smajko Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 26 Sierpnia 2009 no niestety jak widac na zdjeciach to piaskowanie jak to nazwales jest nawet na lampach i na masce, mysle czy by chociaz nie dalo sie jakos tego ukryc, moze jakas kredka czarna pozniej wosk na to czy cus...
Cristoforo Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Opublikowano 26 Sierpnia 2009 efekt będzie do pierwszego mycia więc nie warto ja porobiłem zaprawki małym szpiczastym pędzelkiem i mam zamiar to delikatnie papierem wodny przelecieć i użyć kosmetyków, które zakupiłem firmy Meguiars
akjam Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Opublikowano 26 Sierpnia 2009 efekt będzie do pierwszego mycia więc nie warto ja porobiłem zaprawki małym szpiczastym pędzelkiem i mam zamiar to delikatnie papierem wodny przelecieć i użyć kosmetyków, które zakupiłem firmy Meguiars Też mi się wydaje, że efekt będzie ale krótkotrwały. Druga fotka obrazuje jednak duże odpryski... Polerka raczej nie wystarczy. A jeśli codzi o zaprawki to należy je zrobić tak jak trzeba, żeby nie było gorzej niż jest teraz. Trochę pracy przed Tobą.
AREK18T Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Opublikowano 31 Sierpnia 2009 to akurat mam w jednym paluszku wiec moze ci troszke pomoge. otoz do polerowania lakieru stosuje sie paste "G3" jest to pasta do polerowania na mokro przy uzyciu polerki mechanicznej z regulacja obrotow ,maksymalne obroty polerki to 3800obr/min nie wieksze(!!!! bo spalisz lakier), do usuniecia rysek stosujesz papier szlifierski "na mokro" o gradacji 2000,potem nakladasz paste g3 i polerujesz na mokro.UWAGA!!!! jest to operacja bardzo dluga przepolerowanie jednego calego auta trwa okolo3-5godzin, jest to zmudna praca ale efekt koncowy wyglada fantastycznie autko jak z salonu! do osob ,ktore tego nigdy nie robily!!! jedzx do lakiernika ,przyjrzyj sie jak on to robi(jesli Ci pozwoli) a dopiero sam srobuj na jakim starym elemencie bo nieumiejetne poslugiwanie sie papierem szlifierskim jak i sama polerka moze doprowadzic do zniszczenia lakieru.gdy bylem w polsce robilem polerki za 350-400zl w zaleznosci od stanu lakieru i wielkosci auta.przy nastepnej mojej polerce porobie fotki co ulatwi nauke i pozwoli osczedzic kilkaset zlotych.pozdrawqiam serdecznie a jak macie jakies pytania w sprawie lakiernictwa to smialo pisac
lukaszr Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Opublikowano 31 Sierpnia 2009 otoz do polerowania lakieru stosuje sie paste "G3" jest to pasta do polerowania na mokro Co to znaczy do polerowania na mokro - tzn. jak ? maksymalne obroty polerki to 3800obr/min nie wieksze(!!!! bo spalisz lakier) Chyba trochę za duże te obroty - ryzyko przypalenia lakieru w tym przypadku jest dość spore. Przeważnie do past mocno ściernych stosuje się do 2000 obr. Warto jeszcze napisać o padach UWAGA!!!! jest to operacja bardzo dluga przepolerowanie jednego calego auta trwa okolo3-5godzin O ile nie więcej - z przejechaniem całego auta papierem ściernym to chyba bardziej 5h chyba, że papier nakładany na maszynę to wtedy jest szybciej i łatwiej. Jak lakier jest tylko miejscowo uszkodzony mocniej to lepiej chyba zrobić miejscowo papierem ściernym.
