Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AVG] Prośba o analizę logów


mariusz_n

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych Kolegów.

Od miesiąca jestem posiadaczem A4. Proszę Kolegów o analizę logów w celu stwierdzenia stanu silnika mojej A4. Proszę o wyrozumiałość gdyż są to moje pierwsze logi.

Zaznaczam, iż z silnikami diesla nie miałem styczności, do tej pory jeździłem VW GOLF II 1.3B, więc nie mam porównania. Proszę więc kolegów o opinie, może trzeba coś poprawić, usunąć jakąś usterkę. Jestem perfekcjonistą i lubie jak wszystko jest OK.

Zaraz po kupnie samochodu zostały wymienione:

-Uszczelka pod dekiel klawiatury

-Olej Castrol Magnatec 10W/40

-Filtr powietrza

-Filtr oleju

-Filtr paliwa

-Filtr kabinowy przeciwpyłkowy

-Klocki hamulcowe

-Rozrząd (pasek, rolka napinająca, rolka prowadząca, pompa wody)

-Rolka klimatyzacji

-Pasek alternatora

-Regeneracja przekładni kierowniczej

Po wymianie rozrządu praca silnika, według mojego odczucia stała się głośniejsza, więc podregulowałem kąt zapłonu, jednak to nic nie dało. Według mnie głośniejsza praca wynika z głośniejszej pracy zaworów, czyżby przy wymianie rozrządu coś źle zrobili?

Trochę denerwujące jest również to, iż zatrzęsie budą przy gaszeniu silnika, czytałem że ten typ tak ma i nic nie da się zrobić. Czy to normalne? Poduszki silnika są OK.

Logi statyczne

ST-000.jpg

ST-001.jpg

ST-003.jpg

ST-004.jpg

ST-007.jpg

ST-013.jpg

ST-018.jpg

ST-023.jpg

Logi statyczne BASIC SETINGS

BS-000.jpg

BS-003.jpg

BS-004.jpg

BS-011.jpg

Logi dynamiczne

DN-000.jpg

DN-001.jpg

DN-003.jpg

DN-004.jpg

DN-008.jpg

DN-010.jpg

DN-011.jpg

Z góry dziękuję za podpowiedzi.

Pozdrowienia

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm ... statyczne wygladaja ok ...

co do dynamicznych musisz powtorzyc bo jak widac pedal gazy nie byl wcisniety do oporu [widac 000,010]... moze dywanik sie zawinal ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

katalizator do wywalenia

filtr powietrza do wymiany jak nie pomoze to lmm do czyszczenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbina nie wymaga czyszczenia i nie daj jej sie zamulić... :wink4:

Przeczysc przeplywomierz i powtorz logi dynamiczne.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Proszę jeszcze o fachową poradę odnośnie trzech rzeczy.

1. Wyczyściłem przepływomierz. Czy ten zabieg, przy zaprezentowanych wcześniej logach, na tyle poprawi dynamikę silnika, że da się to odczuć podczas jazdy, czy też zmiany będą minimalne? Według mojego odczucia autko "chodzi" tak samo, no może odrobinkę lepiej. Logi zrobię jak tylko uporam się z katalizatorem.

Odnośnie przepływomierza, to zauważyłem, że nie ma w nim jednego elementu. Patrząc na różne fotki przepływomierza niektóre mają jak podejrzewam diodę pólprzewodnikową pracującą w kierunku zaporowym, która pełni rolę czujnika temperatury. Czytałem różne wątki na forum czy ten czujnik powinien być czy też nie, opinie są różne. Jak to jest w rzeczywistości? powinien być czy nie? W moim czujniku wygląda na to, iż od nowości go nie było (na blaszkach mocujących diodę nie widać śladów, żeby kiedykolwiek był założony).

2. Po przeczyszczeniu przepływomierza wymieniłem też wężyk (kończył się jego żywot) idący do zaworu podciśnieniowego przy turbinie. Po odpaleniu silnika przy dodawaniu gazu słychać teraz metaliczne stuki. Po "rozpoznaniu sprawy" okazuje się że EGR (zawór podciśnieniowy do którego dochodzi wężyk) teraz tak "dynamicznie" pracuje, wcześniej nie było go słychać. Na wolnych obrotach ok.800 rpm zawór jest otwarty (przynajmniej tak mi się wydaje z jego obserwacji), po dodaniu gazu zawór się zamyka, po zdjęciu nogi z gazu znów się otwiera. Czy taka głośna praca jest normalna i wcześniej coś niedomagał, że nie było słychać jego przełączania?

3. Odnośnie wywalenia katalizatora, to jaka będzie najlepsza opcja?.

- całkowite wywalenie i wspawanie rury,

- wywalenie bebechów z jego obudowy,

- wstawienie nowego katalizatora (przy okazji wymieniłbym złącze elastyczne),

- założenie strumienicy.

Nie zależy mi na "sportowym" dźwięku, wręcz przeciwnie, na jak najcichszej pracy w miarę możliwości jak na diesla.

Trochę się rozpisałem ale chciałem w miarę wytłumaczyć o co mi chodzi i z góry przepraszam za ewentualne niefachowe nazewnictwo :)

Za pomoc wielkie dzięki :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.na wyzszych obrotach powinienes poczuc roznice

2.co do prawidlowosci EGR-a ,moze pracowac troszke glosniej ale po logach zobaczymy czy spelnia swoje zadanie

3.ja osobiscie oproznilem puszke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wywal wkład ze srodka , samemu łatwo zrobic , wywal w karton i sprzedaj cos koło 100 pln teraz biora za to , a róznice wtedy z dolu poczujesz napewno

i daj logi wtedy zobaczymy jak sie podnosi wystarcza 003, 008,011 dynamiczne i statyczny 003, i 003bs bo reszta juz byla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...