Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jak powinien się zachowywać termostat w Audi A4 B6 1.6?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, pacjent b6 2002r z uwielbianym tutaj 1.6 mpi 102km

 

Problemu w zasadzie nie ma (chyba?), ale z powodu pojawienia się u mnie kostki ELM327 i sprawdzeniu temperatury płynu chłodniczego podczas jazdy pojawiło się pare pytań. Zauważyłem, że temperatura potrafi osiągnąć nawet 104 stopnie, nie jest to trochę za dużo? Oczywiście na zegarach pion (no może z 0.5mm ponad 90, ale to na prawdę trzeba się dobrze przyjrzeć pod kątem) i tak, wiem, że wskaźnik na zegarach celowo przekłamuje o te kilka-kilkanaście stopni. Jadąc około 30km temperatura wahała się tak od 94 do tych 104stopni, to jest ok? 


Kolejne pytanie to czy ten silnik ma termostat sterowany ECU (tj. z grzałką, którą komputer może załączyć aby ten otworzył się przy niższej temp), czy awaria tej grzałki spowoduje wywalenie błędu ew. checka? Jaką powinien mieć wartość otwarcia taki termostat? Szukająć po VINie znalazłem 87stopni i 105, trochę duża ta rozbieżność. 

 

Tak poza tym to wszystko działa bez problemu, przy temperaturach rzędu -2 stopnie nagrzewa się do temp roboczej w ok. 6-8km (tak ma być czy za długo?), ogrzewanie zaczyna działać bardzo szybko.

 

Z góry przepraszam za "szukanie dziury w całym", miałem już epizod z wywaleniem UPG przez przegrzanie (ale w innym aucie), wole dmuchać na zimne 😁

Opublikowano
3 godziny temu, Zefirekk napisał(a):

od 94 do tych 104stopni, to jest ok? 

 

Jest ok.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...