Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B7] Pod ktory bezpiecznik sie wpiac


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Chcialbym sobie "dorobic" 2 gniazda zapalniczki :decayed:

1 na cb radio a 2 na transmiter do radia

Niestety gniazda ktore sa w aucie juz obecne caly czas "dzialaja" czy wl czy wyl silnik caly czas w nich plynie prad

A ja chcialbym wlasnie zeby prad do cb i transmitera poplynal dopiero przy wlaczonym aucie

Juz pare razy zdarzylo mi sie zostawic radio wlaczone na noc :( nic sie nie stalo, ale wolalbym uniknac tego typu rzeczy w przyszlosci

Pod jaki bezpiecznik ( nr ) sie podlaczyc??

PZDR

Opublikowano

Nie podłączaj się pod bezpiecznik zrób oddzielny obwód. Ponieważ masz B7 (nie znam tego auta), podejrzewam, że układ będzie taki sam lub podobny jak do B5.

+12V weź bezpośrednio z szyny nr 15 (sprawdź miernikiem czy to będzie na pewno to, napięcie ma się pojawiać po włączeniu zapłony a ginąć po jego wyłączeniu i wyjęciu kluczyka). Szyna chyba jest zlokalizowana pod kierownicą.

Przewód prowadzisz do wolnego styku w tablicy bezpiecznikowej. Drugi koniec do gniazda, później z gniazga zapalniczi do masy w dowolnym punkcie.

Bezpiecznik jaki powinieneś użyć to ok 5A, ale wsadź 10A

Przewody podam pod wieczór, bo teraz nie mam katalogu ale myślę że 1mm2 powinien styknąć.

Opublikowano

No tam jest taki zacisk (15), jak rozbierzesz dół to zobaczysz o co chodzi. Myślę że nie zmienili, bo mam z 86 roku Audi i jest tak samo.

Opublikowano

Podepnę się.

No tam jest taki zacisk (15), jak rozbierzesz dół to zobaczysz o co chodzi. Myślę że nie zmienili, bo mam z 86 roku Audi i jest tak samo.

Czy doprowadzenie plusa zasilania do tego zacisku 15 ma jakiś bezpiecznik? Co by go wyjąć na czas wpinania się w ten 15-ty zacisk.

Opublikowano

Podepnę się.

No tam jest taki zacisk (15), jak rozbierzesz dół to zobaczysz o co chodzi. Myślę że nie zmienili, bo mam z 86 roku Audi i jest tak samo.

Czy doprowadzenie plusa zasilania do tego zacisku 15 ma jakiś bezpiecznik? Co by go wyjąć na czas wpinania się w ten 15-ty zacisk.

Nie doprowadzasz plusza do zacisku 15 tylko bierzesz z zacisku plus do zasilania gniazd. Na zacisku 15 nie masz napięcia gdy wyjniesz kluczyk ze stacyjki i wtedy podłączasz się beznapięciowo. Na tym kablu z zacisku 15 musisz dać bezpiecznik 10A, najlepiej wyprowadzić go na listwę do skrzynki bezpieczników (na pewno są wolne miejsca), albo w sklepie kupujesz taki plastik, w który wkłada się bezpiecznik.

Jak chcesz to Ci to rozrysuje wieczorkiem.

Opublikowano

Ale ja nigdzie nie piszę że chcę doprowadzać napięcie DO zacisku 15. Małe nieporozumienie z Twojej strony :wink4:

Niemniej odpowiedziałeś:

Na zacisku 15 nie masz napięcia gdy wyjniesz kluczyk ze stacyjki i wtedy podłączasz się beznapięciowo.

Dzięki :notworthy:

Opublikowano

Napisałeś:

Czy doprowadzenie plusa zasilania do tego zacisku 15

Zamiast

Czy doprowadzenie plusa zasilania z tego zacisku 15

To jest szczegół, poprawiłem bo myślałem, że źle zrozumiałeś, dlatego zwróciłem na to uwagę żebyś plusa tam nie podczepił.[br]Dopisany: 11 Maj 2009, 13:23_________________________________________________A i widzę że się rypnąłem w zabezpieczeniu powinno być 10A (a nie 15), ale na początek spróbuj 7,5A (nie powinien się spalić ale gdyby to zaopatrz się w 10A).

Opublikowano

Przeczytaj jeszcze raz te dwa zdania:

Czy doprowadzenie plusa zasilania do tego zacisku 15 ma jakiś bezpiecznik? Co by go wyjąć na czas wpinania się w ten 15-ty zacisk.

Może inaczej:

"czy na doprowadzeniu plusa do tego zacisku 15-tego jest jakiś bezpiecznik" = "czy doprowadzenie plusa do tego zacisku 15-tego ma jakiś bezpiecznik"

Oznacza to:

Czy pomiędzy akumulatorem, a zaciskiem 15-tym w aucie jest jakiś bezpiecznik.