AREK18T Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Opublikowano 31 Sierpnia 2009 papier w reke,uprzednio namoczony ,ryski "zdejmujesz" papierem delikatne koliste ruchy ciagle polewajac woda,nie trzyj zbyt dlugo zeby nbiue przetrzec do bazy(czyli koloru) caly czas polewasz woda najlepiej z odrobinka plynu ludwik do mycia naczyn gdy ryska zginie i wszysko wyschniezostaje siwe zmatowiale miejsce ,wtedy nakladasz paste polerska"g3"na element(rowniez w to zmatowiale miejsce) i na czarna gabke w polerce ,moczysz gabke i polerowany elementi zaczynasz rozprowadzac paste polerka na najnizszych obrotach po rozprowadzeniu pasty na elemencie zwiekszasz delikatnie obroty polewasz woda i moczysz gabke(WODA JEST NIEODLACZNYM SKLADNIKEIM POLEROWANIA LAKIERU!!!!)i tak ciagle woda troszke pasty i polerka i woda i zwiekszasz obroty i tak az dojdiesz na maksymalne obroty i ciagle woda! w miejscu gdzie usuwales ryski papierem 2000+woda (papier musi byc mokry) polerowanie bedzie trwalo dluzej i pamietaj nie spiesz sie i rob to delikatnie porubuj gdzies na innym ausie jakims starym lub na jakims innym elemencie.na koncu po umyciu auta a pewnie zrobisz to 2 albo 3 razy bo po polerce pasta jest wszedzie uzyj jakiegos silikonu nablyszczajacego ja uzywam firmy Amway -SILICONE GLAZE najlepszy z jakim sie spotkalem.zycze powodzenia i pamietaj sprobuj gdzies na jakim elemencie ,jak ci wyjdzie idz na swoja niunie;)i nie spiesz sie[br]Dopisany: 31 Sierpień 2009, 12:09_________________________________________________ja uzywam polerki z max 3800obr/min i nic nie pali a czas 3-5 godz to czas moj nie chwalac sie profesjonalisty ktory ma na kolncie 10-tki polerek i pomalowanych aut :gwizdanie:
lukaszr Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Opublikowano 31 Sierpnia 2009 papier w reke,uprzednio namoczony ,ryski "zdejmujesz" papierem delikatne koliste ruchy ciagle polewajac woda Z tego co mi wiadomo, to przy ręcznym stosowaniu papieru wodnego lepiej robić ruchy pion/poziom, a nie koliste. Potem środek polerski ma łatwiejsze zadanie żeby je usunąć. caly czas polewasz woda najlepiej z odrobinka plynu ludwik do mycia naczyn Ludwik na lakier ? Bez przesady - lepiej woda z szamponem do mycia auta. na czarna gabke w polerce Czarna gąbka tzn jaka, bo czarnych jest wiele i niektóre są agresywniejsze, inne mniej agresywne, a jeszcze inne do np. nakładania wosku. moczysz gabke i polerowany elementi zaczynasz rozprowadzac paste polerka na najnizszych obrotach po rozprowadzeniu pasty na elemencie zwiekszasz delikatnie obroty polewasz woda i moczysz gabke I w tym momencie przy polerce rotacyjnej cała woda ochlapuje wszystko w około i znika z pada - jaki to ma sens ? Rozumiem zwilżanie pada, ale lanie na niego wody przy 3800 obr. ? (WODA JEST NIEODLACZNYM SKLADNIKEIM POLEROWANIA LAKIERU!!!!) Chyba tylko w przypadku G3, albo może jakiegoś innego środka, który wymaga wody, bo przeważnie nie używa się do tego wody. uzyj jakiegos silikonu nablyszczajacego ja uzywam firmy Amway -SILICONE GLAZE najlepszy z jakim sie spotkalem Z tego co wiem to emulsja do polerowania taka ALL IN ONE czyli jeżeli coś jest do wszystkiego to jest do niczego. Druga sprawa, że takiego czegoś nie wolno używać na świeżo malowany lakier, bo zawiera silikon. Trzecia sprawa, po paście G3 mogą zostać hologramy więc trzeba zrobić końcową polerkę i je czymś usunąć - na pewno nie użyłbym tego czegoś AMWAY'a. Oczywiście wszystko trzeba zabezpieczyć woskiem, czego raczej nie robią lakiernicy. ja uzywam polerki z max 3800obr/min i nic nie pali a czas 3-5 godz to czas moj nie chwalac sie profesjonalisty ktory ma na kolncie 10-tki polerek i pomalowanych aut :gwizdanie: Możliwe, że jak masz wprawę to nic nie uszkodzisz, ale pamiętaj, że sugerujesz stosowanie takiego rozwiązania raczej dla ludzi, którzy nie są profesjonalistami więc przy takich obrotach i paście G3 mogą uszkodzić lakier.
