Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A4 B5] Huczenie w zawieszeniu


maroo

Rekomendowane odpowiedzi

mam pytanko co moze byc przyczyną huczenia w zawieszeniu mam audiolke 14 1.9TDi i powyzej 60 km/h slysze ze cos mo hyczy tak jakby w zawieszeniu z prawej strony ale jak bylem u mechanika to powiedział mi ze moga byc to opony mam zalozone 205/65 r16 ale wydaje mi sie ze wczesniej nie mialem takich objawów czy moze ktos mi podsunac pomysl co to moze byc z gory dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maroo, witam Cię kolego i zapraszam do działu Newbie oraz do zapoznania się z regulaminem forum

lozyska bylo by slychac i przy malej predkosci
owszem ale gdy sa juz w stanie agonalnym

tak więc największe prawdopodobieństwo to łozyska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy 150 to tego szumienia czy huczenia nie słychac tylko wiaterek ipomruk silniczka gdyż ono sie nie wzmaga wraz z predkoscia bynajmniej nie slychac w srodku moze zaglusza wiaterek lub silniczek

[ Komentarz dodany przez: zdeniu: 21-04-2007, 22:54 ]

witam Cię kolego i zapraszam do działu Newbie oraz do zapoznania się z regulaminem forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podnioslem i zakreciłem ale nie slysze szumów ale u mnie zaczyna byc slychac dopiero po około 50 km/h tak wiec juz sam nie wiem

Podnosisz furę najpierw np. kolo prawe później tak samo lewe i zapinasz bieg 5 i sprawdzasz która strona ci huczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo zjawisko, huczenie zaczyna sie od 50 i tak gdzies do 90 potem to rure slychac. Zauwazylem to jak zmienilem opony na letnie. Pierwsze moje przypuszczenie to to ze opony tak wyja bo na zimowkach tak nie bylo slychac. Wymienilem na nowki bo i tak trzeba bylo, a huczenie nie ustalo. Stwierdzilem wiec ze widocznie jak sie ma 205 to musi huczec, zreszta wszedzie pisali ze lozyska nie padaja parami a huczenie slychac z obu stron. Pomimo wszystko wyminilem lewe lozysko, huczenie ustalo przy skrecie w prawo, natomiast przy jezdzie na w prost czasem sie pojawia a czasem nie, natomiast jak skrecam w lewo to znowu wyje. Chyba sie umowie na zmiane prawego lozyska, prawdopodobie to to. Niewiarygodne jak alufelgi w porownaniu z metalowymi potrafia zwielokrotnic szum.

Koniec wypocin, jak zrobie lozysko to dam znac czy to to.

Pytanie, czy warto kupowac lozysko firmy skf (dosc drogie) czy wystarczy tanszy zestaw. zalezy mi aby wytrzymalo 50kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie techniczne czy do wymiany łozysk w przednich kolach potrzebne są specjalistyczne klucze czy mozna je sobie bez problemu wymienic samemu

Kazio co 20 lat naprawiał maluchy i fiaty 125,pewnie zrobi to wszystko przy użyciu młotka,ja potrzebowałem prasy i ściągacza do wymontowania zwrotnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo zjawisko, huczenie zaczyna sie od 50 i tak gdzies do 90 potem to rure slychac. Zauwazylem to jak zmienilem opony na letnie. Pierwsze moje przypuszczenie to to ze opony tak wyja bo na zimowkach tak nie bylo slychac. Wymienilem na nowki bo i tak trzeba bylo, a huczenie nie ustalo.

Mam dokładnie taką samą sytuację. I też po zmianie na letnie założyłem alusy, które jakby zwielokrotniły huczenie.

Ale ja zauważyłem u siebie jeszcze jedną prawidłowość. Jak w trakcie huczenia wciskam hamulec (nie do konca ale tez nie za lekko - powiedzmy z normalną siłą) to huczenie ustaje. Puszczam hamulec - huczenie wraca. Mój mechanik rozkłada ręce, ale rzucił mi hasło "pompa ABS". Tyle tylko, że jego zdaniem żeby się o tym przekonać to trzebaby wyjąć moją i wsadzić inną o której wiadomo, że jest sprawna. On nie ma takiej możliwosci dlatego stwierdziłem, że póki co czekam i patrze co będzie dalej. Bo jeśli to łożyska to huczenie powinno być coraz bardziej słyszalne.

Dziwne jest też to, że czasami to huczenie jest a czasami zupełnie go nie ma. Nie mam pojęcia od czego to zależy, ale na pewno nie od temperatury...

Jeśli ktoś ma jakiś pomysł albo miał podobny przypadek to byłbym wdzięczny za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

własnie sprwdziłem zdodnie z instrukcja lewar i piaty bieg i nie huczy a podczas jazdy slysze wyraznie prawa strone a i wywazanie sprwdzone i wszystko ok juz sam nie wiem chyba pomoze glosniejsza muzyka tylko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

własnie sprwdziłem zdodnie z instrukcja lewar i piaty bieg i nie huczy a podczas jazdy slysze wyraznie prawa strone a i wywazanie sprwdzone i wszystko ok juz sam nie wiem chyba pomoze glosniejsza muzyka tylko

To sprawdź lewa.Upewnij sie jeszcze na podniesionym kole rozpędź je po czym luz i wyłącz silnik i niech sie kreci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jestem po wymianie prawego lozyska, i teraz mam oba nowki :) To byl strzal w 10. Po wymianie lewego juz nic nie huchy, leciutki szumik opon prawie niezauwazalny. Teraz juz wiem ze opony nie wplywaja w takim stopniu na glosnosc toczenia sie auta, jak lozyska. sprawdzilem na 3 rodzjach wlaczajac zimowki. Machanik mial problem z wycisnieciem tego lozyska ze zwrotnicy ale sie udalo. Co do tego pojawiajacego sie wycia i znikajacego to mialem tak po wymianie pierwszego lozyska.

A podobno lozyska nie padaja rownoczesnie!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...