august Opublikowano 30 Lipca 2009 Opublikowano 30 Lipca 2009 Będę zabierał się za czyszczenie przepustnicy w przyszłym tygodniu, dlatego proszę o kilka wskazówek i o rozwianie wątpliwości. Mam problemy z falowaniem obrotów. Po podpięciu VAGA pokazało mi takie coś: 16:21 2009-07-28 561 Dopasowanie(ustalenie)składu mieszanki nie osiągnięta wartość adaptacji - dodawanie 17978 Moduł sterujący zablokowany brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY 561 Dopasowanie(ustalenie)składu mieszanki przekroczona wartość adaptacji - mnożenie 12:13 2009-07-29 VAG-COM Version: Release 311.2-N Control Module Part Number: 8D0 907 557 B Component and/or Version: 1,6L R4/2V MOTR HS D07 Software Coding: 04001 Work Shop Code: WSC 00000 1 Fault Found: 16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low P0102 - 35-10 - - - Intermittent Błąd 16486 się pojawił bo odpiąłem przepływomierz na chwilę. Zanim zmajstrowałem VAGA, robiłem adaptację kluczykiem. Miesiąc było dobrze, ale problem znów powrócił. Teraz nawet nie da się zrobić adaptacji VAGIEM, error i koniec. Ale od początku. Tak falują obroty, nawet do 3k: Przy próbie adaptacji, niestety wyskakuje błąd. No, ale kto robi adaptację brudnej przepustnicy... , tak więc będę brał się za czyszczenie układu dolotowego i przepustnicy. Skorzystam z tych opisów: http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t31453.0.html;highlight=przepustnica http://www.a4-klub.pl/smf/b5_adr_czyszczenie_przepustnicy-t16943.0.html http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t79940.0.html;highlight=czyszczenie+przepustnicy Kupiłem też filtr paliwa, bo nie wiadomo kiedy był wymieniany. I teraz pytania: - na co jeszcze zwrócić uwagę? - czy świece mogą mieć wpływ na falowanie obrotów? - czy możliwe jest falowanie obrotów na skutek nieszczelności układu dolotowego? - czy można czyścić przepływomierz? - co to jest "klawiatura"? - czy przepustnicę mogę czyścić zwykłą benzyną?
mstan Opublikowano 30 Lipca 2009 Opublikowano 30 Lipca 2009 Witam "Przy próbie adaptacji, niestety wyskakuje błąd." a co masz po wpisaniu grupy 098 i wciśnięciu Go? Na falowanie nie mają wpływu ale na nierówną pracę silnika(poszarpywanie ) Jest możliwe falowanie na wskutek nieszczelności.Przepływkę można czyścić,a raczej spryskiwać płynami rozpuszczającymi brud kurz i dokładnie osuszyć (Przy niektórych silnikach to bardzo delikatne urządzenie) Klawiatura ma związek z wałkiem rozrządu i zaworami w głowicy. Do rozpuszczenia osadu i brudu w przepustnicy możesz użyć benzyny,a miękkiej szmatki do czyszczenia do sucha. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się