Cristoforo Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Opublikowano 31 Sierpnia 2009 pasta G3 uzywałem jej kiedyś mocno scierna trzeba uważać i to przy 3800 obr
akjam Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Opublikowano 31 Sierpnia 2009 papier w reke,uprzednio namoczony ,ryski "zdejmujesz" papierem delikatne koliste ruchy ciagle polewajac woda,nie trzyj zbyt dlugo zeby nbiue przetrzec do bazy(czyli koloru) caly czas polewasz woda najlepiej z odrobinka plynu ludwik do mycia naczyn gdy ryska zginie i wszysko wyschniezostaje siwe zmatowiale miejsce ,wtedy nakladasz paste polerska"g3"na element(rowniez w to zmatowiale miejsce) i na czarna gabke w polerce ,moczysz gabke i polerowany elementi zaczynasz rozprowadzac paste polerka na najnizszych obrotach po rozprowadzeniu pasty na elemencie zwiekszasz delikatnie obroty polewasz woda i moczysz gabke(WODA JEST NIEODLACZNYM SKLADNIKEIM POLEROWANIA LAKIERU!!!!)i tak ciagle woda troszke pasty i polerka i woda i zwiekszasz obroty i tak az dojdiesz na maksymalne obroty i ciagle woda! w miejscu gdzie usuwales ryski papierem 2000+woda (papier musi byc mokry) polerowanie bedzie trwalo dluzej i pamietaj nie spiesz sie i rob to delikatnie porubuj gdzies na innym ausie jakims starym lub na jakims innym elemencie.na koncu po umyciu auta a pewnie zrobisz to 2 albo 3 razy bo po polerce pasta jest wszedzie uzyj jakiegos silikonu nablyszczajacego ja uzywam firmy Amway -SILICONE GLAZE najlepszy z jakim sie spotkalem.zycze powodzenia i pamietaj sprobuj gdzies na jakim elemencie ,jak ci wyjdzie idz na swoja niunie;)i nie spiesz sie[br]Dopisany: 31 Sierpień 2009, 12:09_________________________________________________ja uzywam polerki z max 3800obr/min i nic nie pali a czas 3-5 godz to czas moj nie chwalac sie profesjonalisty ktory ma na kolncie 10-tki polerek i pomalowanych aut :gwizdanie: No sporo z tym roboty i czy każdy w domu może tego spróbować? I jak widać wiele pytań jeszcze pozostaje o czym pisał lukaszr...
lukaszr Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Opublikowano 31 Sierpnia 2009 I jak widać wiele pytań jeszcze pozostaje o czym pisał lukaszr... Z mojej strony to nie pytania, ale bardziej wątpliwości w odniesieniu do tego, co napisał AREK18T, bo mam nieco odmienne zdanie, ale ja nie jestem lakiernikiem - widziałem ostatnio kilka rzeczy po fachowcach-lakiernikach i trzeba było po nich poprawiać dlatego mam duży dystans do tego co mówią i robią.
smajko Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Jak widać każdy ma swoje sposoby, dla kogos kto myje sobie co weekend autko i tyle wie o jego lakierze ze ma jkis tam kolor to raczej dość ryzykowna ta metoda od AREK18T. Na jakims szrocie mozna najpierw pocwiczyc to fakt ale kiedys lakiery pewnie byly inne a i uplyw casu robi swoje wiec nawet jesli wydaje sie ze wychodzi to na naszym aucie mpze juz nie wyjsc a wtedy to tylko placz i....lakiernik?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się