Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Duże spalanie gazu 16l/100 i dziwne korekty w Audi A4 B7 1.8T BFB


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, może ktoś miał podobny problem i wie gdzie szukać przyczyny, posiadam 1.8t bfb z gazem, auto nie muli, wszystko ok chodzi, ale pali 16 l gazu na 100km. Byłem sprawdzać auto u dwóch gazowników , każdy mówi że wszystko jest ok... zacząłem sprawdzać po swojemu i zauważyłem jedna rzecz, gdy auto chodzi na benzynie korekty długoterminowe i krótkoterminowe są ok, czyli schodzą do zera, gdy tylko przełączę na gaz krótkoterminowo wskakuje na +19/25% i automatycznie po czasie długoterminowe wzrastają do +17/20% a krotkoterminowe schodzą do zera... i skacząc-+ 5%. Już nie wiem gdzie mam szukać problemu, od czego zacząć...Screenshot_20250525_154844.thumb.jpg.1d9ef4a8a3e3575264d1b5bc4892a80a.jpg

20250524_201727.jpg

20250524_201743.jpg

Screenshot_20250525_132626.jpg

Opublikowano

Gaz do regulacji i tyle.

Opublikowano
1 godzinę temu, przem8 napisał(a):

Gaz do regulacji i tyle.

Zaczynam głupiec,  bo dwóch gazowników mówiło że jest wszystko ok, może muszę cały dzień pojeździć na benzynie i oddać go na regulacje.

Opublikowano

Jaka masz instalkę od gazu? Złącze diagnostyczne, odpowiedni program i samemu ustawiaj. Jest masa poradników czym się wzorować i od czego zacząć. Do dzieła ;) 

Opublikowano
32 minuty temu, MlodyGdynia napisał(a):

Zaczynam głupiec,  bo dwóch gazowników mówiło że jest wszystko ok, może muszę cały dzień pojeździć na benzynie i oddać go na regulacje.

Zmień gazowników i poza tym nie ma potrzeby jazdy na benzynie żeby potem gaz ustawiać . Kasowanie błędów kasuje korekty. 

Zobacz sobie przez tą aplikacje jakie masz korekty jeżdżąc na gazie a jakie na pb i sprawa prosta. Jak się gaz reguluje na mapki jak 20 lat temu to nigdy nie będzie dobrze.

Opublikowano
20 minut temu, przem8 napisał(a):

Zmień gazowników i poza tym nie ma potrzeby jazdy na benzynie żeby potem gaz ustawiać . Kasowanie błędów kasuje korekty. 

Zobacz sobie przez tą aplikacje jakie masz korekty jeżdżąc na gazie a jakie na pb i sprawa prosta. Jak się gaz reguluje na mapki jak 20 lat temu to nigdy nie będzie dobrze.

Jak mam na benzynie, dlugoterminowa schodzi prawie do zera, a krótkoterminowa skacze +-5 %, jak tylko przełączę na gaz, krótkoterminowa wskakuje na + 20% i długoterminowa zaczyna isc w górę żeby korygować,  zastanawiałem się też czy to nie problem gdzieś indziej że tyle pali, myślałem żeby zatankować full bak paliwa , walnąć 100km i znowu zatankować żeby zobaczyć ile spali benzyny. Sprawdzałem też przeplywomierz, na jaławym ma 2,5-3,5 , przy 6000 tys ma 135 g/ms.

Opublikowano
2 godziny temu, MlodyGdynia napisał(a):

Sprawdzałem też przeplywomierz, na jaławym ma 2,5-3,5 , przy 6000 tys ma 135 g/ms.

Prawidłowo. Z reszta jakby coś niedomagało to nie byloby korekt koło zera na pb. Lpg do regulacji jak to w 99% takich przypadków. 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...