Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak kalibracji / nastaw podstawowych rolety oraz dachu panoramicznego w Audi Q7 4M


Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez Muskel1,

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

@Muskel1

 

Masz na myśli że komunikat jaki powinien być to "zakończone" a nie "zatrzymane"?

 

Przy wcześniejszym użyciu obd11 również pokazywał się komunikat "zatrzymane".

 

Obserwowałem parametry podczas nastaw to temperatura silnika nie przekroczyła 74stC.

 

Jak robiłem cofanie nastaw podstawowych to również miałem komunikat "zatrzymane" a mimo to nastawy zostały usunięte bo nie mogłem już sterować roletą oraz dachem.

 

Gdzie ewentualnie szukać przyczyny?

Edytowane przez Krystian_13
Opublikowano

No ale co się dzieje, gdy wykonasz czynność kalibracji, którą opisałem bez narzędzia diadnostycznego?

Czyli włączasz zapłon i przytrzymujesz przycisk zamknięcia dachu w pozycji "zamknij" przez 10-20 sek.? Powinna rozpocząć się kalibracja, czyli dach powinien otworzyć się i zamknąć. Ty trzymasz oczywiście cały czas przycisk w pozycji "zamknij".

Opublikowano
Godzinę temu, Muskel1 napisał(a):

No ale co się dzieje, gdy wykonasz czynność kalibracji, którą opisałem bez narzędzia diadnostycznego?

Czyli włączasz zapłon i przytrzymujesz przycisk zamknięcia dachu w pozycji "zamknij" przez 10-20 sek.? Powinna rozpocząć się kalibracja, czyli dach powinien otworzyć się i zamknąć. Ty trzymasz oczywiście cały czas przycisk w pozycji "zamknij".

 

Tak właśnie próbowałem robić bez narzędzia diagnostycznego.

 

Włączam zapłon, przytrzymuję przycisk dachu panoramicznego maksymalnie w kierunku zamykania przez czas 30s i nie ma kompletnie żadnej reakcji.

 

W przypadku rolety przytrzymanie kończy się że procedura rusza na ułamek sekundy i nic później się nie dzieje.

 

W momencie jak rozpocznę procedurę przy użyciu narzędzia diagnostycznego procedura rusza bez problemu. Dach oraz roleta jedzie maksymalnie do pozycji otwarcia, a następnie wraca do pozycji zamknięcia. Nie ma po drodze żadnych mechanicznych zacięć. Cała operacja kończy się komunikatem zatrzymano, zarówno w przypadku rolety jak i dachu. Po tej operacji wszystko działa jak trzeba. Dach oraz roletę można otworzyć w sposób komfortowy. Działa również opcja domykania oraz otwierania dachu łącznie z szybami. Nie można tylko wykasować błędów.

Opublikowano

Hmm. Z jakiegoś powodu nie chce zatwierdzić przeprowadzenia kalibracji.

 

Masz gdzieś stary auto-scan zapisany? Jak kupiłeś auto?

Opublikowano
53 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

Hmm. Z jakiegoś powodu nie chce zatwierdzić przeprowadzenia kalibracji.

 

Masz gdzieś stary auto-scan zapisany? Jak kupiłeś auto?

Załączam scan z października 2024

Log-DWR7018S-WAUZZZ4MXGD065548-119761km.txt

Opublikowano

Kiedy przeprowadziłeś ostatni raz kalibrację?

Opublikowano
3 godziny temu, Muskel1 napisał(a):

Kiedy przeprowadziłeś ostatni raz kalibrację?

Wczoraj o 18:45.

 

Następnie napisałem post ze zdjęciami.

Opublikowano

To spróbuj teraz tylko wykasować błędy. Zaraz po kalibracji nie da się ich wykasować.

Opublikowano
Godzinę temu, Muskel1 napisał(a):

To spróbuj teraz tylko wykasować błędy. Zaraz po kalibracji nie da się ich wykasować.

Spróbuję jutro i dam zać.

