Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Trzy wycieki spod silnika w Audi A4 B7 2.0 TDI BPW


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć
Próbuję ogarnąć wycieki spod silnika. Auto zostawia 3 ślady pod silnikiem. Dwa małe (ślad ok. 2cm) i jeden większy (ślad ok. 5cm). 

Ślad 1 mniejszy
Wygląda jak by leciało spod osłony rozrządu, osłona w środku jest zapocona w dolnej części.

Ślad 2 większy
Leci na łączeniu wyjścia powietrza z turbiny do intercoolera.

W rurach od IC jak i samej chłodnicy nie ma nadmiernej ilości oleju. Nic nie ściekło po rozłączeniu. Turbinę dopiero co wymieniłem (regenerowana), poprzednia też ciekła w tym samym miejscu dodatkowo zacinała mi się geometria co robiło tryb awaryjny silnika. Poza tym żadnych innych problemów w turbinie nie zauważyłem. Przyznam, że na początku zrobiłem błąd i wraz z turbiną wymieniłem pokrywę-odmę na nie oryginalną i po czasie do wycieku dołączyły dwa mniejsze. Były zawsze nawet po krótkim postoju. Pokrywę zareklamowałem i teraz kupiłem oryginalną. Po zmianie na oryginał. Wycieki są w tych samych miejscach ale zdecydowanie mniejsze. Czasami jak auto stoi dłużej do ślady pojawiają się dopiero po 3 dniu, przy turbo.

Turbo źle zregenerowane? Wadliwa odma uszkodziła by uszczelki, od razu? 

Zastanawiam się nad powrotem oleju z turbo do miski olejowej, to może się zapchać? Jak sprawdzić czy jest sprawny?

Ślad 3 mniejszy
Pod samochodem zawsze bliżej tylnej części miski olejowej (od strony grodzi), olej się ciągnie gdzieś wyżej... Z tego co widzę to z tamtej strony to może być raczej tylko pompa vacum.

4
Ślad oleju na przewodach metalowych (chłodnica oleju wspomagania albo silnika).


Dozgonna wdzięczność za pomoc w ogarnięciu tego bajzla.IMG_4484.jpeg.4452e32b5a9b1a8ea85e2d1d420af59f.jpeg

Silnik i skrzynia pracują ok, brak problemów z pracą silnika czy odpalaniem, jest dpf i egr, z dpf em problemów brak, nie kopci.
Samochód mam kilka miesięcy, z tego co zdążyłem się zorientować to poza olejami mechanicznie raczej zaniedbany albo nie było potrzeby robienia np. zawieszenie całe ori, stan spękany do wymiany, ale jeździ dobrze.
 

IMG_4407.jpeg

IMG_4505.jpeg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...