Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALZ] Duże zużycie oleju


wladca_pierscieni

Rekomendowane odpowiedzi

witam

mam problem odkąd zalozylem gaz autko bierze mi olej teraz juz kolo 1l na 1500km :kox:

niestety gaziarze którzy mi to montowali to partacze po vagowaniu wyskakiwały mi bledły mieszanka zbyt bogata/uboga (teraz juz to poprawiłem i jest spoko) czy mogą być to uszczelniacze albo wypalone zawory bo mam nadzieje ze to nie pierścienie jak to mogę sprawdzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest mozliwosc sprawdzenia tego bez rozbierania glowicy

i czy jak zdejme glowice to musze ja planowac? :mysli:

na twoim miejscu zrobił bym sobie od razu remoncik głowicy,zawory,uszczelniacze,planowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

Zawory wyklucz bo od nieszczelnych zaworów to silnik nie bierze oleju tylko nie jedzie. Jeśli była za uboga mieszanka istnieje możliwość, że uszczelniacze zaworowe się nieco wypaliły po stronie wydechowej. Istnieje wiele sposobów sprawdzenia którą drogą ucieka olej z silnika bez potrzeby wydawania kasy na zbędne naprawy. Musiałbym tu chyba kilka stron napisać. Postaram się streścić i po kolei wszystko; czy auto dymi?? Jeśli tak jaki kolor ma dym. Kiedy dymi: zaraz po odpaleniu? czy na wolnych obrotach? czy podczas buta w podłogę?? To podstawowe pytania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

Zawory wyklucz bo od nieszczelnych zaworów to silnik nie bierze oleju tylko nie jedzie. Jeśli była za uboga mieszanka istnieje możliwość, że uszczelniacze zaworowe się nieco wypaliły po stronie wydechowej. Istnieje wiele sposobów sprawdzenia którą drogą ucieka olej z silnika bez potrzeby wydawania kasy na zbędne naprawy. Musiałbym tu chyba kilka stron napisać. Postaram się streścić i po kolei wszystko; czy auto dymi?? Jeśli tak jaki kolor ma dym. Kiedy dymi: zaraz po odpaleniu? czy na wolnych obrotach? czy podczas buta w podłogę?? To podstawowe pytania.

:hi:

a wiec tak po kolei;

auto nie dymi jedyne przy mocnym odgazowaniu pokazuje sie jasny prawe klarowny obłoczek

(nie jest to na pewno kolor niebieski )ale jest to tak mi sie zdaje para i to na zimnym silniku na rozgrzanym jest jeszcze klarowniej

pewno spytasz o wycieki silnik jest suchy jedyne kolektor ssący jest zapocony

0963994bf9382be5m.jpg 86e2a60b19ab8378m.jpg 732a698c24da6a26m.jpg

i jeszcze z pokrywy zaworów wychodzi rurka do gardziela gazownicy (PARTACZE) podczas montażu

polamali ja d53fc0d65ce6f7bfm.jpg 958ea4ad5412601fm.jpg

i zgubili uszczelke tam gdzie zaznaczylem na czerwono 64ca090d64478178m.jpg i szaczy troszke olejem

i jeszcze jedna sprawa jadac do Polski na wakacje po przejechaniu 1000km pokazalo mi mala ilości oleju(przed wyruszeniem w droge oczywiscie uzupelnlem stan)

po wakacjach jezdząc spokojnie po miescie zroblem juz 1200km i nie ubyło więcej jak 100/200ml

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

próbowałeś bardziej gęstego oleju? jaki masz przebieg? może już pora... poszykaj na forum, z tymi silnikami kilka osób miało problemy z "braniem" oleju... :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

próbowałeś bardziej gęstego oleju? jaki masz przebieg? może już pora... poszykaj na forum, z tymi silnikami kilka osób miało problemy z "braniem" oleju... :confused4:

przebieg 182 000 :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie kopci na niebiesko to pierścienie można raczej wykluczyć. Jeśli silnik bierze aż tak dużo oleju to coś musiałoby nieźle nim lać. Jaki olej zalewasz? jak Kepasa zapytał już. Bo jeśli jakiś rzadki to może go ubywać.

Mogłyby to być uszczelniacze, ale to tak jak mówię musiałyby lać olejem. Można to sprawdzić bez ściągania głowicy, odkręcając kolektory: ssący i wydechowy. Patrząc do kanałów w głowicy, jeśli uszczelniacze by puszczały to zawory byłyby "obcieczone" olejem, a powinny być suche. Na celownik wziąłbym najpierw wydechowe, bo mówisz że auto kopci na biało, a więc olej się nie spala całkowicie a być może jedynie częściowo w wydechu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio lałem Castrol Magnatec 5W-40 przed tym był serwisowany to był 0W-40 (long time service)

sprobuje zaglądnąć do zaworów od strony wydechu od kolektora ssącego będzie ciężko debil gazownik wkręcił tam dysze od gazu 86e2a60b19ab8378m.jpg

jaki olej polecacie w tym wypadku?

czy cos takiego jak ceramizer by tu cos pomogl?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam podobny problem jak kolega tzn.tez mi bierze olej ok.1l na 100km.tez nie kopci na zaden kolor no moze delikatnie na bialy ale to jest wyczuwalna bardziej para jak spalony olej.ja bym ci radzil sprawdzic cisnienie na cylindrach,to duzo powie.sprawdzilem u siebie i jest ponizej normy czyli raczej pierscienie do wymiany!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzilem u siebie i jest ponizej normy czyli raczej pierscienie do wymiany!

Jak pierścienie puszczają to kopci na niebiesko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...