Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 '98 ADR/DDU] Wyciek oleju ze skrzyni biegow


Cabson

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc,

Ostatnio (wczoraj) zaobserwowalem, ze cos zaczelo cieknac spod samochodu (na wysokosci siedzenia pasazera). Wszystko wyglada na to, ze jest to olej ze skrzyni (rowniez od niedawna zaczely sie problemy z wrzuceniem jedynki i czasami dwojki).

Poniewaz jestem totalnie zielony, jesli chodzi o mechanike, stad moje pytanie, co jest najczestsza przyczyna takiej nieszczelnosci (jakies uszczelki, czy ki pierun)? Ile ewentualnie moze kosztowac usuniecie tej usterki u mechanika (polaczone z wymiana oleju w skrzyni). Jaki olej polecanie do tej skrzyni (przebieg ca 190kkm).

dzieki

Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kaziu_Wichura

może to być uszelnienie przy "dolewaku". Sprawa delikatna, jeśli ktoś spartaczy robotę mogą być problemy. Nie zwlekaj z naprawą, szkoda skrzyni. Przy uzupełnianiu oleju możesz zalać preparat Ceramizer - dużo pozytywnych komentarzy słyszałem na jego temat. Nie zaszkodzi a może pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszedl simering ale (jak podejrzewalem) w skrzyni. Wymiana z dolewka oleju (ok. 1 litr) wyszla mnie (AFAIR) 110 czy 130 PLN. Niestety Ceramizerem nie zalalem. Generalnie mechanik mial problem z odkreceniem korka z boku (byl u mnie aluminiowy). Tak go zmasakrowal, ze teraz mam nowy na imbusa (stary mial jakas dziwna koncowke podobna do torx'a, bez specjalnego klucza ani rusz).

Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też u siebie w AJM zauważyłem wyciek,który pochodzi na 99% z okolic tego otworu którym się spuszcza olej ze skrzyni.Czym to może być spowodowane ??? Jest tam jakaś uszczelka czy coś podobnego ?? Najgorsze jest to,że mój mechanik to zlokalizował ale nie posiada tak skomplikowanego klucza.Postanowiłem więc zrobić wymianę oleju w skrzyni tylko doradzcie mi jaki mam najlepiej kupić olej i ile litrów ????

Odnośnik do komentarza