Opublikowano

Jeżeli nie da rady, to miałbym jeszcze jeden pomysł. Na scanie widziałem, że zmieniony został kod warsztatu w sterowniku dachu. Można spróbować przywrócić kod warsztatu na pierwotny (z Ingolstadt), zmienić kodowanie, zapisać, zmienić ponownie na właściwe, tak aby zostało ono zapisane w sterowniku z kodem warsztatu i wtedy próbować z nastawami i kasowaniem błędów po uśpieniu sterowników. 

 

Niektóre sterowniki mają właśnie problem jeżeli kod warsztatu się nie zgadza. 

Opublikowano
14 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Jeżeli nie da rady, to miałbym jeszcze jeden pomysł. Na scanie widziałem, że zmieniony został kod warsztatu w sterowniku dachu. Można spróbować przywrócić kod warsztatu na pierwotny (z Ingolstadt), zmienić kodowanie, zapisać, zmienić ponownie na właściwe, tak aby zostało ono zapisane w sterowniku z kodem warsztatu i wtedy próbować z nastawami i kasowaniem błędów po uśpieniu sterowników. 

 

Niektóre sterowniki mają właśnie problem jeżeli kod warsztatu się nie zgadza. 

 

Odezwę się jutro czy coś udało się osiągnąć.

 

Jeżeli dalej bez zmian wtedy spróbuję twój sposób zmiany warsztatu. 

 

 

Opublikowano
10 godzin temu, Muskel1 napisał(a):

Jeżeli nie da rady, to miałbym jeszcze jeden pomysł. Na scanie widziałem, że zmieniony został kod warsztatu w sterowniku dachu. Można spróbować przywrócić kod warsztatu na pierwotny (z Ingolstadt), zmienić kodowanie, zapisać, zmienić ponownie na właściwe, tak aby zostało ono zapisane w sterowniku z kodem warsztatu i wtedy próbować z nastawami i kasowaniem błędów po uśpieniu sterowników. 

 

Niektóre sterowniki mają właśnie problem jeżeli kod warsztatu się nie zgadza. 

 

Odczytałem dzisiaj błędy co prawda za pomocą OBD11, ale w dalszym ciągu są i wracają po próbie usunięcia.

 

Dodatkowo pojawił się błąd związany z przyciskiem odsuwanego dachu ale jest już nieaktywny. Być może przez to nie można wykonać kalibracji z kabiny.

Opublikowano
45 minut temu, Krystian_13 napisał(a):

po próbie usunięcia.

 

Dodatkowo pojawił się błąd związany z przyciskiem odsuwanego dachu

O jakiej treści?

Opublikowano
16 minut temu, Muskel1 napisał(a):

O jakiej treści?

 

Screenshot_20250722_062549_OBDeleven.thumb.jpg.156fda9ef6fac77a4400fb2e8439ec9f.jpg

Opublikowano

Mechaniczna usterka nie jest źle. Posadziło błąd bo przycisk trzymałeś cały czas. Sterowniki myślał, że się zablokował.

Opublikowano (edytowane)
57 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Mechaniczna usterka nie jest źle. Posadziło błąd bo przycisk trzymałeś cały czas. Sterowniki myślał, że się zablokował.

 

W dniu dzisiejszym spróbuje wykonać próbę zmiany WSC. 

 

Czy podczas zmiany wpisać fizycznie tak jak w innych sterownikach tzn: WSC 31414 790 00001, czy wpisać wartość domyślną w formie: WSC 00000 000 00000?

 

Sprawdziłem jeszcze pozostałe sterowniki:

 

WSC 31414 790 00001 mam w: 01, 02, 03, 06, 08, 15, 19, 28, 3C, 42, 44, 47, 50, 52, 57, 69, 6C, 6D, 74, 82, A5, BB, BC, CB, 

WSC 00000 000 00000 mam w: 4E, 5E, CF, D6, D7,

WSC 12345 123 61029 mam w: 09, 17, 36, 46, 5F, 84, CA, 

Edytowane przez Krystian_13
Opublikowano
14 minut temu, Krystian_13 napisał(a):

Czy podczas zmiany wpisać fizycznie tak jak w innych sterownikach tzn: WSC 31414 790 00001,

Tak.

 

Wiesz jak to zrobić?

