Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJL] Proszę o ocenę logów


Grzegorz76

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Proszę o analizę logów silnika 1.8T (AJL-180KM)

Na początek wykaz błędów jaki zastałem w aucie

Control Module Part Number: 8D0 907 558 D

Component and/or Version: 1.8L R4/5VT MOTR HS D02

Software Coding: 04201

Work Shop Code: WSC 06325

4 Faults Found:

00561 - Mixture Adaptation

14-00 - Adaptation Limit (Add) Exceeded

00575 - Intake Manifold Pressure

11-10 - Control Limit Not Reached - Intermittent

00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit

P0130 - 35-10 - - - Intermittent

Nigdy nie logowałem auta benzynowego i po prostu nie wiedziałem na co zwrócić uwagę. Zrobiłem logi grup od 000-010 statycznie i dynamicznie.

a52371662d6a7e34.jpg

000statyczny

39d5d31a0c48e8af.jpg

001statyczny

0f7900604c43955b.jpg

002statyczny

d8b132454218fc6a.jpg

003statyczny

5d2cc95f4e48c61a.jpg

004statyczny

de44c658cc1b3f50.jpg

005statyczny

f5100f38994e2b66.jpg

006statyczny

53d5fed54461e798.jpg

007statyczny

7041dd136c118b25.jpg

008statyczny

002134eb96fe4e6a.jpg

009statyczny

4c05138cf99ca5c2.jpg

010statyczny

d487280f27eb809f.jpg

001dynamiczny

d06263258faa5aebmed.jpgd06263258faa5aebm.jpg

000,002,003 dynamiczny

1b1ea84c0e7ac968med.jpg1b1ea84c0e7ac968m.jpg

004,005,006 dynamiczny

56f58219c4cb4376med.jpg56f58219c4cb4376m.jpg

007,008,009 dynamiczny

d7c93c6a44a36f6f.jpg

010 dynamiczny

Podczas logowania wywaliło błąd :

00575 - Intake Manifold Pressure

11-10 - Control Limit Not Reached - Intermittent

inne błędy po skasowaniu już się nie pojawiły.

Spostrzeżenia użytkownika - brak mocy

Z góry pięknie dziękuję i pozdrawiam :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam...

Sa to logi mojego autka....

i znalazlem "tlumaczenie" tych kodow bledow

00575 - Czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej...

11-10 domyslam ze chodzi o to ze nie zostaje osiagniete odpowiednie cisnienie

jednak niewiem gdzie ten czujnik sie znajduje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja też znalazłem opisy tych błędów z tym, że najlepiej jak by się ktoś wypowiedział na temat zrobionych logów. Bo ja na logach silnika benzynowego się nie znam... Sam czujnik tutaj nie jest problemem, on tylko mówi nam, że ciśnienie jest nieprawidłowe. Trzeba wyczytać z logów dlaczego ciśnienie jest nieprawidłowe... Pozdrawiam :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzona sonda Lambda. Brak zmian napięcia na niej. Jest to powód zapisywania błędu dot. złej mieszanki.

Potem sprawdź szczelność przewodów od turbiny do przepustnicy. I przyjrzyj się intercoolerowi, bo może być nieszczelny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzona sonda Lambda. Brak zmian napięcia na niej. Jest to powód zapisywania błędu dot. złej mieszanki.

Potem sprawdź szczelność przewodów od turbiny do przepustnicy. I przyjrzyj się intercoolerowi, bo może być nieszczelny.

Czy z tych logów można dowiedzieć się coś na temat turbiny? Czy jest jakaś na to grupa, którą trzeba zlogować?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy z tych logów można dowiedzieć się coś na temat turbiny? Czy jest jakaś na to grupa, którą trzeba zlogować?

Pisalem ze 115 i 118

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co z tym bledem???

00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

na polski to :

00515 Czujnik pozycji wału krzywkowego (czujnik efektu hali) – skrót do B+ (G40) : sprawdź CPM, jeśli OK., wymień dystrybutor...

tylko co to oznacza

:slina:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy z tych logów można dowiedzieć się coś na temat turbiny? Czy jest jakaś na to grupa, którą trzeba zlogować?

Pisalem ze 115 i 118

Niestety nie mogę odczytać kanałów 115 i 118 Kanały niedostępne ERROR. Jest jakiś inny sposób?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy z tych logów można dowiedzieć się coś na temat turbiny? Czy jest jakaś na to grupa, którą trzeba zlogować?

Pisalem ze 115 i 118

najpierw sterownik musi je obslugiwac ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ja mam Vaga 3.11 czy jakoś tak. To wina Vaga? Próbowałem też Polskim Vagiem 2.5 ale też bez skutku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli jest map sensor to poszukaj na innych kanałach,jezeli nie ma map sensora to nie masz co szukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli jest map sensor to poszukaj na innych kanałach,jezeli nie ma map sensora to nie masz co szukać.

Szukałem po kanałach ale nie znalazłem nic co by wskazywało na parametr pracy turbiny. Sprawa jest tego typu, że tubinka powinna ładować 0.8bara o ile dobrze pamiętam, a ładuje 0.5bara. Wydaje mi się, że przydałoby się jej czyszczenie aczkolwiek lepiej by było, żebym miał potwierdzenie swojego przypuszczenia w logach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyszczenie czego?

Turbinki. Kierownic...[br]Dopisany: 10 Czerwiec 2009, 21:44_________________________________________________A może tutaj się nie czyści turbinki?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza turbine VNT w benzynowcu zastosowalo Porsche w 2007 lub 2008r wiec sam sobie odpowiedz na to pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza turbine VNT w benzynowcu zastosowalo Porsche w 2007 lub 2008r wiec sam sobie odpowiedz na to pytanie.

VNT czyli o zmiennej geometrii łopatek mniemam, czyli żadnych kierownic tam nie ma. Czyli turbiny wogóle nie ruszać tak, nie ma tam nic co mogłoby się zabrudzić na tyle, żeby obniżyć wydajność turbiny? Jeżeli nie ma to przyczyny niedoładowania szukać w szczelności układu dolotowego tak i nigdzie indziej?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogla gruszka sie rozleciec ale nie wiem czy to jest możliwe,raczej nieszczelność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widze ze tamat przestal interesowac :(

a szkoda bo nadal nie wiem co robic....

tyle tylko ze musze sprawdzic szczelnosc ukladu.....

a co dalej???

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widze ze tamat przestal interesowac :(

a szkoda bo nadal nie wiem co robic....

Ktoś już wcześniej napisał o sondzie ... . Moim zdaniem to słuszny kierunek (choć niekoniecznie jedyny ale od tego należałoby właśnie zacząć).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...