jacue Opublikowano 23 Czerwca 2009 Opublikowano 23 Czerwca 2009 Chce kupic komplet opon na lato ale jest bardzo niewielki wybor w oponach o rozmiarze 215 55 16 97y, praktycznie tylko Dunlop. Tak maly wybor jest przez nosnosc 97. Natomiast nie rozumiem dlaczego gdybym mial felgi 17 (235 45 17) to moglbym (wg. wskazan producenta; Audi) jezdzic na nosnosci 93, przy ktorej oferta opon jest bardzo szeroka. Ktos moze powiedziec zeby brac 215 55 16 93y, ale znam 2 osoby ktore po kontroli za granica pojechaly na lawecie bo nie wszystkie parametry opony byly zgodne z wypisanymi w homologacji. ...? PZDR
domelq Opublikowano 23 Czerwca 2009 Opublikowano 23 Czerwca 2009 Pierwsze słyszę o holowaniu za opony... Ja bym zakładał do B7 co najmniej 17"
jacue Opublikowano 23 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 23 Czerwca 2009 ok, nie chodzi o felgi 16 czy 17, bo jestem zdecydowany dalej jezdzic na oryginalnych 16" felgach, tylko dlaczego przy tej feldze musi byc opona 215 55 16 y o nosnosci 97? I dlaczego przy 235 45 17 y Audi zezwala na nosnosc 93?
domelq Opublikowano 23 Czerwca 2009 Opublikowano 23 Czerwca 2009 1. Promień mamy ustalony 2. Profil tez możesz założyć jaki chcesz (kwestia dostępności na rynku) 3. Szerokość to jest troszkę ograniczona szerokością felgi. Oczywiście jest pewną tolerancja. 4. Indeks nośności opony jest liczbą wskazującą maksymalne obciążenie, które może być przenoszone przez oponę przy oznaczonej odpowiednim symbolem prędkości i ciśnieniu powietrza - także im więcej tym jakby opona mocniejsza
WiesiekM Opublikowano 23 Czerwca 2009 Opublikowano 23 Czerwca 2009 Moja z fabryki wyjechała na 205/55/16 91W, ale Twój jest o 195 kg cięższy (chyba, że źle patrzę), więc i opony potrzebne o większej nośności. Pomiędzy 97, a 93 jest różnica 80 kg na oponę. Ja chyba jednak szukałbym opon z indeksem 97. Może niekoniecznie Y... W (do 270 km/h) nie wystarczy? wybór wtedy jest większy... np Continentale http://www.opony.com/opony/48792_continental_contipremiumcontact_2.html
jacue Opublikowano 23 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 23 Czerwca 2009 chodzi o to ze w przypadku mojego modelu Audi nakazuje uzywac wylacznie: 215 55 16 97 Y lub 235 45 17 93 Y. zalozenie opony ktora rozni sie indeksem nosnosci lub predkosci od wskazanych przez producenta wiaze sie z ryzykiem powrotu z zagranicy na lawecie w przypadku kontroli przez tamtejsza drogowke.
domelq Opublikowano 23 Czerwca 2009 Opublikowano 23 Czerwca 2009 chodzi o to ze w przypadku mojego modelu Audi nakazuje uzywac wylacznie: 215 55 16 97 Y lub 235 45 17 93 Y. zalozenie opony ktora rozni sie indeksem nosnosci lub predkosci od wskazanych przez producenta wiaze sie z ryzykiem powrotu z zagranicy na lawecie w przypadku kontroli przez tamtejsza drogowke. Myślę, że jesteś troszkę w błędzie. Owszem, jeśli indeks nośności będziesz miał troszkę za niski co do swojego auto to może i tak jest... Ale z indeksem prędkości to nie wydaje mi się, że tak jest
jacue Opublikowano 23 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 23 Czerwca 2009 slyszalem, kiedys o takich sytuacjach i wydawaly mi sie malo prawdopodbne, jednakze znam dwoje roznych ludzi ktorzy cos takiego przezyli. zalozyli opony we wlasciwym rozmiarze jednak o nizszej nosnosci i predkosci bo serwis oponiarski im takie zaproponowal - wydawaly sie tansze od proponowanych przez aso wiec wzieli. wszystko im sie wyjasnilo gdy zagraniczna drogowka zamowila im lawete. sprowadzajac samochod z zagranicy nawet na pierwszym przegladzie jest sprawdzane czy wszystkie parametry na oponie zgadzaja sie z homologacja samochodu.
domelq Opublikowano 23 Czerwca 2009 Opublikowano 23 Czerwca 2009 slyszalem, kiedys o takich sytuacjach i wydawaly mi sie malo prawdopodbne, jednakze znam dwoje roznych ludzi ktorzy cos takiego przezyli. zalozyli opony we wlasciwym rozmiarze jednak o nizszej nosnosci i predkosci bo serwis oponiarski im takie zaproponowal - wydawaly sie tansze od proponowanych przez aso wiec wzieli. wszystko im sie wyjasnilo gdy zagraniczna drogowka zamowila im lawete. sprowadzajac samochod z zagranicy nawet na pierwszym przegladzie jest sprawdzane czy wszystkie parametry na oponie zgadzaja sie z homologacja samochodu. Mi tam nie sprawdzali na przeglądzie A tak na przyszłość i ku przestrodze: Dowiedz się od tych znajomych co im ta drogówka napisała na uzasadnieniu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się