Lovely Man Opublikowano 7 Grudnia Opublikowano 7 Grudnia Mam mały dylemat i może ktoś z kolegów pomoże mi go rozwiać, a mianowicie mam chcę przełożyć oryginalny automatyczny hak z Allroad z 2021 do Allroad z 2024, gdzie nowy samochód ma przygotowanie pod hak. Trzeba zdjąć zderzak i przełożyć wiązkę wraz z modułem haka. Czy ktoś robił to wcześniej, na jakie zasadzki mogę się natknąć i jak wygląda kwestia wprogramowania haka systemu? Uprzedzając pytania dlaczego nie zamówiłem haka od razu kupując samochód: czas oczekiwania na hak to ok 8 miesięcy i koszt przekraczający 10.000 zł z montażem. Westfalia ma zlecenie zbrojeniowe i cywilna produkcja poszła w kąt.
Muskel1 Opublikowano 7 Grudnia Opublikowano 7 Grudnia Musisz wrzucić pełny auto-scan, aby sprawdzić czy w masz SFD2. Możliwe, że w tym roczniku może być już SFD2 (UNECE) wtedy już nie zakodujesz, bo nawet serwis Audi ma problemy z SFD2.
Lovely Man Opublikowano 7 Grudnia Autor Opublikowano 7 Grudnia Nie za bardzo wiem co to auto-scan, możesz wyjaśnić? Potrafię rozebrać (i złożyć) skrzynię biegów czy silnik ale z komputerami jestem trochę na dystans Niestety nie mam żadnego narzędzia do elektroniki auta
Muskel1 Opublikowano 7 Grudnia Opublikowano 7 Grudnia Auto-scan to protokół diagnozy, sczytanie błędów ze wszystkich sterowników i zapisanie wyniku. Będzie tam wtedy na protokole widoczne jakie występują w aucie sterowniki i będzie można po tym poznać, czy któryś z nich zabezpieczony jest SFD2.
turzol Opublikowano 7 Grudnia Opublikowano 7 Grudnia W śląskim mogę się zająć tematem kompleksowo. Mam nowe zestawy haków do B9 na stanie.
Lovely Man Opublikowano 7 Grudnia Autor Opublikowano 7 Grudnia To musimy poważnie porozmawiać bo mieszkamy w jednej wsi Turzol w takim razie daj jakiś namiar na siebie, ustalimy co i jak
Lovely Man Opublikowano 9 Grudnia Autor Opublikowano 9 Grudnia Rozmawiałem z serwisem Audi w kwestii przełożenia haka i dowiedziałem się że od 2023 roku sterowniki haka są kodowane numerem VIN aby zapobiegać montażowi elementów pochodzących z kradzieży. Mieli już przypadki że klient przywozi cześć do montażu która okazuje się kradziona i z tego powodu nie montują używek. Tutaj sytuacja jest jasna, hak jest zamontowany w moim aucie z 2021 r. lecz wg doradcy numer katalogowy haka jest inny do nowego auta i nie wiadomo czy będzie pasował i czy da się zakodować, ponieważ w sterowniku haka jest już zakodowany inny VIN. Wynika z tego jednak że sterownik z 2021 nie powinien być zabezpieczony przed kodowaniem . Czy ktoś może pomóc rozjaśnić sprawę?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się