Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFB] Problem z dodatkowym gniazdem 12V


biedruch

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

głupia sprawa - postanowiłem spontanicznie wyrezać dodatkowe gniazdo 12V, tak, żeby było dostępne w schowku po str pasażera (głupi X-trail ma ich ze 4, u mnie sztuk 1 :angry: ). Wybierając teoretycznie najprostsze i najpewniejsze rozwiązanie - podlutowałem się do kabli bezpośrednio przy fabrycznym gnieździe zapalniczki pod klimatronikiem.

Ładnie schowałem kabel w tunelu, i wszystko działa ok jedynie przy WYŁĄCZONYCH światłach - mogę korzystać równocześnie z obu gniazd, kiedy włączę lampy (wystarczy, że same postojówki, mijania to samo oczywiście) przestaje działać dorezana wtyczka, ta fabryczna działa dalej jak gdyby nigdy nic. Przyznam, że nie kumam, o co chodzi, to chyba nie kwestia poboru prądu, bo czy navi wepnę w fabryczną czy w dorabianą - z definicji bierze tyle samo. Bezpieczniki są różne, więc o co chodzi? I do czego najlepiej podciągnąć 12V, masę już sobię zorganizuję.

Jeszcze jedno, od czego jest trzeci kabel przy kostce do fabrycznej zapalniczki? :gwizdanie:

Pomóżcie Koledzy, pzdr :)

:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeci kabel jest od podświetlania zapalniczki i to pewnie przez przypadek się pod niego podłaczyłeś, masę podłacz gdzies do karoserii a + oczywiście pod zapalniczkę tylko sprawdź na którym przewodzie jest przez cały czas napięcie, możesz też wpiąć się w szynę zasilającą pod kierownicą oczywiście dając po drodze bezpiecznik wtedy obwód oryginalnej zapalniczki nie będzie przeciążony jeżeli podłaczysz jakieś dwa urządzenia które pobierają duży prąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja proponuje podpiąć się bezpośrednio do akumulatora z (+) i (-). Zaraz za aku daj bezpiecznik na plusie. Moim zdaniem najbezpieczniejsze rozwiązanie żeby nie przeciążać istniejącej instalacji auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki

Panowie, będę działał tylko nie do końca rozumiem jak ew. wykonać podłączenie wprost z aku - trzeba by ciągnąć prawie pod maskę kable, trochę hardkorowe działanie jak na głupie gniazdko... nieprawdaż? :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki

Panowie, będę działał tylko nie do końca rozumiem jak ew. wykonać podłączenie wprost z aku - trzeba by ciągnąć prawie pod maskę kable, trochę hardkorowe działanie jak na głupie gniazdko... nieprawdaż? :>

Ja ciągnąłęm tak kable pod "głupie gniazdko" przez całe auto aż do bagażnika do zasilenia lodówki. Nigdy nie wiesz co trzeba będzie podłaczyć do gniazdka....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi wydaje się, ze podpiąłeś się do + prawidłowo, natomiast drugi przewód podłaczyłeś do podświetlenia i gdy właczasz światła, to na ten kabel podawane jest +.

Z tego co pamiętam, to masa jest na środkowym styku zapalniczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...