Opublikowano (edytowane)
27 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Tak.

 

Wiesz jak to zrobić?

 

Możesz mi po krótce opisać?

 

Dodatkowo edytowałem post wyżej i opisałam w jakich modułach mam różne WSC.

Edytowane przez Krystian_13
  • Rozwiązanie
Opublikowano (edytowane)

Wpisz WSC 31414 790 00001, bo taki masz na pierwotnym scanie z października.

 

 

 

Zmiana WSC:

 

Podepnij i uruchom VCDS (możesz przeprowadzić w domu bez konieczności podpięcia do auta. Po prostu kabel do portu USB wystarczy).

 

Na głównym oknie najedź myszką w lewym górnym rogu na ikonkę VCDS i kliknij prawym przyciskiem myszki.

Screenshot(563).png.f223cf59ade8c051e4165a789c2f9b2c.png

Z otwartej listy wybierz "Skasuj plik konfiguracyjny i zamknij".

 

Screenshot(564).png.3dd2fcf8815bd35ea210e4cde1dbb4df.png

 

Pojawi się informacja o skasowani piku i ustawień. Potwierdzasz klikając na "Tak", program zostanie zamknięty.

Screenshot(565).png.ae6038d0dc24cb6dc27b9f1a39a20102.png

 

 

Wystartuj na nowo VCDS.

Będzie trzeba go na nowo skonfigurować.

Kliknij na "Ustawienia", następnie zaznacz port USB, następnie na "Test połączenia". Na koniec "Zapisz"

Screenshot(566).png.09a77ee430587b92dfc577910a07a1fa.png

Screenshot(568).png.907d2deab5263786f124a0161ec60821.png

Screenshot(569).png.ec3aa21df620949dad3bba66cf9bf0e2.png

 

Kliknij ponownie na "Ustawienia" i wybierz zakładkę"Identyfikacja interfejsu i użytkownika"

Screenshot(570).png.483ee7ef0025ee4ef9fe0b18a3b68d72.png

 

Teraz wprowadzasz numer WSC, następnie zapisujesz go. Pojawi się okno z informacja, że numer WSC zostanie zaktualizowany po ponownym uruchomieniu programu. Klikasz na "OK".

Screenshot(571).png.e23e4a4b7a7b557b9d3e4db97c43feff.png

Screenshot(572).png.59f97c4bc0c684fcaa10ea02101290fb.png

 

 

Jeżeli wszystko przebiegło dobrze, powinieneś mieć po ponownym sprawdzeniu klikając na "Ustawienia"-> zakładkę "Identyfikacja interfejsu i użytkownika"- widoczny zmieniony numer WSC (na szaro).

 

Screenshot(573).png.3f63f6a8a71dcdaa29cdf6b2b3539d88.png

 

Tyle odnosnie zmiany numeru WSC.

 

 

 

Teraz wykonaj następujące czynności (za pomocą VCDS):
Połącz się z autem (tylko na zapłonie- silnik zgaszony)

Wejdź w sterownik dachu CA, następnie w długie kodowania.

Wejdź w bajt 3 i wybierz z listy wariantów A4 8WH, następnie zamknij zatwierdzając.

 

Screenshot(558).png.8760ee8f6df2f14a725db85566a9dc90.png

Screenshot(559).png.3bb75afd52f2c999763367fb51cbad94.png

 

Rozłącz się, wyłącz zapłon, zarygluj auto pilotem na 15 min.

 

Odrygluj auto, włącz zapłon, połącz się z VCDS, wejdź w sterownik dachu, długie kodowania, bajt 3 i zmień wariant pojazdu na Q7 następnie zamknij zatwierdzając.

Screenshot(560).png.732e7a82b355b1d8990d2b8e1ed8f0e9.png

Screenshot(561).png.11a28465318e01d1b8b956d54ed7a1f5.png

 

Rozłącz się, wyłącz zapłon, zarygluj auto pilotem na 15 min.

 

Odrygluj auto, włącz zapłon, połącz się z VCDS, wejdź w sterownik dachu, przeprowadź nastawy podstawowe. Po nastawach sprawdź, czy da się wykasować błędy. Jeżeli nie, to znowu zaryglowanie i 15 min. przerwy.

