Mateusz 2115 Opublikowano wczoraj o 17:33 Opublikowano wczoraj o 17:33 Witam Mam problem odnośnie silniczka sterującego klapami nawiewu ciepłe/zimne od strony lewej . Kod błędu to 01809 - silnik nastawczy klapy temperatury ; lewy (V158) 41-00 Zablokowany lub bez napięcia. I faktycznie się zablokował i cały czas leciało gorące powietrze niezależnie od ustawienia na climatronic .Wymieniłem ten silniczek na jakiś zamiennik no i niby działa tylko że na odwrót jak jest na LOW to grzeje na HI leci powietrze z klimy 😅 Nie wiem czy dobrze zrobiłem kupując zamiennik ale oryginału nówki juz nie kupię bo nie ma i też nie wiem czy warto ryzykować w używane z stronek . Stary mój oryginalny silniczek już się nie nadaje też dodam . I nie wiem co zrobiłem nie tak ,robiłem adaptację tego zamiennika i nastawy podstawowe, wszystko hulało ale weekend jest taki że działa odwrotnie . Może przy montażu źle założyłem ramie czy coś. Dajcie znać 🥲
P.Wiśnia Opublikowano 23 godziny temu Opublikowano 23 godziny temu Pewnie chińczyk ma odwrócone działanie. Ewentualnie kupiłeś silniczek na prawą stronę a nie na lewą, ma on odwrócone działanie w stosunku do tego po lewej. Z tego co kojarzę to ten z prawej ma krótszą dźwigienkę, ale pewnie założyć się da tylko nie będzie pracował w pełnym zakresie. Dla potwierdzenia podeślij zdjęcie. Silniczek lewy: 8E1 820 511 Silniczek prawy: 8E1 820 511A
jmk Opublikowano 4 godziny temu Opublikowano 4 godziny temu Na allegro można kupić same silniczki do tym nastawników. Kiedyś kupiłem i wymieniłem, do tego czyszczenie potencjometra i działa.
Mateusz 2115 Opublikowano 3 godziny temu Autor Opublikowano 3 godziny temu 20 godzin temu, P.Wiśnia napisał(a): Pewnie chińczyk ma odwrócone działanie. Ewentualnie kupiłeś silniczek na prawą stronę a nie na lewą, ma on odwrócone działanie w stosunku do tego po lewej. Z tego co kojarzę to ten z prawej ma krótszą dźwigienkę, ale pewnie założyć się da tylko nie będzie pracował w pełnym zakresie. Dla potwierdzenia podeślij zdjęcie. Silniczek lewy: 8E1 820 511 Silniczek prawy: 8E1 820 511A Jestem pewien że zamówiłem silniczek na dobrą stronę .Ewentualnie producent zamiennika wprowadza ludzi w błąd .Szukałem silniczka po tym numerze 8E1 820 511 . Nie jestem w stanie narazie podesłać zdjęcia tego zamiennika bo jest zamontowany w aucie . Na chwilę obecną będę tak jeździł bo niby działa tylko że jak chce dać grzanie na stronę kierowcy tu ustawiam na 18 stopni i grzeje jak na HI . Czekam teraz aż przyjdzie mi używany silniczek ,jeśli będzie z nim ok to montuję go jak nie to wymienię potencjometr i go wyczyszczę i się okaże . Podsyłam fotkę zamówionej części . Napisz mi czy przy montażu ważne jest ustawienie odpowiednio klapy nawiewu czy to jest bez znaczenia i silnik sam ustawi klapy w odpowiedniej pozycji podczas adaptacji
Mateusz 2115 Opublikowano 3 godziny temu Autor Opublikowano 3 godziny temu 56 minut temu, jmk napisał(a): Na allegro można kupić same silniczki do tym nastawników. Kiedyś kupiłem i wymieniłem, do tego czyszczenie potencjometra i działa. Czym czyściłeś ? Rozbierałeś cały silniczek na części pierwsze ? Nie rozregulujesz w ten sposób silniczka ?
jmk Opublikowano 1 godzinę temu Opublikowano 1 godzinę temu (edytowane) Sam silniczek wymieniłem, a czyściłem potencjometr kontaktem w spreju. Rozebrać i poskładać go tak samo nie jest trudne. Gdzieś na forum jest instrukcja i zdjęcia wnętrza. Edytowane 1 godzinę temu przez jmk
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się