Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Klima i stale palący się bezpiecznik


miko34

Rekomendowane odpowiedzi

witam, mam problem z ciagle palacym sie bezpiecznikiem od klimy nr bez 28 jest to bezpiecznik rowniez od wycieraczek ale one go nie pala tylko jak probuje zalaczyc klime zaraz jest spalony do niedawna klima pracowala swietnie od pewnego czasu spalil sie bezpiecznik byl tam 10A zalozylem 15A bo nawet niewiem jaki tam powinien byc pochodzila klima na nim z dobry tydzien dwa dni temu wywalilo ta 15 wiec to mi dalo do myslenia ze moze cos nie tak zalozylem znowu 15A i zaraz wywalilo pomyslalem sobie ze pewnie to cos ze sprezarka wiec zdjolem wtyczke ze sprezarki w wtedy zalonczylem klime na pracujacym silniku zmiezylem napiecie na wtyczce bylo ok 14v to cyba ok zmiezylem tez opornosc cewki od sprzegla elektromagnesu bo wlasnie ja podejrzewam mialem na omomierzy nastawione na 200 ohm wartosc pokazana byla 00,4 niewiem jaka powinna byc opornosc tej cewki moze ktos poratuje swojm doswiadczeniem w tej dziedzinie czy to juz raczej przesadzone ze poszla cewka moze macie jeszcze jakies pomysly na sprawdzenie tego dodam ze szukjka juz byla uruchamiana przez dwa dni zgory dzieki za jakiekowiek podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm wentylator to raczej nie bo juz pisalem ze zdejmujacwtyczke z kompresora i zalanczajac klime nie wywala bezpiecznika a wentylator sie zalancza od klimy i cieka na wtyczce jest napiecie 14v tej co idzie na kompresor moze dla pewnosci na krutko dac napiecie z aku na ta cewke przez powiedzmy jakis bezpiecznik i tak na krutko bez odpalania sinika potrzymac tam napiecie przez jakies piec minut i zobaczyc co sie bedzie dzialo albo dym z cewki albo 30A bezpiecznik[br]Dopisany: 25 Czerwiec 2009, 00:33_________________________________________________witam, widze ze nikt niema pomyslu na to co mozna dalej sprawdzic dzis ciag dalszy prac byl i co sie okazalo nie zalanczalem dzis klimy z przycisku a mam manualna otwarlem maske wypiolem wtyczke z kompresora i dalem besposrednio napiecie z aku na przewodzie uzylem w celu zabezpieczenia bezpiecznika o mocy 20A myslalem ze bedzie zaraz po zetnieciu trzask bezpiecznika ale ku mojemu zdziwieniu sprzegielko ladnie kliklo i pozostalo zalaczone robilem to na zgaszonym silniku jeszcze kilka razy tak zrobilem i bylo ok postanowilem zrobic eksperyment z mniejszym bezpiecznikiem o mocy 7.5A bo taki mialem pod reka i znowu nic ladnie kliklo i pozostalo zalaczone sprzegielko bylem zaskoczony tom sytulacja bo wczoraj w kabinie wywalalo nawet 30A bezpiecznik dzis w kabinie zalozylem 10A bezpiecznik i kilkakrotnie zalanczalem z przycisku w kabinie klime i bylo juz dobrze za kazdym razem sie klima zalancza wiec tu pytamie czyzby cewka w klimie sie naprawila oczywiscie niewierze w takie zeczy hmm moze to jednak nie cewka sprzegielka wczoraj wywalala bezpieczniki moze to pod drodze miedzy przlacznikiem a przekaznikiem lub sam przekaznik to powodowal jesli ktos ma jakiekolwiek doswiadczenia z klima prosze o podpowiedzi co moglo byc przyczyna wywalania bezpiecznikow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obok koła pasowego sprężarki przechodzą dwa przewody cewki sprężarki, Sprawdź czy w tym miejscu nie są one przetarte, prawdopodobnie tam jest problem, bo jak sam Piszesz po odłączeniu wtyczki już nie robi zwarcia. poruszałeś nią i się poprawiło. oporność będzie taka jąką Masz bo to nie drut oporowy a cewka z dużą ilością przewodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...