Jump to content
IGNORED

[B6 BFB] Ubytki płynu z chłodnicy i dziwny zapach


salas25

Recommended Posts

Witam, mam pytanko

jestem posiadaczem audi a4 1.8t 163 mam go juz prawie rok i jak dotad jest to rewelacyjny samochod ale... no wlasnie ale pare dni temu zauwazylem brak płynu w chlodnicy oczywiście go uzupełniłem i dzisiaj płynu niema znów, wiem ze jesli by to byla uszczelka byl by bialy dym i czy coś jeszcze?

sprawdzałem tez dywaniki i jest sucho, jedyna rzecz ktora mi nie pasuje to dziwny zapach z nawiewu i parujace szyby.

Zapach znika gdy załącze klimatyzacje, sprawdzałem czy niema jakiegos wycieku ale nic niezobaczylem

Czy wiecie co to moze byc?

Link to comment
Share on other sites

Wskazuje na cieknącą nagrzewnicę. A temperatura silnika zachowuje się normalnie ?

Link to comment
Share on other sites

No to na 99% wyciek a smród powstaje z parującego płynu.Proponuję szybko usunąć usterkę aby nie zasmrodzić wnętrza auta bo będzie problem z pozbyciem się przykrego zapachu.

Link to comment
Share on other sites

jedyna rzecz ktora mi nie pasuje to dziwny zapach z nawiewu i parujace szyby

Zapach nieco słodkawy, a para trudna do usunięcia - nie daje się zetrzeć.

Na bank nagrzewnica.

Bardzo kłopotliwa usterka... :disgust:

Link to comment
Share on other sites

deska do zwalenia :embarrassed:

Link to comment
Share on other sites

deska do zwalenia :embarrassed:

Nawet nie strasz :no: bo mam chyba ten sam problem co kolega...

Link to comment
Share on other sites

Deski się nie zwala, ale trzeba ją odchylić na bok. Najpierw wypruć konsolę środkową.

Nie jest to skomplikowana robota, ale warto wiedzieć co i jak zdemontować, aby nie napsuć. No i wymaga anielskiej cierpliwości :gwizdanie:

Link to comment
Share on other sites

Wie ktoś jak taka wymiana wygląda w B6?

Link to comment
Share on other sites

Myślę, że warto pogadać z kimś kto demontuje angliki. Co prawda tam jest nieco inaczej, ale chodzi o punkty mocowania deski.

Trzeba ją odchylić na fotel pasażera - to wymaga odkręcenia chyba wszystkich śrub mocujących i rozkręcenia panela środkowego.

Spece twierdzą, że nie trzeba rozszczelniać klimy.

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem jak nagrzewnica ale po znajomosci za sama robote kolega wola 700zl...

Gowniana nagrzewnica, no :kox:

Link to comment
Share on other sites

Masz drogich kolegów :gwizdanie:

Myślę, że dobry warsztat go nie przebije :cool1:

Link to comment
Share on other sites

Zna ktoś fachowców na dolnym śląsku, którzy nie boją się takich wyzwań? :naughty:

Tak przy okazji, to chyba niekoniecznie nagrzewnica mogła paść? Może się coś po prostu odłączyło od niej? Poszedł jakiś wąż czy coś?

Jest taka możliwość?

Link to comment
Share on other sites

Raczej nie - węże bez powodu się nie dziurawią, najczęściej są przetarte.

A chłodniczki miewają wycieki.

Jak by nie było - trzeba się tam dostać. Pytaj w przyzwoicie wyglądających warsztatach, ewentualnie zobacz w polecanych na forum.

Masz płyn na dywanikach? Dużo ubywa?

Link to comment
Share on other sites

Z jednej strony ponoć jest. Szczerze to nic nie czuję. Zauważył to ktoś kto mi zaglądał pod wykładzinę...

Ubywa około zbiorniczka na 2 tygodnie...[br]Dopisany: 31 Lipiec 2009, 14:31_________________________________________________Dodam, że w ogóle nie używam zwykłego nawiewu. Non stop klima.

Link to comment
Share on other sites

Nie ma co gdybać - trzeba to zrobić, bo jak się porządnie zesra to już nigdzie nie pojedziesz...

Link to comment
Share on other sites

Dlaczego nie pojade?

Link to comment
Share on other sites

No ej, pomyśl :doh1:

Zesra się znaczy zacznie mocno przeciekać. I co wtedy, będziesz jechał z zalewanym wnętrzem? I będziesz stawał co 2km aby dolać? A potem pranie tapicerki... :thumbdown:

Przerabiałem ten temat kiedyś latem w coupe - nic ciekawego jak bo butach leje się płyn :sick3:

Link to comment
Share on other sites

Odgrzeję kotleta...

Parujące szyby z dziwnym zapachem i ubytek płynu chłodniczego WCALE nie oznacza uszkodzenia nagrzewnicy...

W moim przypadku był to pęknięty króciec wodny z tyłu w bloku O6B 121 132E. Koszt w ASO 50zł.

Najwyraźniej płyn lał się do kabiny po wężykach...

Pzdr

Link to comment
Share on other sites

No to miałeś szczęście w nieszczęściu. Lepsze to niż rozprucie wnętrza, aby wyjąć nagrzewnicę :gwizdanie:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...