pacholekck Opublikowano wczoraj o 21:28 Opublikowano wczoraj o 21:28 Cześć, mam audi q7 4m 2016r z USA z fabrycznym wpinanym hakiem holowniczym. Ostatnio miałem potrzebę podpiąć przyczepkę i chciałem zamontować europejskie gniazdo, jednak na kablach dochodzących do gniazda miałem np. wspólny stop i kierunek. Ktoś mi podpowiedział, że muszę zrobić parametryzację modułu 69 i wgrać europejski dataset (podobnie jak zrobiłem z bcm2 dla tylnych lamp). Mam oryginał VCP i wgrałem plik o nazwie q7_ahk_4m0907383d.zdc. Jednak mój moduł ma numer 4m0907383c (końcówka c) i wydaje mi się, że tym zrobiłem problem. Niestety w file managerze nie mam opcji pobrania pliku dla sterownika z końcówką c. Na oryginalnych kodowaniach samochód myśli, że przyczepka jest podłączona, chociaż nie jest (np. wrzucając wsteczny jest wizualizacja przyczepy na ekrenie). Dodatkowo na desce wyświetlają się błędy o prawym i lewym kierunku przyczepy. Co teraz mogę z tym zrobić? Nie zależy mi już na podłączaniu przyczepy, a jedynie na pozbyciu się błędów jak najniższym kosztem. Ja widzę takie opcje: 1. Wgrać dataset do modułu 69 dla poprawnego numeru części. Zakładam, że wtedy będzie tak jak zanim zacząłem kombinować i błędy znikną. Tylko skąd pobrać taki plik .zdc? 2. Kupić moduł z końcówką np. "d", ale on ma już 4 wtyczki, a mój moduł ma tylko 3 (ta czwarta jest chyba do przycisku do składania haka). Nie jestem pewien czy to zadziała z moim wpinanym hakiem, czy nie trzeba dokładać jakieś instalacji itp. Będzie to raczej kosztowne i wolałbym tego uniknąć. 3. Wykodować zupełnie haka, tak jakby auto nie było w niego wyposażone i odpiąć wtyczki od modułu. Próbowałem nawet to zrobić, ale wtedy wiele sterowników sypało błędami zarówno na desce jak i w vcds. Czy jest mi ktoś w stanie coś podpowiedzieć i pomóc? Załączam aktualny auto skan z vcds. Kodowania oryginalne jak przed moimi zmianami, jedynie wgrany błedny dataset do sterownika 69. Z góry dziękuję za pomoc. Log-Q7-138310km.txt
Muskel1 Opublikowano wczoraj o 21:42 Opublikowano wczoraj o 21:42 Zmień region z USA na RoW (resztę świata) w kodowaniu w sterownika przyczepy 69.
pacholekck Opublikowano wczoraj o 21:56 Autor Opublikowano wczoraj o 21:56 Nic to nie zmienia w błędach, załączam skan po zmianie. Wydaje mi się, że to powinienem zrobić na starym oryginalnym datasecie tego sterownika, zamiast wgrywać ten z końcówką "d". Log-Q7-69-RoW.txt
Muskel1 Opublikowano 15 godzin temu Opublikowano 15 godzin temu Sprawdź swoją drogą gniazdo przyczepy aby wykluczyć ram przyczynę. Może mikrostyk "myśli", że wtyczka jest wpięta.
pacholekck Opublikowano 14 godzin temu Autor Opublikowano 14 godzin temu Jeśli na próbę odkręcę gniazdo i wszystkie kabelki zaizoluje, to powinno być ok?
Muskel1 Opublikowano 14 godzin temu Opublikowano 14 godzin temu Po co izolować? Odkręć, sprawdź czy mikrostyk jest ok, czy przewody gdzieś nie są uszkodzone itp.
pacholekck Opublikowano 14 godzin temu Autor Opublikowano 14 godzin temu Chodzi mi o to, że w stanie kiedy nic nie jest podłączone to wszystkie przewody powinny być rozwarte, nic z niczym nie ma zwarcia kiedy wtyczka jest odłączona?
Muskel1 Opublikowano 13 godzin temu Opublikowano 13 godzin temu Jak wypniesz przewody musisz uważać aby nie zrobić zwarcia. Samo wypięcie nie powoduje zwarcia.
pacholekck Opublikowano 11 godzin temu Autor Opublikowano 11 godzin temu (edytowane) Nie widzę żadnego problemu z gniazdem. Wrzucam zdjęcia jak wygląda. Dodatkowo odpiąłem wtyczkę, która idzie do gniazda ze sterownika, ale nic to nie zmienia, samochód twierdzi, że przyczepka jest podpięta. czy ewentualnie jesteś mi w stanie pomóc wykodowac moduł haka, tak żeby nie było błędów w innych sterownikach? Edytowane 11 godzin temu przez pacholekck
Muskel1 Opublikowano 11 godzin temu Opublikowano 11 godzin temu Tam w gnieździe powinien być mikrostyk sygnalizujący wpięcie wtyczki. Możliwe, że to on ma problem.
pacholekck Opublikowano 10 godzin temu Autor Opublikowano 10 godzin temu No właśnie nie widzę nic takiego. Na jakiej zasadzie działa ten mikrostyk? Jest NC czy NO? W sensie jak wypiąłem wiązkę do tego gniazda od modułu i to nie pomogło to chyba nie wina mikrostyku? czy to jest dużo zabawy żeby wykodowac całkowicie ten moduł?
