[B5 AFN] Obrotomierz nie działa

    11 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam wszystkich :).

    Na wstępie chciałem powiedzieć, iż czytałem kilka postów związanych z obrotomierzem, ale nie spotkałem się dokładnie z takim problemem jak mój.

    A wiec dziś nagle przestał działać obrotomierz nawet nie zauważyłem, kiedy ale na pewno dziś. Pozostałe funkcje działają prawidłowo tzn. prędkościomierz kontrolki no dosłownie wszystko oprócz obrotomierza.

    Wskazówka się nie rusza tak jakby cały czas był wyłączony silnik.

    Dodam, że sprawdziłem wtyczki z tyłu licznika, aby wykluczyć poluzowanie się ich oraz sprawdziłem bezpieczniki numer 5 tak mi się wydaje, że one są odpowiedzialne za to w każdym razie jest ok. a obrotomierz nie działa, co może być przyczyną.

    Bardzo proszę o pomoc :confused4:.

    Pozdrawiam Tomasz

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Podłączałeś VAGa i sprawdzałeś elektrykę ? :cool1:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Na początek zrób VAG-iem test licznika... może masz jakiś zimny lut w zegarach, a może ...... .Na początek VAG i zobaczy czy działa obrotomierz.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    A gdzie to mogę zrobić na stacji diagnostycznej?

    Sorry ale jest zielony w tym bo to pierwszy mój samochód a nigdy sie nie interesowałem takimi sprawami.

    A czy ładowanie jest- (nie bardzo rozumiem)wydaje mi się że wszystko jest ok :mysli:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Z tego co wiem obrotomierz dostaje sygnał z alternatora. Dlatego pytałem czy jest ładowanie

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    A nie z czujnika na wale ?? Dziś jest już późno, ale jutro z ciekawości odepnę ten trzeci kabelek i zobaczę, czy obrotomierz będzie nadal chodził, chyba, że już to robiłeś "Jacekm" i masz pewność ??

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    W Audi nie robiłem. Robiłem w T4. Jak padło ładowanie to obrotomierz też. Po usunięciu usterki w altku obroty wróciły.

    Nie jestem jednak pewien jak jest w Audi

    Tak jak Koledzy radzili wyżej, podepnij VAG-a to może coś podpowie[br]Dopisany: 09 Czerwiec 2009, 12:44_________________________________________________Poszperałem troszkę w sieci i sygnał raczej nie idzie z altka tylko z ecu. Skąd dane ma ecu to już nie doczytałem :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    To po co jest ten trzeci kabelek w altku ?? :confused4:

    A sygnał obrotomierza ECU może brać z czujnika na wale...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Kolego jakbyś miał uszkodzony czujnik na wale to autko by nie odpaliło, wiec ten masz w porządku. Dyskusja zeszła na nieco inny tor ... urcze dzisiaj nie miałem chwili, ale jutro na bank odepne kabel z alternatora i powiem co wyszło.

    Wg mnie usterka leży gdzies w liczniku... poszukaj kogos z okolicy i podepnij VAG, jak zegary wystartują i przejdą test to bedziemy sie dalej martwic ....

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się


    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy