Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADP] Dziwne szarpnięcie silnika


Filemon75

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem problem z nazwą w temacie . Od niedawna mam 1.6 ADP 96r. serwisowana do 140tkm. na 110tkm. miała duży przegląd z wymianą rozrządu pompy świec i tym podobnych . Teraz ma 150tkm. i zauważyłem że czasem podczas jazdy gdy mam stałą prędkość to tak na sekundę jakby się silnik przydusił i dalej normalnie pracuje . Objaw ten występuje od czasu do czasu bez względu czy jest rozgrzany czy zimny . Na postoju chodzi normalnie ale zauważyłem że gdy podczas jazdy wrzucę luz to obroty falują 900 - 1200 obr\min , czy tak ma być ? Paliwko tankuję w firmowych dużych stacjach . Do wymiany mam termostat bo nie nagrzewa mi się od niedawna do 90*C , olej i filtry . Czy to ma jakiś związek z tym szarpnięciem ? :mysli: Nikt mi nic nie podpowie ???[br]Dopisany: 03 Wrzesień 2009, 20:02_________________________________________________W sobotę wymieniam olej i filtry i zobaczymy , bo chyba nikt mi nie pomoże . Nikt nie miał takiego przypadku ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ja tez mam taki problem i niewiem co to moze byc podczas jazdy na sekunde slinik straci moc a potem jest wszystko ok. najczczesciej u mnie sie tak dzieje gdy jest rozgrzany. jeszcze mam problem tego typu ze jak chodzi sobie na wolnych obrotach, na postoju to obroty spadna tak jak by mial zgasnac i po sekundzie spowrotem wracaja do normy. jesli mial kiedys ktos taki problem to bede bardzo wdzieczny za pomoc :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do falujacych obrotow po wrzuceniu na luz - to przepustnica do wyczyszczenia. Jesli chcesz sie zajac nia samemu to gdzies na forum znajdziesz info jak to zrobic. (ale to chyba nie rozwiaze problemu z szarpnieciami)

Moze przewody zaplonowe do wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od sprawdzenia w jakim stanie są świeczki (nieważne, że były wymieniane), zapnij VAG i sprawdź czy nie wywala błędów związanych z zapłonem (jakieś missfire'y, zwarcia itp.) i zrób porządek z tą temperaturą. Złej jakości paliwo to ostatnie co bym obstawił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej to nie bedzie paliwo bo tankuje to lepsze i zawsze na firmowych stacjach. Podpinalem nie dawno pod kompa i wyskoczyl mi blad czujnika temperatury ale raczej mi sie wydaje ze to nie bedzie z tym zwiazane. i odrazu byla przeczyszczona przepustnica ale to tez nie pomoglo. A co do swiec to zauwazylem ze jest na nich olej moze to bedzie przyczyna tych szarpniec i spadku obrotow? :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja mam ten sam problem.

Na rozgrzanym silniku jak dam na luz obroty skaczą mi 500-1500 obr/min. Pojechałem na VAG wyskoczył mi błąd czujnika Halla. Następnie wymieniłem świece, przewody, palec rozdzielacza i kopułkę rozdzielacza. wyczyściłem przepustnicę i .... NIC!!! A nawet jeszcze Gorzej. Do falujących obrotów doszło szarpania silnika w czasie jazdy po uzyskaniu zadanych obrotów. No i podczas przyspieszania szarpie, aczkolwiek nie zawsze.

Ludzie pomóżcie bo zaczynam mieć sny o wizycie w ASO!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja mam ten sam problem.

Na rozgrzanym silniku jak dam na luz obroty skaczą mi 500-1500 obr/min. Pojechałem na VAG wyskoczył mi błąd czujnika Halla. Następnie wymieniłem świece, przewody, palec rozdzielacza i kopułkę rozdzielacza. wyczyściłem przepustnicę i .... NIC!!! A nawet jeszcze Gorzej. Do falujących obrotów doszło szarpania silnika w czasie jazdy po uzyskaniu zadanych obrotów. No i podczas przyspieszania szarpie, aczkolwiek nie zawsze.

Ludzie pomóżcie bo zaczynam mieć sny o wizycie w ASO!!!

A czujnik Halla wymieniłeś? :gwizdanie:

Podpinalem nie dawno pod kompa i wyskoczyl mi blad czujnika temperatury ale raczej mi sie wydaje ze to nie bedzie z tym zwiazane. i odrazu byla przeczyszczona przepustnica ale to tez nie pomoglo. A co do swiec to zauwazylem ze jest na nich olej moze to bedzie przyczyna tych szarpniec i spadku obrotow? :mysli:

Oczywiście, że olej na świecach może być przyczyną szarpania! I nie ignoruj błędów czujnika temp. bo ten dziad potrafi sporo namieszać. Jeśli błąd powraca to czujnik bezwarunkowo do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tyg. zaprowadzam do mechanika i zobaczymy wymienie ten czujnik i trzeba z robic pozadek z tym olejem na swiecach :decayed: wtedy dam znac czy cos pomoglo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja mam ten sam problem.

Na rozgrzanym silniku jak dam na luz obroty skaczą mi 500-1500 obr/min. Pojechałem na VAG wyskoczył mi błąd czujnika Halla. Następnie wymieniłem świece, przewody, palec rozdzielacza i kopułkę rozdzielacza. wyczyściłem przepustnicę i .... NIC!!! A nawet jeszcze Gorzej. Do falujących obrotów doszło szarpania silnika w czasie jazdy po uzyskaniu zadanych obrotów. No i podczas przyspieszania szarpie, aczkolwiek nie zawsze.

Ludzie pomóżcie bo zaczynam mieć sny o wizycie w ASO!!!

A czujnik Halla wymieniłeś? :gwizdanie:

Właśnie wymieniłem czujnik Halla i ...... szarpie jeszcze gorzej. Czujnik jest firmy Bosch. Masz panie kierowniku jeszcze jakiś pomysł?

Pewien elektromechanik podsunął mi pomysł wymiany przepustnicy, więc zacząłem jej poszukiwania. Jednakże takie szarpanie może być wynikiem wypadania zapłonu. A powodów wypadania zapłonu może być wiele, łącznie z brakiem odpowiedniego ciśnienia podczas sprężania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja obecnie mam moja niunie u mechanika zobaczymy czy cos jej sie poprawi. mam nadzieje, ze juz wszystko bedzie ok. niedlugo dam znac :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Kochane ADP , mam podobny problem z tym że oprócz chwilowego braku mocy, na biegu jałowym falują mi obroty tak od 500-1200 ale co ciekawe nie zawsze i niezalerznie od pogody , po odpaleniu na ssaniu (1200 obr.) bajka rozgrzeje sie ( 900 obr. ) i lipa. byłem na Vag-u pokazuje 3 błędy czujnik halla, kątu obrotu wału i temperatury. Ostatni wymieniłem na org nie potrzebnie bo był sprawny, pozostałe są również sprawne wieć jak vag pokazuje jakiś czujnik to lepiej go sprawdzić u elektryka przed wymianą. Przepustnica i przepływka czyste filtry wymienione swiece tez kable bez przebić. Byłem u 4 mechaników i 1 elektryka rece opadają pomocy !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zauważyłem że po zalaniu lepszym paliwkiem i parokrotnym wstawianiu zaczęła chodzić normalnie . Obroty falują ale minimalnie i szarpnięcia są rzadsze . Autostrada i parę razy gaz do oporu i trochę pomogło , nie mam pojęcia co to jest , trochę dziwne . Może na wysokich obrotach się przeczyścił jakiś kanał czy co ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...