Jump to content
IGNORED

[B5 ADP] Dziwna praca sprężarki (co jakiś czas przerywa)


perlacco

Recommended Posts

Witam,

Do niedawna klima chodziła jak należy ale przed około tygodniem zaobserwowałem dziwne zachowanie sprężarki: po kilku sekundach od załączenia (słychać dźwięk załączania sprężarki i pojawia się śnieżynka na panelu) klima zaczyna chłodzić i po chwili leci ciepłe powietrze (śnieżynka nadal świeci ale słychać,że sprężarka nie działa) i znów po paru sekundach chłodzi idealnie :angry:

Dodam,że głównie się to dzieje na biegu jałowym, obroty delikatnie falują i słychać jakby sprężarka próbowała się włączyć "a nie mogła" :)

Jak jadę "na trasie" chłodzi cały czas równo...

Kody błędów na panelu następujące:

22.1 (F118) Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, ciągła przerwa, *22.1 (zobacz poniżej)

22.3 Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, czasem przerwa

*22.1 Kompresor pozostaje wyłączony aż wyłącznik się zamknie

Niestety nie kumam co to za część i jak się fachowo nazywa :( :( :( Czy to się wymienia czy naprawia???

Dodam,że klima raz na rok serwisowana tj. dobijany gaz+olej (w zależności od potrzeb) i odgrzybiana.

Proszę o uwagi

Link to comment
Share on other sites

Po dłuugiej lekturze forum :naughty:doszedłem do wniosku, że prawdopodobnie padł wentylator klimatyzacji. Dziś , na zimnym silniku klima od razu zaczęła ładnie chłodzić ale gdy auto się zagrzało, sprężarka zaczęła się wyłączać.

Po wciśnięciu śnieżynki sprawdziłem wentylator i nie kręcił się - ruszyłem go "ręcznie" :wink4:i zaczął działać.

Mimo długiej lektury nie udało mi się dowiedzieć jednego: czy wentylator w mojej wersji (po I lificie) ma dwa biegi tzn. pierwszy włączą się wraz z klimą a drugi w razie potrzeby przy większej temperaturze/ciśnieniu w układzie klimatyzacji. Pomoże ktoś w tej kwestii???

No i rozumiem, że to nie wina tego wyłącznika wysokiego ciśnienia?????

Link to comment
Share on other sites

panowie też mi się coś takiego dzieje

-raz chłodzi

-za chwilę tylko dmucha (syczy wtedy)

-ciągle sprężarka się załącza

-i nie zauważyłem aby wentylator chodził

Podczas gdy silnik pracował dotykałem dodatkowego wentylatora (po lekkim dociśnięciu go w stronę chłodnicy zaczynał trochę kręcić-ale tak jakby nie miał siły)[br]Dopisany: 02 Lipiec 2009, 09:31_________________________________________________dodam jeszcze że dotykałem tylko plastykowego wentylatora (nie całość z silnikiem)[br]Dopisany: 02 Lipiec 2009, 09:33_________________________________________________u mnie klimatronik pokazuje kod 5.1

kod 5.1 (G17) Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, ciągła przerwa, *05.1 (zobacz poniżej)

5.2 Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, ciągłe zwarcie, zobacz 05.1, *05.2 (zobaczponiżej)

5.3 Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, czasem przerwa

Link to comment
Share on other sites

Witam,

Do niedawna klima chodziła jak należy ale przed około tygodniem zaobserwowałem dziwne zachowanie sprężarki: po kilku sekundach od załączenia (słychać dźwięk załączania sprężarki i pojawia się śnieżynka na panelu) klima zaczyna chłodzić i po chwili leci ciepłe powietrze (śnieżynka nadal świeci ale słychać,że sprężarka nie działa) i znów po paru sekundach chłodzi idealnie :angry:

Dodam,że głównie się to dzieje na biegu jałowym, obroty delikatnie falują i słychać jakby sprężarka próbowała się włączyć "a nie mogła" :)

Jak jadę "na trasie" chłodzi cały czas równo...

Kody błędów na panelu następujące:

22.1 (F118) Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, ciągła przerwa, *22.1 (zobacz poniżej)

22.3 Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, czasem przerwa

*22.1 Kompresor pozostaje wyłączony aż wyłącznik się zamknie

Niestety nie kumam co to za część i jak się fachowo nazywa :( :( :( Czy to się wymienia czy naprawia???

Dodam,że klima raz na rok serwisowana tj. dobijany gaz+olej (w zależności od potrzeb) i odgrzybiana.

Proszę o uwagi

boję się, że to wentylator do zmiany Cię czeka

Link to comment
Share on other sites

ja już swój wentyl rozebrałem, wszystkie cztery szczotki zajechane do samego końca, w środku dużo pyłu ze szczotek, wszystko wyczyściłem, wymieniłem łożysko na nowe, i teraz jeszcze muszę dobrać odpowiednie szczotki (7x8-około20mm z dodatkiem miedzi-zwykłe węglowe szybko się wytrą)

Link to comment
Share on other sites

Problem rozwiązany. Po demontażu i rozebraniu wiatraka okazało się, że jedna ze sprężyn szczotek była uszkodzona. Po wymianie klima chłodzi aż miło.

Koszt 10zł (wiatrak zdemontowałem i rozebrałem sam a elektryk wymienił sprężynkę)

Temat do zamknięcia.

W razie potrzeby chętnie udzielę instruktażu:):):)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...