Monti Opublikowano 6 godzin temu Opublikowano 6 godzin temu (edytowane) Cześć, wczoraj w tytułowej skodzie pojawił się problem ze skrzynią biegów, a mianowicie auto przestało wrzucać biegi parzyste 1/3/5/7. Nie mam jeszcze odczytu błędów, będę miał możliwość zrobienia dopiero w piątek ale chciałem się dowiedzieć czy nie było na to żadnej akcji serwisowej? Od znajomego dostałem informację, że mechatronika była wadliwa. Dzięki za informacje. VIN: TMBJJ7NS1L8041389 Edytowane 3 godziny temu przez Monti
Muskel1 Opublikowano 4 godziny temu Opublikowano 4 godziny temu Wygląda na uszkodzony sterownik ale należy najpierw zrobić scan błędów. Tutaj masz filmik co najprawdopodobnie jest przyczyną. https://youtu.be/tDMvDitcHaM?si=3xew54RDe3Vm1MGD
Monti Opublikowano 3 godziny temu Autor Opublikowano 3 godziny temu (edytowane) 35 minut temu, Muskel1 napisał(a): Wygląda na uszkodzony sterownik ale należy najpierw zrobić scan błędów. Tutaj masz filmik co najprawdopodobnie jest przyczyną. https://youtu.be/tDMvDitcHaM?si=3xew54RDe3Vm1MGD Dziękuję za film, błędów brak. Co jest dziwne, bo powinno coś wyjść. Dzisiaj auto zostało zdiagnozowane i faktycznie na sprzęgle 1, wartości między rzeczywistymi i wymaganymi nie pokrywają się a ich różnica to 1bar. W skodzie wymiana tego sterownika to koszt 5.5 tysiąca. Problem jest tylko w tym, że żeby go przyjąć na serwis musi być zapisany błąd. EDIT. Poprawiłem główny post, bo brakuje biegów 1/3/5/7. Edytowane 3 godziny temu przez Monti
Muskel1 Opublikowano 3 godziny temu Opublikowano 3 godziny temu Jakie ciśnienie pokazuje na zgaszonym silniku? Wartość ujemną? Ewentualnie wyślij sterownik do naprawy do gości z filmiku.
Monti Opublikowano 3 godziny temu Autor Opublikowano 3 godziny temu 4 minuty temu, Muskel1 napisał(a): A na zegarach masz komunikat jakiś? Na zegarach zapaliła się choinka i komunikat błąd skrzyni biegów. Co do wartości -1 bar to nawet na postoju się pojawia.
Monti Opublikowano 3 godziny temu Autor Opublikowano 3 godziny temu @Muskel1 Chcemy go oddać do serwisu, żeby to zrobili z gwarancją itp. Problem tylko jest taki, że ponoć mają na to TPI, ale musi podjechać auto z aktywnym kodem błędu, żeby mogli wysłać protokół i dopiero mogą zamówić ten sterownik przypisany do danego pojazdu. Ile w tym prawdy? Ciężko stwierdzić.
Muskel1 Opublikowano 3 godziny temu Opublikowano 3 godziny temu Tak jest TPI (dla poszczególnych numerów VIN). Wymieniają wtedy cały sterownik. Za darmo tylko w pojazdach na gwarancji. Po gwarancji musisz zapłacić. Masz auto po gwarancji, więc będzie drogo, dlatego wybrałbym naprawę sterownika na Twoim miejscu
Monti Opublikowano 3 godziny temu Autor Opublikowano 3 godziny temu (edytowane) 6 minut temu, Muskel1 napisał(a): Tak jest TPI (dla poszczególnych numerów VIN). Wymieniają wtedy cały sterownik. Za darmo tylko w pojazdach na gwarancji. Po gwarancji musisz zapłacić. Masz auto po gwarancji, więc będzie drogo, dlatego wybrałbym naprawę sterownika na Twoim miejscu Ja wiem, że po gwarancji. Ojciec chce zrobić w serwisie, z gwarancją 2 letnia itp. Tylko nie chcą nas przyjąć bo nie ma w sterowniku zapisanego błędu... Musi jeździć i czekać aż się zapali i dopiero wtedy może jechać i zaczną działać... Bez sensu totalnie... EDIT. Nigdy tego nie wyciągaliśmy, nie mamy też aktualnie możliwości zdemontowania tego, ze względów zdrowotnych. Edytowane 3 godziny temu przez Monti
Muskel1 Opublikowano 3 godziny temu Opublikowano 3 godziny temu 3 minuty temu, Monti napisał(a): Musi jeździć i czekać aż się zapali i dopiero wtedy może jechać i zaczną działać... Bez sensu totalnie... Dokładnie. Jak błąd wystąpi kilka razy powinien zostać zapisany w sterowniku. 3 minuty temu, Monti napisał(a): dopiero wtedy może jechać i zaczną działać... Bez sensu totalnie... Takie mają wymogi i procedury producenta i muszą się tego trzymać.
Muskel1 Opublikowano 3 godziny temu Opublikowano 3 godziny temu Podepnij za kilka dni VCDS i sprawdź.
Monti Opublikowano 3 godziny temu Autor Opublikowano 3 godziny temu 1 minutę temu, Muskel1 napisał(a): Dokładnie. Jak błąd wystąpi kilka razy powinien zostać zapisany w sterowniku. Takie mają wymogi i procedury producenta i muszą się tego trzymać. Nawet jak bym chciał kupić na swoją odpowiedzialność sterownik i żeby mi wymienili to nie zrobią tego bo nie mają możliwości 😅
Muskel1 Opublikowano 3 godziny temu Opublikowano 3 godziny temu No nie, bo muszą na to udzielić gwarancji a producent nie wyrazi na to zgody jeżeli sterownik nie jest nowy z ASO.
Monti Opublikowano 3 godziny temu Autor Opublikowano 3 godziny temu Teraz, Muskel1 napisał(a): No nie, bo muszą na to udzielić gwarancji a producent nie wyrazi na to zgody jeżeli sterownik nie jest nowy z ASO. Ale tutaj chodzi o zakup nowego w ASO. Chciałem kupić na swoja odpowiedzialność razem z wymianą w serwisie. Problem w tym, że nie chcą tego zrobić. Bez protokołów i błędu nie będą w stanie zamówić sterownika prekodowanego. Już nawet w tą strone próbuję.
Muskel1 Opublikowano 2 godziny temu Opublikowano 2 godziny temu No nie. Muszą w się trzymać wytycznych.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się