Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Co to za czujnik?


Gość Kaziu_Wichura

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Kaziu_Wichura

Przepraszam za zdjęcie nie przedstawiające dokładnie tego czujnika. Niestety nie mam w tej chwili żadnych zdjęć na kompie więc musiałem się poratować takim znalezionym w necie.

Otóż interesuje mnie czujnik znajdujący się w polu zaznaczonym na fotce. Jest on widoczny od razu po zdjęciu osłony listwy wtryskowej (przy osłonie rozrządu). Jest koloru czarnego.

Interesuje mnie to ponieważ ostatnio zauważyłem, że jest zażygany olejem (oczywiście oczyściłem go ładnie).

silnik.jpg

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyżby chodziło ci o czujnik pozycji wałka rozrządu? Czyli sławny czujnik Halla. Pewnie jest pod nim o-ringi popuszcza olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kaziu_Wichura
Czyżby chodziło ci o czujnik pozycji wałka rozrządu?

no jego umiejscowienie wskazuje na to, że to właśnie ten czujnik. Tak myślałem.

Jakie mogą być objawy awarii tego czujnika? Tak na zapas się pytam. Olej się nie dostał do pinów. Obudowa była po prostu zażygana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakby ten czujnik byl uszkodzony to w ogole bys nie odpalil auta. tak mi sie wydaje..

No niezupełnie. Tak było w starych konstrukcjach, nowsze wersje Motronica i praktycznie wszystkie silniki BMW pracują z zepsutym czujnikiem Halla.

System przechodzi wtedy z wtrysku sekwencyjnego na wtrysk grupowy, czyli iskra i otwarcie wtryskiwaczy jest podczas każdego obrotu wału na raz dla wszystkich cylindrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kaziu_Wichura
No niezupełnie. Tak było w starych konstrukcjach, nowsze wersje Motronica i praktycznie wszystkie silniki BMW pracują z zepsutym czujnikiem Halla.

System przechodzi wtedy z wtrysku sekwencyjnego na wtrysk grupowy, czyli iskra i otwarcie wtryskiwaczy jest podczas każdego obrotu wału na raz dla wszystkich cylindrów.

ty masz niesamowity łep to tego, że tak powiem :wink: gratuluję wiedzy!

A jeszcze jakbyś powiedział mi czy z tym błędem mieszanki mam rację czy nie :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz LPG, to mogą ci takie błędy wyskakiwać. Śmierdzi mi tu źle skalibrowaną instalacją LPG!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kaziu_Wichura
Śmierdzi mi tu źle skalibrowaną instalacją LPG

dobrze jest skalibrowana bo wcześniej tego nie było a nic przy niej nie ruszałem. Na benzynie też się tak dzieje. Jestem przekonany, że to przepływka umarła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kaziu_Wichura
No raczej niewiele ma to wspólnego z błędem mieszanki.

ok dzięki bardzo.

Dodam, że olej nie wypływa narazie. Jest sucho i czysto. Może to jakieś pozostałości po dawnej usterce, bo on już odkąd mam A4 był taki zażygany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...