Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADP] Wymiana przedniego łożyska


jacol73

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich serdecznie

przeglądam posty już od 2 godzin i nie mogę odszukać dokładnego opisu wymiany przedniego łożyska (najlepiej ze zdjęciami),może nikt tego jeszcze nie opisywał,lub samemu nie warto się za to zabierać,

miałem zamiar zrobić to dziś sam, ale udało mi się odkręcić tylko koło,tarczę...i na tym koniec.popatrzyłem i złożyłem z powrotem.proszę o porady!!!!!!!!!łożysko zakupione,prasa do wcisku też się znajdzie tylko ten demontaż,pozdrawiam i cierpliwie czekam na pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. wyciągniecie czujnika ABS

2. odkręcenie głównej śruby koła

3. odkrecenie zacisku razem jarzmem

4. wymontowanie zwrotnicy

5. wybicie piasty koła

6. wyprasowanie łozyska

7. wprasowanie nowego łożyska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

śrubę od piasty dobrze jest popuścić jak auto stoi na kołach,

kabel od czujnika abs będziesz musiał wyciągnąć ze zwrotnicy,

wymontowanie zwrotnicy to odkręcenie wahaczy górnych i dolnych,

gdy zwrotnica w ręku trzeba wybić łożysko i wprasować nowe.

Ci którzy nie mają prasy: łożysko wbijać tylko na prasie , gdy wbijesz źle to zrobisz trochę kilometrów i finisz,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemem moze być wyjęcie samej zwrotnicy - górne wahacze wyjdą same po wyjęciu śruby mocującej, z dolnymi niestety zawsze jest większy problem. Ale widziałem w warsztacie jak magik poradził sobie bez ściągaczy - po odkręceniu nakrętek mocujących wahacze, przyłożył do zwrotnicy na dole (tam gdzie siedzą końcówki wahaczy) z jednej strony spory młotek a z drugiej podobnym uderzył (wystarczył raz) potem odwrotnie i.... końcówki wahaczy wyszły gładko ze zwrotnicy. powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik wyciągniesz spokojnie ręką

ale wczesniej go odepnij i wyciągnij kabel ze zwrotnicy

mozesz go uszkodzic podczas wymiany łozyska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie,udało się !!! oczywiście dzięki Waszym podpowiedziom.końcówki wahaczy zeszły bez większego problemu,łożysko wy. i wciśnięte profesjonalnie na prasie,całość

operacji z małymi przerwami trwała niecałe 3h, a ja dzień wcześniej modliłem się nad tym pół dnia jak się do tego zabrać,śmiać mi się z tego chce- jeszcze raz wielkie dzięki!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :hi:

Sorry, że tak odkopuje ten temat, ale zabieram się za wymianę łożyska (prawy przód) i ma parę pytań:

1. trzeba mieć jakiś specjalny smar do łożysk?

2. wszystkie śruby da sie z powrotem przykręcić? Bo gdzieś słyszałem że jakaś śruba jest jednorazowa...??

Z góry dzięki :notworthy:

i pozdrawiam użytkowników :a4fan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :hi:

Sorry, że tak odkopuje ten temat, ale zabieram się za wymianę łożyska (prawy przód) i ma parę pytań:

1. trzeba mieć jakiś specjalny smar do łożysk?

2. wszystkie śruby da sie z powrotem przykręcić? Bo gdzieś słyszałem że jakaś śruba jest jednorazowa...??

Z góry dzięki :notworthy:

i pozdrawiam użytkowników :a4fan:

łożysko już posiada w sobie smar, śruby powinno się wymienić na nowe

z łożyskiem tak jak pisze poprzednik..ale nic sie nie stanie jak śrub nie wymienisz :wink4:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...