Jump to content
IGNORED

Stukanie i rzężenie w silniku 2.0 TDI w Audi A4 B8


Recommended Posts

Posted

Witam, kupiłem w piątek 30.11.2024 A4 B8 allroad 2.0tdi 177 km s-tronic Quatro przebieg 254tys. Podczas oględzin samochodu z silnika nie wydobywały się żadne niepokojące odgłosy. Po kupnie i przejechaniu do domu 200km z silnika zaczęły dochodzić dziwne stuki i rzężenie, odgłosy pojawiają się na rozgrzanym silniku. Załączam film z pracy silnika, odgłosy nasilają się w drugiej połowie filmu. Olej sprawdzałem i jest pełny wskaźnik, podobno był wymieniany 600km temu. Co to może być i czy jest to kosztowna naprawa? Czy możliwe jest że sprzedający w jakiś sposób ukrył wadę podczas zakupu ?

Posted

Sieczkarnia niezła, łożyska na rozrządzie i osprzęcie do sprawdzenia. Jak dasz klimę na econ to cichnie?

Posted
3 minuty temu, Langista napisał(a):

Sieczkarnia niezła, łożyska na rozrządzie i osprzęcie do sprawdzenia. Jak dasz klimę na econ to cichnie?

Nie sprawdzałem tego, czyli może to być związane z osprzętem a nie z samym silnikiem.

Hałas ten występuje po rozgrzaniu silnika. Nie znam się, i mam wrażenie że sprzedający mnie oszukał.

Chociaż z drugiej strony rozrząd był podobno wymieniany przy 180tys km a ma już 254, jaki jest interwał wymiany rozrządu w tym silniku 2.0tdi 177km ? Samochód normalnie przyśpiesza. 

Posted

Czy może to być coś co zniszczy ten silnik ? Pojadę na początku tygodnia do mechanika na diagnostykę, ale nie ukrywam że mnie to gotuje

Posted

Niby rozrząd jeszcze 100 tysięcy km powinien wytrzymać ale jak widać coś się chyba skończyło wcześniej, albo przy wymianie rozrządu nie było wymienione. Na szybko nikt nie zdiagnozuje dokładnie, trzeba pas przedni w tryb serwisowy dać i powinno być dojście aby zdemontować pasek osprzętu i sprawdzić czy nadal jest ten hałas. Po wciśnięciu sprzęgła jest różnica?

 

Ogólnie jak jakaś rolka napinająca albo prowadząca pasek osprzętu się rozleci, to może narobić bałaganu pod maską ale silnika nie uszkodzi.

Posted
11 minut temu, Langista napisał(a):

Niby rozrząd jeszcze 100 tysięcy km powinien wytrzymać ale jak widać coś się chyba skończyło wcześniej, albo przy wymianie rozrządu nie było wymienione. Na szybko nikt nie zdiagnozuje dokładnie, trzeba pas przedni w tryb serwisowy dać i powinno być dojście aby zdemontować pasek osprzętu i sprawdzić czy nadal jest ten hałas. Po wciśnięciu sprzęgła jest różnica?

 

Ogólnie jak jakaś rolka napinająca albo prowadząca pasek osprzętu się rozleci, to może narobić bałaganu pod maską ale silnika nie uszkodzi.

Ja tam mam automat s-tronic więc nie ma pedału sprzęgła. Byłem przed chwilą sprawdzić klimę z econ, ale nie mam takiego przycisku. Jak przed chwilą włączyłem silnik na zimnym to od razu było słychać ten nieprzyjemny hałas i wyłączyłem silnik. Dzisiaj w południe przejechałem się ze 30km z ojcem i nie było problemu, poźniej pojechałem drugi raz i po przejechaniu jakiś 10km pojawił się hałas i zawróciłem.

Posted

dla mnie to jest standardowy dźwięk uszkodzonej dwumasy, wejdź pod samochód i zobacz czy dźwięk nie wydobywa się ze skrzyni, na 90% jest to dwumas 

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...