Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B9


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam już trzecią z kolei nową A4 B9 Allroad w dieslu, dwoma przejechałem w sumie ok 200 tyś km i poza spalonym wkładem grzewczym zewnętrznego lusterka nic mi nigdy nie padło, ani nie wymagało wymiany poza klockami hamulcowymi, filtrami i olejem :) Teraz mam trzecią ale ma dopiero 2.500 km. Dla mnie w aucie liczy się dobra trakcja, zawias, heble, silnik i bezawaryjność, a te wszystkie elektroniczne bajery znudzą Ci się po tygodniu, one mnie wręcz drażnią w nowym aucie. Moim zdaniem Allroad na polskie drogi to ideał samochodu ze względu na powiększony prześwit i komfortowe ale jednak dość twarde zawieszenie. W A4 nie ma pneumatyki więc nie ma się czego bać, a wzmocnione w stosunku do zwykłej A4 jest bardzo trwałe i wręcz pancerne. Auto jest prawie takie same jak zwykła A4, trochę inne plastiki i mocniejszy zawias, koszty serwisu te same. Mogę udostępnić do testu jak kotś chętny :)

 

I jeszcze jedno, jak kupować to tylko 4x4, żadnych FWD jak ta jedna Audi z linku. Generalnie wszystkie auta z silnikiem w poprzek to haldex albo jego klony, fajny ( miałem 3 takie auta) ale nie to samo co silnik wzdłuż osi auta i quattro, gdzie większość momentu idzie na tył, auto jest minimalnie nadsterowne, daje za to wielki fun, ale też jest bardzo łatwe do opanowania i bardzo stabilne przy dużych prędkościach. 

Opublikowano

Tylko Quattro!!! nie miskem! nie jeździłem!chyba że jakąś taxi hehehe,Ja mam kolejnego x drive,  a to nie to samo co Quattro tak mówią znawcy 

Opublikowano

Zapraszam do Tychów, możemy potestować x-drive vs quattro, na pewno Ci się spodoba   :)

Opublikowano

Dziękuje dziękuje bez przesady Ja  jestem z Częstochowy to nie daleko 😉Tak jak pisałem musi być Quattro,S line łącznie z środkiem(kubełki) i chociaż podgrzewane fotele z przodu,a reszta fajnie gdyby była przy okazji jeszcze podoba mi się panorama dach,obecnie mam w 535xd i fajna sprawa.obecnie szukam na otomoto i na autoscout24.kolega który ma komis poleca holenderskie strony ogłoszeniowe.Dziękuje wszystkim, i jak coś znajdę to będę podsyłał linki

Opublikowano
12 godzin temu, Lovely Man napisał(a):

Mam już trzecią z kolei nową A4 B9 Allroad w dieslu, dwoma przejechałem w sumie ok 200 tyś km i poza spalonym wkładem grzewczym zewnętrznego lusterka nic mi nigdy nie padło, ani nie wymagało wymiany poza klockami hamulcowymi, filtrami i olejem :) Teraz mam trzecią ale ma dopiero 2.500 km. Dla mnie w aucie liczy się dobra trakcja, zawias, heble, silnik i bezawaryjność, a te wszystkie elektroniczne bajery znudzą Ci się po tygodniu, one mnie wręcz drażnią w nowym aucie. Moim zdaniem Allroad na polskie drogi to ideał samochodu ze względu na powiększony prześwit i komfortowe ale jednak dość twarde zawieszenie. W A4 nie ma pneumatyki więc nie ma się czego bać, a wzmocnione w stosunku do zwykłej A4 jest bardzo trwałe i wręcz pancerne. Auto jest prawie takie same jak zwykła A4, trochę inne plastiki i mocniejszy zawias, koszty serwisu te same. Mogę udostępnić do testu jak kotś chętny :)

zgadzam sie z wypowiedzial kolegi. Tez mam Allroada (ale przed liftem) i takze uwazam ze to swietne auto. 

Mowisz ze Allroad ma "lepsze" plastkiki? hmm tego nie zauwazylem (a mialem zwykle A4 B9 i teraz Allroad B9).

@Lovely Man Miales tez przed lifta ? Jezeli tak czy sa jakies wyczuwalne roznice?