 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano
19 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Wpisz WSC 31414 790 00001, bo taki masz na pierwotnym scanie z października.

 

 

 

Zmiana WSC:

 

Podepnij i uruchom VCDS (możesz przeprowadzić w domu bez konieczności podpięcia do auta. Po prostu kabel do portu USB wystarczy).

 

Na głównym oknie najedź myszką w lewym górnym rogu na ikonkę VCDS i kliknij prawym przyciskiem myszki.

Screenshot(563).png.f223cf59ade8c051e4165a789c2f9b2c.png

Z otwartej listy wybierz "Skasuj plik konfiguracyjny i zamknij".

 

Screenshot(564).png.3dd2fcf8815bd35ea210e4cde1dbb4df.png

 

Pojawi się informacja o skasowani piku i ustawień. Potwierdzasz klikając na "Tak", program zostanie zamknięty.

Screenshot(565).png.ae6038d0dc24cb6dc27b9f1a39a20102.png

 

 

Wystartuj na nowo VCDS.

Będzie trzeba go na nowo skonfigurować.

Kliknij na "Ustawienia", następnie zaznacz port USB, następnie na "Test połączenia". Na koniec "Zapisz"

Screenshot(566).png.09a77ee430587b92dfc577910a07a1fa.png

Screenshot(568).png.907d2deab5263786f124a0161ec60821.png

Screenshot(569).png.ec3aa21df620949dad3bba66cf9bf0e2.png

 

Kliknij ponownie na "Ustawienia" i wybierz zakładkę"Identyfikacja interfejsu i użytkownika"

Screenshot(570).png.483ee7ef0025ee4ef9fe0b18a3b68d72.png

 

Teraz wprowadzasz numer WSC, następnie zapisujesz go. Pojawi się okno z informacja, że numer WSC zostanie zaktualizowany po ponownym uruchomieniu programu. Klikasz na "OK".

Screenshot(571).png.e23e4a4b7a7b557b9d3e4db97c43feff.png

Screenshot(572).png.59f97c4bc0c684fcaa10ea02101290fb.png

 

 

Jeżeli wszystko przebiegło dobrze, powinieneś mieć po ponownym sprawdzeniu klikając na "Ustawienia"-> zakładkę "Identyfikacja interfejsu i użytkownika"- widoczny zmieniony numer WSC (na szaro).

 

Screenshot(573).png.3f63f6a8a71dcdaa29cdf6b2b3539d88.png

 

Tyle odnosnie zmiany numeru WSC.

 

 

 

Teraz wykonaj następujące czynności (za pomocą VCDS):
Połącz się z autem (tylko na zapłonie- silnik zgaszony)

Wejdź w sterownik dachu CA, następnie w długie kodowania.

Wejdź w bajt 3 i wybierz z listy wariantów A4 8WH, następnie zamknij zatwierdzając.

 

Screenshot(558).png.8760ee8f6df2f14a725db85566a9dc90.png

Screenshot(559).png.3bb75afd52f2c999763367fb51cbad94.png

 

Rozłącz się, wyłącz zapłon, zarygluj auto pilotem na 15 min.

 

Odrygluj auto, włącz zapłon, połącz się z VCDS, wejdź w sterownik dachu, długie kodowania, bajt 3 i zmień wariant pojazdu na Q7 następnie zamknij zatwierdzając.

Screenshot(560).png.732e7a82b355b1d8990d2b8e1ed8f0e9.png

Screenshot(561).png.11a28465318e01d1b8b956d54ed7a1f5.png

 

Rozłącz się, wyłącz zapłon, zarygluj auto pilotem na 15 min.

 

Odrygluj auto, włącz zapłon, połącz się z VCDS, wejdź w sterownik dachu, przeprowadź nastawy podstawowe. Po nastawach sprawdź, czy da się wykasować błędy. Jeżeli nie, to znowu zaryglowanie i 15 min. przerwy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dziękuję za wyczerpujący opis.

 

Czy przed wykonaniem nastaw wykonać cofnięcie poprzednich?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...