Jump to content
IGNORED

[ALL] Olej spływa do miski po 6 godzinach


gregorypeck

Recommended Posts

Witam,

Zauważyłem ze olej w moim silniku bardzo powoli splywa do miski olejowej. Gdy sprawdzam rano, to poziom jest dokładnie w połowie miarki. Jednak nawet do 2 godzin po wylaczeniu silnika poziom jest poniżej minimum i potrzeba co najmniej 6 godz aby miarka pokazała prawidłowy poziom. Co wiecej - od czasu do czasu podczas jazdy zapala sie zolta kontrolka poziomu oleju.

Ma ktoś podobne objawy? Czy mozna tak jezdzic bez obaw o uszkodzenie silnika?

Jeżdże na oleju Castrol TXT 5W40 z filtrem Knecht.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Witam

Zapalająca kontrolka świadczy o tym że następuje spadek Ciśnienia w układzie smarowania i ma to zły wpływ na żywotność silnika.Proponuję byś uzupełnił poziom oleju to rozwiąże problem.

Prawdopodobnie musisz utrzymywać poziom oleju w górnej granicy miarki .

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Na myśl mi przychodzi że przytkany jest jakiś kanał olejowy który utrudnia spływanie oleju z głowicy. Dolewanie oleju raczej nie wchodzi w rachubę bo można uszkodzić silnik. Trzeba znaleźć przyczynę !!! Odkręć korek wlewu oleju na zapalonym silniku i zobacz czy klawiatura nie pływie w oleju. Ciekawy jestem jak wygląda odma ?

Link to comment
Share on other sites

Kolega Narcyz 35 ma rację, po co dolewać olej skoro w układzie jest odpowiednia ilość (skoro po dłuższym czasie poziom na bagnecie jest odpowiedni). A tak swoją drogą, spotkałem się ze stwierdzeniem, że poziom oleju sprawdza się po 15 min od zgaszenia silnika.

Link to comment
Share on other sites

No i tutaj dochodzimy do sedna sprawy. Jak to jest z tym czujnikiem oleju? Co on wlasciwie mierzy? Cisnienie czy poziom?

Jezeli przyjac ze zolty alert na FISie "Oil MIN" jest wynikiem niskiego cisnienia oleju, to racje ma mstan. A to ze olej zbyt powoli splywa do miski nie powinno miec wplywu na cisnienie.

Jezeli jednak czujnik w jakis sposob mierzy poziom, to racje mają Narcyz35 i Bogumił - dolanie oleju nic nie zmieni - bo i tak bedzie go gdzies przytrzymywalo i poziom bedzie wciaz za maly. Kontrolka bedzie sie zapalac. Pytanie tylko na jakiej zasadzie taki czujnik mialby dzialac przy wlaczonym silniku kiedy to olej rozprowadzony jest po calym ukladzie.

Narcyz35: Odme wymienilem miesiac temu. Przed wymianą "Oil MIN" pojawialo sie na kazdym wiekszym zakrecie.

Czy przeplukanie silnika jakims preparatem czyszczacym mogloby pomoc w udrożnieniu kanału olejowego o ktorym pisze Narcyz 35?

Dzięki

Link to comment
Share on other sites

W poprzednim samochodzie (a była to styrana mazda 323) przed wymianą oleju płukałem silnik płynem. Cały syf spłynął i po wlaniu nowego oleju miałem wrażenie, że samochód zaczął czasami bardziej kopcić. Po tych doświadczeniach nie odważyłem się płukać w A4.

Link to comment
Share on other sites

Pogooglalem na ten temat na sieci. Tez sie raczej nie odważe plukac silnika jakimis specyfikami. W starszych autach jest spore ryzyko rozszczelnienia.

Mysle teraz o przepłukaniu samym olejem - spuscic stary olej - zostawic na calą noc zeby wszystko zlecialo, zalac nowym, pojezdzic ze 100km i znowu wymienic, i tak ze 3 razy - ma to sens ? Troche sie tego oleju zmarnuje ale moze cos sie tam odblokuje.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Kolega Narcyz 35 ma rację, po co dolewać olej skoro w układzie jest odpowiednia ilość (skoro po dłuższym czasie poziom na bagnecie jest odpowiedni). A tak swoją drogą, spotkałem się ze stwierdzeniem, że poziom oleju sprawdza się po 15 min od zgaszenia silnika.

No niby tak

Rozgrzewa się olej a następnie czeka żeby spłynął do miski.

6h do spłynięcia - a kiedy ostatnio wymieniałeś olej?

Link to comment
Share on other sites

ostatnio wymienialem 9tys km temu

i wlasnie sobie uswiadomilem ze juz wtedy przy wymianie byl ten problem bo jak mi facet zalewal nowym olejem to sie troche zdziwil ze nie weszlo cale 4L tylko troche mniej - a normalnie powinno byc cos ponad 4L. Na drugi dzien po wymianie mialem grubo ponad MAX i musialem odciagac.

Link to comment
Share on other sites

Wymienić i tak już musisz

Może jakiś syf się zrobił na ściankach, myślałeś o płukance?

Link to comment
Share on other sites

ja bym najpierw spróbował się pozbyć tego co masz w środku,

Link to comment
Share on other sites

kupilem 5L Castrol Edge Sport 0w-40 (w tej chwili mam 5W-40) moze rzadszy olej wyplucze troche ten syf - jak nie pomoze to wtedy zrobie plukanke specyfikiem.

i obserwuj bo też może Ci wypłukać stary olej ze wszystkich szczelin i może CI nagle przeciekać olej...

Link to comment
Share on other sites

Nie bój się płukania silnika ja płukałem we wszystkich moich A4 (1,8 1,9tdipd 1,8T) i nic się nie rozszczelniło dizel miał 190tyś nalatane wypłukałem i nic bokami nie pociekło. Nie mam bladego pojęcia skąd opinie że płukanie silnika rozszczelnia silnik. No chyba że silnik ma 700tyś nalatane to wtedy też bym się bał :kox:

Link to comment
Share on other sites

skoro zmiana oleju z mineralnego na full-syntetic moze rozszczelnic silnik poprzez wyplukanie nagaru to co zrobi taki specyfik?

Czy dzialanie tego typu srodkow nie polega na rozpuszczeniu nagaru w przyspieszonym tempie? Czy wiec ryzyko rozszczelnienia nie jest takie samo albo i wieksze?

a mozna wiedziec jaki preparat stosujesz?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...