Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A6 C7 Brak podgrzewania fotela kierowcy.


Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez Tomnik,

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Problem jak zawsze- przerwa/zwarcie z plusem w macie grzewczej.

 

Błąd jaki pokazuje VCDS:

 

03328 - Ogrzewanie boków siedzeń 
            010 - Przerwa / zwarcie z plusem
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 01101010
                    Priorytet błędu: 4
                    Częstość błędu: 4
                    Wew.licznik błędów: 184
                    Wskaźnik czasu: 0  

 

I tutaj jest moje pytanie:  nie znalazłem znaczenia tego błędu a dokładniej co oznacza "ogrzewanie boków siedzeń". 

Zazwyczaj mata jest na plecy i siedzisko. Ja mam fotele w pełnej wersji (grzanie, elektryka, pamięć, masaż, wentylacja) i wydaje mi się, że maty grzejne mogą być oddzielne na boczki (mam pompowane boczki i gąbki zdaje się, że są oddzielne).

 

Rozebranie fotela to koszmar bo już raz przez to przechodziłem. Ma ktoś pomysł gdzie zacząć szukać przerwy w grzaniu? Czy te "boki siedzeń" to podpowiedź, że mam szukać najpierw na boczkach czy po prostu tak ktoś to przetłumaczył? 

 

Nie działa tylko grzanie, reszta funkcji jest ok. 

 

Wersja moich siedzeń to Q2J- siedzenia komfortowe. Czy ma ktoś fotkę/numer mat pasujących do tych foteli?

Opublikowano

Dzięki! 

 

Boczki są oddzielne z tego co widać. Ciekawe, czy są diagnozowane oddzielnie czy jako całość. 

 

Tak czy siak pomierzę wtyczki jak się do nich dostanę i wykluczę przynajmniej siedzisko, oparcie lub boczki siedziska.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Ok, naprawa zakończona. 

 

Dla potomnych: ten błąd wskazuje na konkretną matę, w tym wypadku na boczne maty z siedziska, które są połączone. 

 

Jak ktoś nie ma VCDS itp to odkręcamy fotel i mierzymy oporność wszystkich 3 mat (nawet nie trzeba zdejmować pokrywy plecków). Czarna wtyczka zaraz obok wiatraczka z chłodzeniem tyłka od maty pleców (chyba 4 przewody i mierzymy 2 grubsze).

 

Od mat siedziska grubsza kremowa wtyczka mniej więcej na środku fotela z 6 przewodami. 2 skrajne pary to zasilanie siedziska i bocznych mat.

 

Jak przepaliły się boczki to mamy 2 wyjścia: naprawa lub wymiana. Na szczęście operacja jest dość łatwa. 

Zdejmujemy plastiki fotela z siedziska, zdejmujemy chyba 4 zapinki (3 małe i 1 długa), podwijamy pokrycie siedziska i mata jest przed nami. 

Kabel łączący maty biegnie pod długą zapinką siedziska z tyłu.

A czy wymiana czy naprawa to już Wasza decyzja. Ja naprawiałem, bo przepalenie miałem w miejscu łączenia kabli z matą i w dodatku z samego brzegu. Jeśli jeszcze raz się przepali to ją wymienię.

 

Numer przykładowy maty bocznej: 4g0963555E lub końcówka D w zależności która strona (wydaje mi się, że to komplet bo są zlutowane razem. 

Edytowane przez golfagn

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...