Jump to content
IGNORED

Uboga mieszanka w Audi A3 8L 1.8 LPG


Recommended Posts

Posted (edited)

Witam, od dłużeszgo czasu palił sie checkengine, kupiłem vcds sprawidzłem bład i okazało sie że uboga mieszanka.

Zrobiłem LOGA i wyglada na to że jest bardzo ubogo.  Sonda lamda długoterminowa 20%. 

Boję sie troche jeździć, żeby nie wypalić tłoków.

 

 


LOG-01-002-033-xxx.CSV

Pierwszy pomiar na gazie, drugi na benzynie.

Edited by luckY102
Posted

Przepływomierz zaniża.

Posted
Godzinę temu, przem8 napisał(a):

Przepływomierz zaniża.

Jest możliwość jakoś go sprawdzić, czy wymienić go ?

Posted

Jak masz od kogo to podmienić. To jest wolnossace 1.8? Powinien wskazywać przynajmniej o 10 g więcej przepływu.

Mozesz go przemyc izopropanolem albo czyms podobnym ale nie mechanicznie, bo całkiem go uszkodzisz. Może kilka gram przybedzie.

Posted
7 godzin temu, przem8 napisał(a):

Jak masz od kogo to podmienić. To jest wolnossace 1.8? Powinien wskazywać przynajmniej o 10 g więcej przepływu.

Mozesz go przemyc izopropanolem albo czyms podobnym ale nie mechanicznie, bo całkiem go uszkodzisz. Może kilka gram przybedzie. Mógłbyś podac jaki przeplywcpowinien być ?

 

Tak, wolnossoncy. Dzisiaj spróbuję wyczyścić go. 

Posted

Wyczyściłem przepustnice, na biegu jałowym przy 3k RPM  z 7.5gs wzrosło do ponad 8 g/s przepływu. Jutro zrobię logo.

Przy okazji sprawdziłem dolot do przepustnicy wyglądał ok, jedynie co mnie zastanawiało to że dmucha z odmy trochę, może przy większym obciążeniu tamtędy dostaje się wiesza ilość powietrza. 

Posted
14 minut temu, luckY102 napisał(a):

Wyczyściłem przepustnice,

Miałeś przeczyścić przepływomierz, a nie przepustnice. Na jałowym to se można sprawdzać...

Posted
57 minut temu, przem8 napisał(a):

Miałeś przeczyścić przepływomierz, a nie przepustnice. Na jałowym to se można sprawdzać...

Źle napisałem, wyczyściłem przeplywke. Dlatego też zrobię jutro logi. 

Posted

 

Zrobiłem logi po przeczyszczeniu przepływomierza. Delikatna poprawa jest.

I teraz nie wiem czy wymienić przepływomierz czy szukać dalej.

 

 

LOG-01-002-003-033.CSV

Posted

Sprawdź ciśnienie paliwa, bo za długie czasy wtrysków masz.

Posted
3 godziny temu, przem8 napisał(a):

Sprawdź ciśnienie paliwa, bo za długie czasy wtrysków masz.

Będę musiał udać się do mechanika, bo nie posiadam żadnego manometru aby to zmierzyć. 

  • 3 weeks later...
Posted

Nie miałem czasu wcześniej się tym zająć, byłem u mechanika aby sprawdził mi ciśnienie paliwa. Niby sprawdził, powiedział że jest ok 3 bary. Powiedział że do wymiany sonda lambda na początek bo gdyby ciśnienie paliwa było niskie to na gazie było by ok a nie jest. 

Posted (edited)

A na jakiej niby podstawie sonda do wymiany? Gaz też możesz miec do regulacji.

Logi były z jazdy na benzynie?

Edited by przem8
Posted

Pierwszy log był robiony dwa razy pierwszy na gazie później na benzynie, drugi tylko na benzynie.  

Posted
29 minut temu, luckY102 napisał(a):

Pierwszy log był robiony dwa razy pierwszy na gazie później na benzynie, drugi tylko na benzynie.  

A kasowałeś błędy zaraz przed logiem?

Posted

Tak

Posted

Dla mnie to przeplywka jeszcze zaniża i za długie czasy wtrysku trochę jak na ten silnik więc pompę bym wymienił. 

Nie chcę Ci nic sugerowac ale sondę bym zostawił w spokoju. Ciśnienie paliwa poza tym się sprawdza podczas jazdy, a Ty miales zmierzone pewnie na postoju.

Posted
40 minut temu, przem8 napisał(a):

Dla mnie to przeplywka jeszcze zaniża i za długie czasy wtrysku trochę jak na ten silnik więc pompę bym wymienił. 

Nie chcę Ci nic sugerowac ale sondę bym zostawił w spokoju. Ciśnienie paliwa poza tym się sprawdza podczas jazdy, a Ty miales zmierzone pewnie na postoju.

Wiesz co, gościowi postawiłem auto i on sprawdzał sam, ciężko powiedzieć. Dziwny człowiek :) Pompa była wymieniana bo urwałem uszkodziłem stare, na starej pompie było to samo. Pompę kupiłem używana więc wszystko jest realne. Przeplywka może zaniżać bo odma daje za dużo powietrza do układu ? Bo nieszczelności w układzie raczej nie ma. Albo winna przeplywki po prostu. 

  • 4 weeks later...
Posted (edited)

Nie dało mi to spokoju, kupiłem własny manometr  do mierzenia cisnienia paliwa.

Podczas pracy silnika, rozgrzanego na biegu jałowym 2,5 bara przy dodawany gazu ciśnienie delikatnie rosło i spadało. 

 

Czyli pompa do wymiany. 

Edited by luckY102
  • 3 months later...
Posted

Troche odgrzeje temat.

Dziś zajrzałem kolejny raz do audi i zauważyłem, że na listwie wtryskowiej jest zawór sterowany podciśnieniem z kolektora ssacego. Zawór reguluje przepływ paliwa na powrocie. 

Ciśnienie paliwa na postoju pokazywało 2.5bara, po dodaniu gazu 3 bary, podczas przyśpieszania też 3 bary.

 

Wpadłem na pomysł aby zacisnać scisk na powrocie za tym zaworem, spowodowało to wzrost cisnienia paliwa do 7 barów, wiec troszke poluzowałem i ustawiłem mniej wiecej na 5barów( Co skutkowało 4 barami podczas przyspieszania) Z

Zrobiłem logi.

Bez ściska:

VAGLOGS.COM

VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS / VAG-COM logs.

z ściskiem:

VAGLOGS.COM

VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS / VAG-COM logs.

(Niestety tylko na drugim biegu bo nie miałem bezpiecznej dorgi aby jechać szybciej)

 

Czy to oznacza, że ren zawór źle działa ? Czy jest za małe podciśnienie w kolektorze (ale w to watpie bo niby czemu)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...