perlacco 0 Posted July 1, 2009 Share Posted July 1, 2009 Witam, Do niedawna klima chodziła jak należy ale przed około tygodniem zaobserwowałem dziwne zachowanie sprężarki: po kilku sekundach od załączenia (słychać dźwięk załączania sprężarki i pojawia się śnieżynka na panelu) klima zaczyna chłodzić i po chwili leci ciepłe powietrze (śnieżynka nadal świeci ale słychać,że sprężarka nie działa) i znów po paru sekundach chłodzi idealnie Dodam,że głównie się to dzieje na biegu jałowym, obroty delikatnie falują i słychać jakby sprężarka próbowała się włączyć "a nie mogła" Jak jadę "na trasie" chłodzi cały czas równo... Kody błędów na panelu następujące: 22.1 (F118) Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, ciągła przerwa, *22.1 (zobacz poniżej) 22.3 Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, czasem przerwa *22.1 Kompresor pozostaje wyłączony aż wyłącznik się zamknie Niestety nie kumam co to za część i jak się fachowo nazywa :( Czy to się wymienia czy naprawia??? Dodam,że klima raz na rok serwisowana tj. dobijany gaz+olej (w zależności od potrzeb) i odgrzybiana. Proszę o uwagi Link to comment Share on other sites More sharing options...
cdj 0 Posted July 1, 2009 Share Posted July 1, 2009 mam to samo, tez mi sie wylancza jak stoje w korku, czemu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
perlacco 0 Posted July 1, 2009 Author Share Posted July 1, 2009 Po dłuugiej lekturze forum :naughty:doszedłem do wniosku, że prawdopodobnie padł wentylator klimatyzacji. Dziś , na zimnym silniku klima od razu zaczęła ładnie chłodzić ale gdy auto się zagrzało, sprężarka zaczęła się wyłączać. Po wciśnięciu śnieżynki sprawdziłem wentylator i nie kręcił się - ruszyłem go "ręcznie" :wink4:i zaczął działać. Mimo długiej lektury nie udało mi się dowiedzieć jednego: czy wentylator w mojej wersji (po I lificie) ma dwa biegi tzn. pierwszy włączą się wraz z klimą a drugi w razie potrzeby przy większej temperaturze/ciśnieniu w układzie klimatyzacji. Pomoże ktoś w tej kwestii??? No i rozumiem, że to nie wina tego wyłącznika wysokiego ciśnienia????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mosquitosound 1 Posted July 2, 2009 Share Posted July 2, 2009 panowie też mi się coś takiego dzieje -raz chłodzi -za chwilę tylko dmucha (syczy wtedy) -ciągle sprężarka się załącza -i nie zauważyłem aby wentylator chodził Podczas gdy silnik pracował dotykałem dodatkowego wentylatora (po lekkim dociśnięciu go w stronę chłodnicy zaczynał trochę kręcić-ale tak jakby nie miał siły)[br]Dopisany: 02 Lipiec 2009, 09:31_________________________________________________dodam jeszcze że dotykałem tylko plastykowego wentylatora (nie całość z silnikiem)[br]Dopisany: 02 Lipiec 2009, 09:33_________________________________________________u mnie klimatronik pokazuje kod 5.1 kod 5.1 (G17) Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, ciągła przerwa, *05.1 (zobacz poniżej) 5.2 Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, ciągłe zwarcie, zobacz 05.1, *05.2 (zobaczponiżej) 5.3 Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, czasem przerwa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daimos 2 Posted July 2, 2009 Share Posted July 2, 2009 wentylator do wymiany, najczęstszą usterką są kończące się szczotki a naprawa jest nieopłacalna Link to comment Share on other sites More sharing options...
mosquitosound 1 Posted July 3, 2009 Share Posted July 3, 2009 ja już wyjąłem wentylator z samochodu (padł) Jak się sprawują te z allegro za 120zł (dużo ludzi je kupuje)?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
domelq 2 Posted July 3, 2009 Share Posted July 3, 2009 Witam, Do niedawna klima chodziła jak należy ale przed około tygodniem zaobserwowałem dziwne zachowanie sprężarki: po kilku sekundach od załączenia (słychać dźwięk załączania sprężarki i pojawia się śnieżynka na panelu) klima zaczyna chłodzić i po chwili leci ciepłe powietrze (śnieżynka nadal świeci ale słychać,że sprężarka nie działa) i znów po paru sekundach chłodzi idealnie Dodam,że głównie się to dzieje na biegu jałowym, obroty delikatnie falują i słychać jakby sprężarka próbowała się włączyć "a nie mogła" Jak jadę "na trasie" chłodzi cały czas równo... Kody błędów na panelu następujące: 22.1 (F118) Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, ciągła przerwa, *22.1 (zobacz poniżej) 22.3 Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, czasem przerwa *22.1 Kompresor pozostaje wyłączony aż wyłącznik się zamknie Niestety nie kumam co to za część i jak się fachowo nazywa :( Czy to się wymienia czy naprawia??? Dodam,że klima raz na rok serwisowana tj. dobijany gaz+olej (w zależności od potrzeb) i odgrzybiana. Proszę o uwagi boję się, że to wentylator do zmiany Cię czeka Link to comment Share on other sites More sharing options...
mosquitosound 1 Posted July 4, 2009 Share Posted July 4, 2009 ja już swój wentyl rozebrałem, wszystkie cztery szczotki zajechane do samego końca, w środku dużo pyłu ze szczotek, wszystko wyczyściłem, wymieniłem łożysko na nowe, i teraz jeszcze muszę dobrać odpowiednie szczotki (7x8-około20mm z dodatkiem miedzi-zwykłe węglowe szybko się wytrą) Link to comment Share on other sites More sharing options...
perlacco 0 Posted July 6, 2009 Author Share Posted July 6, 2009 Problem rozwiązany. Po demontażu i rozebraniu wiatraka okazało się, że jedna ze sprężyn szczotek była uszkodzona. Po wymianie klima chłodzi aż miło. Koszt 10zł (wiatrak zdemontowałem i rozebrałem sam a elektryk wymienił sprężynkę) Temat do zamknięcia. W razie potrzeby chętnie udzielę instruktażu:):) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now