 

18 minut temu, Drobiu napisał(a):

ak jak pisałem musi być Quattro,S line łącznie z środkiem(kubełki) i chociaż podgrzewane fotele z przodu,a reszta fajnie gdyby była przy okazji jeszcze podoba mi się panorama dach,obecnie mam w 535xd i fajna sprawa.obecnie szukam na otomoto i na autoscout24.kolega który ma komis poleca holenderskie strony ogłoszeniowe.Dziękuje wszystkim, i jak coś znajdę to będę podsyłał linki

Przy zakupie Allroad moim zdaniem masz juz zestaw jakby s-line. Zobacz sobie z zewnatrz jak wyglada, progi zderzaki, emplemat ALLROAD w miejscu s-line itp no i ten grill - tylko Allroad ma taki grill z pionowymi chromowanymi pasami. Allroad to wlasciwie najwyzsza wersja A4 - choc tez rozne wyposazenia mozna miec, jednak w standardzie masz quattro - wiec sie nie musisz zastanawiac czy jest quattro bo ALLROAD to QUATTRO ;) 

Tak jak pisal kolega zawieszenie mozesz miec w opcji "regulowane" - to nie jest pneumatyka a mozliwosc ustawiania twardosci - ladnie to dziala.

Co do wyposazenia to ja bym jednak nie rezygnowal za duzo - wyposazenie jest uwazam bardzo wazne, oczywiscie trzeba okreslic minimum, jednak jezeli teraz jestes do czegos juz przyzwyczajony to radze nie rezygnowac. Niestety nawet w ALLROAD mozesz na przyklad trafic 1-strefowa klimatyzacje gdzie sam panel jest duzo mniej aktrakcyjny (bo w A4 masz albo 1 strefe albo 3 - wtedy sa inne panele klimy). Head up jest swietny - ale oczywiscie da sie zyc. Polecam zatem zrobic sobie liste rzeczy ktore chcialbys miec i takich szukac. Sam Allroad jest uwazam zdecydowanie fajniejszy nie "zwykle" A4 - przeswit robi swoje.

Opublikowano

Tak, miałem przed lifta z 2017 roku, którego skonfigurowałem sam i zamówiłem w AUDI. Co do różnic to niewiele, mechanicznie to samo, tyle że to było TDI 190 KM, a dwie następne TDI mHEV już 204 KM czego praktycznie nie czuć a spalanie jest ok 0,5 l większe w tych pseudo hybrydach,  miała świetnie ksenony, które w mojej opinii są lepsze od zwykłych LED, ale już matrixy są już bezkonkurencyjne, no i miała touchpad zamiast ekranu dotykowego, moim zdaniem wygodniejsze bo działało w trakcie jazdy. A tak to wszystko to samo. Sprzedałem sąsiadowi w 2021, jeździ do dziś, zadowolony jak pies :) Do każdego auta wykupuję przedłużoną gwarancję 5 lat i 150.000 km w razie W, ale nic się nie psuje :)

 

1 godzinę temu, Drobiu napisał(a):

Dziękuje dziękuje bez przesady Ja  jestem z Częstochowy to nie daleko 😉Tak jak pisałem musi być Quattro,S line łącznie z środkiem(kubełki) i chociaż podgrzewane fotele z przodu,a reszta fajnie gdyby była przy okazji jeszcze podoba mi się panorama dach,obecnie mam w 535xd i fajna sprawa.obecnie szukam na otomoto i na autoscout24.kolega który ma komis poleca holenderskie strony ogłoszeniowe.Dziękuje wszystkim, i jak coś znajdę to będę podsyłał linki

Drobiu, ta moja do sprzedania z 2021 ma sportowe, podgrzewane fotele i 3 strefową klimę, panoramy brak, ale dam Ci otwieracz do konserw albo kątówkę i się zrobi ;)  Za to gwarancja audi 5 lat, hak automat, bez wypadek, 60.000 km przebiegu i jest pod nosem, nie trzeba do Holandii zapierdzielać :) Masz pewne auto.

 

Acha i jeszcze jedno: w każdym aucie zmieniam olej dużo częściej niż zalecenia serwisowe. W tej pierwsza zmiana był po ok. 8000 km, następna przy ok. 18.000 km itd. Nie dajcie się wkręcić w zmiany do 30 tyś. km, żaden olej tyle nie wytrzymuje, co 15.000 km zalecam zrobić, czyli jedną dodatkową w interwale serwisowym, a nie będzie problemu z silnikiem przynajmniej do pół mln. km :)

Opublikowano
50 minut temu, Lovely Man napisał(a):

no i miała touchpad zamiast ekranu dotykowego, moim zdaniem wygodniejsze bo działało w trakcie jazdy.

