Simon Opublikowano 9 Kwietnia 2007 Opublikowano 9 Kwietnia 2007 Mam pytanie przy nabijaniu klimy która była nieszczelna olej prawdopodobnie został w środku i nie da się ocenić ile go było więc dodali mi 50g.I stąd moje pytanie: -czy jeśli już jest teraz klima z olejem to można ściągnąć cały środek razem z olejem i ocenić ile tego środka jest i ile oleju? -czy ilość oleju robi dużą różnicę?u nas powinno być 650+50g tak?(naklaejka) z góry dzięki za odpowiedzi.
Gość Iceman Opublikowano 9 Kwietnia 2007 Opublikowano 9 Kwietnia 2007 czy ilość oleju robi dużą różnicę?u nas powinno być 650+50g tak?(naklaejka to jest ilosc czynika w układzie klimatyzacji a co do oleju dolewa sie profilaktycznie 50 ml przy pustym układzie(braku czynnika ) :biggrin:
Simon Opublikowano 9 Kwietnia 2007 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2007 A można ściągnąć ten olej razem z R134 i ocenić ile go jest? Jakie jest ciśnienie tego środka w klimie?
Luqas26 Opublikowano 9 Kwietnia 2007 Opublikowano 9 Kwietnia 2007 Podczas ściągania czynnika stacją odzysku część oleju też da rade odzyskać ale różnie jest z jego ilością. Około 50 ml podczas napełniania trzeba dodać tą samą ilość oleju. na ogół jeżeli układ jest szczelny i czynnik nie uleciał nie ma potrzeby go wymieniać no chyba że ktoś bardzo tego chce. Najczęściej przyczyną zatarcia sprężarek jest nie to że olej nie jest zmieniany, lecz gdy mamy nieszczelny układ i dostanie się do niego jakiś syf lub jazda przy zbyt niskim ciśnieniu czynnika. Wtedy presostat niskiego nie będzie jeszcze wyłączał sprężarki ale olej nie będzie wędrował po układzie prawidłowo i sprężarka będzie słabo smarowana.
Gość Iceman Opublikowano 9 Kwietnia 2007 Opublikowano 9 Kwietnia 2007 Podczas ściągania czynnika stacją odzysku część oleju też da rade odzyskać ale różnie jest z jego ilością. Około 50 ml podczas napełniania trzeba dodać tą samą ilość oleju. na ogół jeżeli układ jest szczelny i czynnik nie uleciał nie ma potrzeby go wymieniać no chyba że ktoś bardzo tego chce. Najczęściej przyczyną zatarcia sprężarek jest nie to że olej nie jest zmieniany, lecz gdy mamy nieszczelny układ i dostanie się do niego jakiś syf lub jazda przy zbyt niskim ciśnieniu czynnika. Wtedy presostat niskiego nie będzie jeszcze wyłączał sprężarki ale olej nie będzie wędrował po układzie prawidłowo i sprężarka będzie słabo smarowana. regenerujecie spreżarki przyczyną zatarcia sprężarki jest w 90% jej zużycie
Luqas26 Opublikowano 9 Kwietnia 2007 Opublikowano 9 Kwietnia 2007 Masz rację 90% uszkodzeń to zużycie. Ale założe się że niejednokrotnie przy otwieraniu sprężarki do np. uszczelnienia widziałes że nawet 10-letnie wyglądają jak nowe. Nie zajmujemy się regeneracją, ewentualnie uszczelnieniami. Do regeneracji oddajemy do firmy w Poznaniu, ale najczęściej kupujemy drugą po regeneracji a starą oddajemy w rozliczeniu.
Simon Opublikowano 9 Kwietnia 2007 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2007 Można u mnie ocenić w jakim jest stanie czy jest uszczelniona prawidłowo - czysta?Mam też osłonę pod silnikiem... Gość który mi nabijał klimę mówi że "ładnie chłodzi" i że sprężarka musi być w dobrym stanie....mógł tak to stwierdzić? Czyli z tym olejem mam spokój dolali mi profilaktycznie 50ml
Gość Iceman Opublikowano 9 Kwietnia 2007 Opublikowano 9 Kwietnia 2007 niejednokrotnie przy otwieraniu sprężarki do np. uszczelnienia widziałes że nawet 10-letnie wyglądają jak nowe no wyglądaja ale tylko wtedy jak jest w nich wszystko ok ostatnio kilku miesieczne spręzarki robiliśmy i nadawały sie do śmietnika jeden tłok sie wycierał i przepuszczał ciśnienie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się