Wyczyściłem przepustnice,

Miałeś przeczyścić przepływomierz, a nie przepustnice. Na jałowym to se można sprawdzać...

Opublikowano
57 minut temu, przem8 napisał(a):

Miałeś przeczyścić przepływomierz, a nie przepustnice. Na jałowym to se można sprawdzać...

Źle napisałem, wyczyściłem przeplywke. Dlatego też zrobię jutro logi. 

Opublikowano

 

Zrobiłem logi po przeczyszczeniu przepływomierza. Delikatna poprawa jest.

I teraz nie wiem czy wymienić przepływomierz czy szukać dalej.

 

 

LOG-01-002-003-033.CSV

Opublikowano

Sprawdź ciśnienie paliwa, bo za długie czasy wtrysków masz.

Opublikowano
3 godziny temu, przem8 napisał(a):

Sprawdź ciśnienie paliwa, bo za długie czasy wtrysków masz.

Będę musiał udać się do mechanika, bo nie posiadam żadnego manometru aby to zmierzyć. 

Opublikowano

Nie miałem czasu wcześniej się tym zająć, byłem u mechanika aby sprawdził mi ciśnienie paliwa. Niby sprawdził, powiedział że jest ok 3 bary. Powiedział że do wymiany sonda lambda na początek bo gdyby ciśnienie paliwa było niskie to na gazie było by ok a nie jest. 

Opublikowano (edytowane)

A na jakiej niby podstawie sonda do wymiany? Gaz też możesz miec do regulacji.

Logi były z jazdy na benzynie?

Edytowane przez przem8
Opublikowano

Pierwszy log był robiony dwa razy pierwszy na gazie później na benzynie, drugi tylko na benzynie.  

Opublikowano
29 minut temu, luckY102 napisał(a):

Pierwszy log był robiony dwa razy pierwszy na gazie później na benzynie, drugi tylko na benzynie.  

A kasowałeś błędy zaraz przed logiem?

Opublikowano

Tak

Opublikowano

Dla mnie to przeplywka jeszcze zaniża i za długie czasy wtrysku trochę jak na ten silnik więc pompę bym wymienił. 

Nie chcę Ci nic sugerowac ale sondę bym zostawił w spokoju. Ciśnienie paliwa poza tym się sprawdza podczas jazdy, a Ty miales zmierzone pewnie na postoju.

Opublikowano
40 minut temu, przem8 napisał(a):

Dla mnie to przeplywka jeszcze zaniża i za długie czasy wtrysku trochę jak na ten silnik więc pompę bym wymienił. 

Nie chcę Ci nic sugerowac ale sondę bym zostawił w spokoju. Ciśnienie paliwa poza tym się sprawdza podczas jazdy, a Ty miales zmierzone pewnie na postoju.

Wiesz co, gościowi postawiłem auto i on sprawdzał sam, ciężko powiedzieć. Dziwny człowiek :) Pompa była wymieniana bo urwałem uszkodziłem stare, na starej pompie było to samo. Pompę kupiłem używana więc wszystko jest realne. Przeplywka może zaniżać bo odma daje za dużo powietrza do układu ? Bo nieszczelności w układzie raczej nie ma. Albo winna przeplywki po prostu. 

Opublikowano (edytowane)

Nie dało mi to spokoju, kupiłem własny manometr  do mierzenia cisnienia paliwa.

Podczas pracy silnika, rozgrzanego na biegu jałowym 2,5 bara przy dodawany gazu ciśnienie delikatnie rosło i spadało. 

 

Czyli pompa do wymiany. 

Edytowane przez luckY102

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...