Muskel1 Opublikowano 9 godzin temu Opublikowano 9 godzin temu Najczęściej znajduje się w gnieździe. Rozpoznaje wpiętą wtyczkę, powinien być NO. Masz wpinany hak? Nie wiedziałem, że w tych modelach montowano fabrycznie jeszcze wpinane. Znam tylko rozkładane na przycisk.
Rob@k Opublikowano 9 godzin temu Opublikowano 9 godzin temu Ale tam jest gniazdo 7 pin i może dla tego jest problem.
Muskel1 Opublikowano 8 godzin temu Opublikowano 8 godzin temu Myślę, że nie. W końcu jest tam fabrycznie i nie ma zapisanych błędów żarówek. @pacholekck zmień na próbę kodowanie sterownika 09. Z tego co wiem składane haki muszą w bajcie 13 mieć aktywowany bit 4. U Ciebie tak jest pomimo tego, że hak jest dopinany. Dopinane lub stałe haki powinny mieć raczej aktywowany tylko bit 4 w bajcie 36. Czyli w bajcie 13 deaktywuj bit 4. W bajcie 36 aktywuj bit 4. Zarygluj auto pilotem na 15 min i sprawdź czy działa. Podepnij też przyczepkę na próbę. Jeżeli nie zadziała to deaktywuj 13/4 oraz 36/4. Powinno to wyłączyć obraz podpiętej przyczepki na MMI.
pacholekck Opublikowano 7 godzin temu Autor Opublikowano 7 godzin temu 46 minutes ago, Muskel1 said: Czyli w bajcie 13 deaktywuj bit 4. W bajcie 36 aktywuj bit 4. Na szybko zmieniłem te bity i faktycznie nie ma już obrazu podpiętej przyczepki, jednak po wrzuceniu wstecznego jest informacja o ograniczeniu pomocy przy parkowaniu (jakoś tak). Pojawia się też komunikat o wyłaczonym systemie awaryjnego hamowania i ograniczeniu w działaniu side assist (piszę to z pamięci nie wiem czegoś nie przekręciłem). Ciągle mam błędy o awarii prawego i lewego kierunku w przyczepie. Potestuję to wieczorem bardziej, ale teraz żona musiała zabrać auto. Obawiam się jednak, że kodowania nie załatwią sprawy. Mój moduł jest na rynek amerykański 4m0907383c i ma tylko 3 wtyczki. Moduły europejskie mają 4 wtyczki (czwarta jest do przycisku do rozkładania haka). Dodatkowo w europie jest chyba 13 pin instalacja, u mnie tylko 7 przewodów dochodzi do gniazda przyczepki. Myślę, że bez przywrócenia oryginalnej parametryzacji sterownika 69 nie rozwiąże problemu, ale niestety jak pisałem nie posiadam pliku .zdc dla sterownika 4m0907383c. Ja wgrałem europejski dataset 4m0907383d. Z tego co wiem, Odisem można zrobic kodowanie online i przywrócić sterownik do ustawień fabrycznych, ale Odisa nie mam. Rozważam ewentualnie zupełne wykodowanie haka i odłączenie modułu. Próbowałem już to zrobić, ale namieszałem i miałem sporo błędów w kilku sterownikach więc przywróciłem oryginalne kodowania i założyłem ten temat. Btw. ktoś wie czy VCP ma opcję backupu dataseta? Ja nie znalazłem nic takiego, a na przyszłość by się przydało, żeby uniknąć sytuacji jak teraz.
pacholekck Opublikowano 6 godzin temu Autor Opublikowano 6 godzin temu Że handluje to duże słowo miałem z 5 lat temu a7 2013 i q5 2015 z USA. Teraz mam q7 którym jeżdżę jakiś rok i kupiłem q5 z 2021, które jescze nie jest zarejestrowane. Pomagałeś mi z matrixami w tym q5 w innym temacie. Kupuje, naprawiam, jeżdżę nimi jakiś czas powiedzmy 2 lata i zmieniam na coś innego. Handel kojarzy mi się z zarobkiem, a przy sensownej naprawie i użytkowaniu auta rok czy dwa to ciężko coś na tym zarobić.
Muskel1 Opublikowano 6 godzin temu Opublikowano 6 godzin temu 12 minut temu, pacholekck napisał(a): Pomagałeś mi z matrixami w tym q5 w innym temacie. Wiem i właśnie dlatego pytałem, bo nagle przychodzisz na forum z dwoma autami z USA z problemami. Wygląda mi to na handlarza.
pacholekck Opublikowano 4 godziny temu Autor Opublikowano 4 godziny temu Dopiero teraz odkryłem to forum. Mam wrażenia, że inne polskie fora raczej umarły. Jak jeszcze miałem a7 to pamiętam, że na forum a6klub można było uzyskać dużo pomocy. Q7 jeżdżę od około roku i nie było z nią większych problemów. Raz miałem problem z dachem panoramicznym, pisałem w tym temacie na grupach na fb, ale udało mi się poradzić coś samemu. Teraz wyszło z tym nieszczęsnym hakiem, bo potrzebowałem użyć przyczepki i pomyślałem że uruchomię to. Nie dość że się nie udało to jescze popsułem
Muskel1 Opublikowano 4 godziny temu Opublikowano 4 godziny temu Będziesz pewnie musiał wgrać ODISem Dataset ten co miałeś. VCP nie posiada możliwości zapisywania Backup, przynajmniej nie zapisuje zestawu danych. Można nim zapisać tylko Backup EEPROMu sterownika, lub mapę adaptacji. Całkiwite wykodowanie haka wiąże się z brakiem możliwości jego używania, ale to wiesz sam.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się