Dzieki za kilka slow. 

EEE to ten ekran dotykowy nie dziala w trakcie jazdy....?

Z danych wynika ze polift chyba ma jeszcze zwiekszony przeswit o 2cm.

26 minut temu, Lovely Man napisał(a):

Acha i jeszcze jedno: w każdym aucie zmieniam olej dużo częściej niż zalecenia serwisowe. W tej pierwsza zmiana był po ok. 8000 km, następna przy ok. 18.000 km itd. Nie dajcie się wkręcić w zmiany do 30 tyś. km, żaden olej tyle nie wytrzymuje, co 15.000 km zalecam zrobić, czyli jedną dodatkową w interwale serwisowym, a nie będzie problemu z silnikiem przynajmniej do pół mln. km

a to jasne, ja tez wymieniam co 10 - 12 tys km.

Opublikowano
20 minut temu, Koalakm napisał(a):

EEE to ten ekran dotykowy nie dziala w trakcie jazdy....?

Z danych wynika ze polift chyba ma jeszcze zwiekszony przeswit o 2cm.

a to jasne, ja tez wymieniam co 10 - 12 tys km.

Nie działa w sensie niemożności wpisania czegokolwiek w trakcie jazdy, samochód musi stać, więc jak czasem chcesz coś wpisać do navi bo komendy głosowe nie zawsze zrozumie to trzeba stanąć :) I cześć funkcji ekranu tez jest blokowana w trakcie jazdy, bezpieczeństwo niby ;) Ale wkurw...a :)

Co do prześwitu to wydaje mi się że to samo ale nie mierzyłem, zawsze mogę podjechać do sąsiada i sprawdzić :)

Opublikowano
2 godziny temu, Lovely Man napisał(a):

TDI mHEV już 204 KM

jak ze spalaniem oleju???

Opublikowano
9 minut temu, RALF76 napisał(a):

jak ze spalaniem oleju???

Od nowości zalany full, Po 8.000 km zrobiło się minimum czyli zżarła ok 1 l, więc zmieniłem olej, przy kolejnych zmianach ubywało trochę ale coraz mniej, aż się ustablilizowało, silnik się dotarł i teraz nie ma potrzeby dolewania.

Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, Lovely Man napisał(a):

Od nowości zalany full, Po 8.000 km zrobiło się minimum czyli zżarła ok 1 l, więc zmieniłem olej, przy kolejnych zmianach ubywało trochę ale coraz mniej, aż się ustablilizowało, silnik się dotarł i teraz nie ma potrzeby dolewania.

to masz szczęście bo różnie z tym bywa czy to audi vw skoda w tych 204 konnych TDI i większość silników EVO po około 2020 (polifty)

Edytowane przez RALF76
Opublikowano
1 godzinę temu, Lovely Man napisał(a):

Od nowości zalany full, Po 8.000 km zrobiło się minimum czyli zżarła ok 1 l, więc zmieniłem olej, przy kolejnych zmianach ubywało trochę ale coraz mniej, aż się ustablilizowało, silnik się dotarł i teraz nie ma potrzeby dolewania.

jakiego dokladnie oleju uzywasz? Bardziej chodzi mi o oznaczenie 0w? 5w?

Opublikowano
6 godzin temu, Koalakm napisał(a):

jakiego dokladnie oleju uzywasz? Bardziej chodzi mi o oznaczenie 0w? 5w?

Używam Motula 0w30 bo serwis tylko taką lepkość zaleca, oczywiście z normą VW 507.

Zamiast kupować u nich po chyba 100 zł/l przywożę na wymianę swój, a oni to akceptują

 

7 godzin temu, RALF76 napisał(a):

to masz szczęście bo różnie z tym bywa czy to audi vw skoda w tych 204 konnych TDI i większość silników EVO po około 2020 (polifty)

Jak już pisałem mam trzeciego allroada 2.0 TDI i we wszystkich jest to samo jak opisałem powyżej z konsumpcją oleju, po ok 20-30 tyś km przestaje brać, jak silnik dotrze pierścienie tłokowe.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...