Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Podwyższona temperatura płynu chłodzącego w Audi A4 B5 1.9 TDI


Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez borysek88,

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzisiaj z rana przejechałem dwa 70 kilometrowe odcinki, 

w pierwszą stronę, wskazówka temperatury cieczy podnosiła się do 93 stopni, 

w powrotną stronę wskazówka stała jak zamurowana na temp 90 stopni, jechałem taką samą prędkością jak podczas pierwszego odcinka, 

 

nie dało mi to spokoju, i przejechałem dzisiaj krótki odcinek drogi, dając ostro w palnik, oto moje obserwacje, 

1. górna rura, która idzie od bloku silnika do chłodnicy gorąca

2. chłodnica zimna,

3. dolna rura chłodnicy, która idzie od chłodnicy do bloku silnika zimna, 

4. woda w zbiorniczku letnia

5. włączony wentylator chłodnicy 

6. wszystkie węże miękkie, 

 

później, podczas postoju wkręciłem silnik na 3 tyś obrotów przez 3 minuty, oto efekty:

1. górna rura, która idzie od bloku silnika do chłodnicy gorąca

2. chłodnica gorąca,

3. dolna rura chłodnicy, która idzie od chłodnicy do bloku silnika zimna, 

4. woda w zbiorniczku letnia

5. włączony wentylator chłodnicy 

6. wszystkie węże miękkie, 

 

może macie jakieś pomysły? 

 

 

 

 

Opublikowano

Jak chłodnica gorąca to i termostat się otwarł, czyli mechanicznie masz wszystko sprawne, zegary winne albo któryś czujnik, jak pisałem wcześniej, bez VCDS lub innego programu diagnostyczneg, np. VAG-COM potrafiącego wyczytać tyle danych ze sterownika się nie obejdzie. Biorąc pod uwagę markę licznika, to on staje na pierwszym miejscu do wymiany.

Opublikowano (edytowane)

dlaczego dolna rura (od chłodnicy do bloku silnika) jest zimna? rozumiem, żeby była ciepła ale jest zimna 

Edytowane przez borysek88
Opublikowano

Termostat nie otwiera się na niewiadomo jak długo, czasem ciężko jest złapać moment otwarcia nawet ciągle stojąc jako druga osoba trzymająca wąż. Masz diesla a on aż tyle ciepła nie wytwarza co benzyna, zwłaszcza mając tylko 115 koni z pojemności 1.9.

Opublikowano

może termostat nie otwiera się do końca, jest słaby obieg, silnik się grzeje 

Opublikowano

Miałeś już dawno sprawdzić temperatury za pomocą interfejsu żeby nie wróżyć z fusów a Ty nadal to samo. Chcesz to obracaj się w kółko, wróć jak coś w tym kierunku zrobisz zamiast tylko teoretyzować.

  • 2 tygodnie później...
  • Rozwiązanie
Opublikowano

guma od termostatu, ze starości, rozpuściła się i zmniejszyła przepływ płynu chłodniczego przez termostat, po wymianie termostatu, silnik nie przegrzewa się, trzyma temperaturę 90 stopni,

 

zamykam temat, 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...