Zapytałem bo podpinanie się do zacisku (15-tego) pod napięciem nie jest rozsądne. I wyjaśniłeś że nie jest on stale pod napięciem, tylko po przekręceniu klucza. I to na nasze potrzeby jest wystarczające zabezpieczenie (NA CZAS podpinania się do tego zacisku 15-tego).

Mam nadzieję że wątpliwości zostały rozwiane. Nie chcę się kłócić bo nie ma powodu. I nie jest to złośliwość z mojej strony.

I jeszcze raz dzięki za info.

Co do bezpiecznika. Chcę się pod ten 15-ty zacisk podpiąć, żeby doprowadzić zasilanie do podgrzewanych lusterek. Tych z Allegro za 5zł. Nie pisze na aukcji jaką mają moc, ale wątpię by to było 120W :wink4: Także tutaj bezpiecznik rzędu 2A raczej wystarczy. No chyba że się srodze mylę z moimi szacunkami, co do mocy tych mat :shocked:

Opublikowano

Kurka, bo post się zaczynał od tego że kolega piotreki chciał podłączyć CB i tam jeszcze coś. CB potrzebuje ok 3 A i to jeszcze cos powiedzmy drugie 3 A w sumie 6A, więc zabezpieczenie 7,5A ale lepiej się zabezpieczyć i dać 10A.

Natomiast w przypadku Demo podłączyłbym to pod ogrzewanie tylnej szyby, inaczej mata się spali, nie sugeruj się tym że wydziela mało mocy i przez to się nie spali. Jak cały czas grzeje to musi się spalić, a zwłaszcza jak kosztuje 5 zl to co do jakości mam pewne zastrzeżenia.

Opublikowano

Natomiast w przypadku Demo podłączyłbym to pod ogrzewanie tylnej szyby, inaczej mata się spali, nie sugeruj się tym że wydziela mało mocy i przez to się nie spali. Jak cały czas grzeje to musi się spalić, a zwłaszcza jak kosztuje 5 zl to co do jakości mam pewne zastrzeżenia.

Całość ma wyglądać tak 1>2>3>4, czyli:

1. Zacisk 15, żeby po wyłączeniu silnika nie rozładować akumulatora.

2. Bezpiecznik.

3. Osobny włącznik na desce. Podpięcie pod włącznik tylnej szyby mi nie odpowiada. Chcę mieć niezależnie to włączane.

4. Maty w lusterku.

Opublikowano

Aha jak na oddzielnym wyłączniku to ok. Podłączenie równoległe mat i ja bym zabezpieczył oddzielnie matę lewą i prawą bezpiecznikami cylindrycznymi na 12V po 1A na stronę .

Opublikowano

Aha jak na oddzielnym wyłączniku to ok. Podłączenie równoległe mat i ja bym zabezpieczył oddzielnie matę lewą i prawą bezpiecznikami cylindrycznymi na 12V po 1A na stronę .

Tylko wtedy układ się trochę komplikuje. Jako że chcę to przez przekaźnik poprowadzić to chcąc dać dwa obwody trzeba by dać trzy bezpieczniki:

- Jeden zaraz za wyprowadzeniem z 15-tego zacisku. Żeby zabezpieczyć przed zwarciem/uszkodzeniem przekaźnika i/lub wyłącznika,

- Po jednym na każde wyjście z przekaźnika na każdą matę.

Nie ma takiej potrzeby. Wystarczy jeden zaraz za 15-tym zaciskiem i mam cały układ zabezpieczony. :wink4:

piotreki- Nie zrażaj się. To na prawdę nie jest trudne. Odkręcasz cztery wkręty dziesiątki i masz przed oczami tą listwę. Masa też tam jest. Ciągniesz kabelek i jest git :naughty:

Opublikowano

w domu elektryke sam zrobilem :evil: natomiast auto hmmm ( ciasno i duzo kabli ) Niech sie troszke cieplej zrobi to zobacze, ale naprawde dziekuje za wszystkie rady :)

Opublikowano

Demo jeszcze trochę a te maty będziesz włączał jak sieci elektroenergetyczne :) poprzez wyłączniki próżniowe hehe

Opublikowano

Demo jeszcze trochę a te maty będziesz włączał jak sieci elektroenergetyczne :) poprzez wyłączniki próżniowe hehe

Nie prowokuj nie prowokuj :polew:

Opublikowano

+12V weź bezpośrednio z szyny nr 15 (sprawdź miernikiem czy to będzie na pewno to, napięcie ma się pojawiać po włączeniu zapłony a ginąć po jego wyłączeniu i wyjęciu kluczyka). Szyna chyba jest zlokalizowana pod kierownicą.

a można jakiś konkretniejszy opis, lub zdjęcie poglądowe.. wczoraj rozebrałem wszystkie plastiki.. pod kierownicą nie ma żadnych "szyn" jest na dole koło podnóżka około 8 kości wpiętych z wychodzącymi przewodami, wyżej są bezpieczniki...

więc proszę o pomoc w lokalizacji ów szyny 15

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...